Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 57 van 57
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Je zegt niet "ik heb een versterker", je impliceert "ik weet nog een versterker".

    "Misschien valt er nog wat te onderhanelen met de prijs". Dat weet je zelf toch wel!?!
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Misschien wel zo netjes om een nieuw forumlid gewoon even op de huisregels te attenderen zonder hem direct allerlei kwalificaties toe te dichten...

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door misterx Bekijk bericht
    Ik denk dat dit wel in de juiste catergorie valt:
    tip: http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...Page=lr&pos=15
    Ideaal voor de slaapkamer ....misschien valt er nog wel wat te onderhandelen in prijs.
    200 eu maar dan wil ik wel een 8 ohm speakert out erbij

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Misschien wel zo netjes om een nieuw forumlid gewoon even op de huisregels te attenderen zonder hem direct allerlei kwalificaties toe te dichten...
    Ben niet zo van de forums, maar ik zie nu idd dat ik de regels over het hoofd heb gezien.
    Dus ga hem gelijk even verwijderen.

    Excuses

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Goeie scheurbakken, maar tenzij je een Strat o.i.d. met single coils hebt, geen lekker cleane sound uit te krijgen, ook geen "clean met een randje", alleen natte kranten-geluid.
    Ik heb jarenlang de 4212, en daarna de 2210 gehad, maar zou voor geen goud meer willen ruilen met mijn JCM800 2204.
    Cleans zijn er prima uit te halen hoor, zonder de natte kranten. Het zal nooit een Twin worden, maar da's logisch. Neem bijv. dit filmpje, ik vind dat toch echt niet zo heel slecht klinken:



    Ik zeg niet dat jij dat doet hoor, maar er wordt zoveel nagepraat door fora gelul over de diode clipping in de 2210, dat er uiteindelijk niet veel overbleef van de 2210. Persoonlijk vind ik het een zwaar onderschatte versterker. Deze versterker is ook heel erg afhankelijk, zoals alle buizenversterkers, van hoe die afgesteld is, soort buizen, etc. De voorversterkerbuisjes in de mijne weet ik zo even niet meer uit m'n hoofd, maar er zit wat NOS spul tussen. Eindbuizen in de mijne zijn KT77's, wat ook al veel verschil maakt. Meer, beter laag. Meer headroom. Breder geluid. Ik heb de mijne een tijdje geleden naar N-E-L langs gebracht. Toen ik 'm terug kreeg wist ik ook niet wat ik hoorde. Hij klonk voor mij al heel erg oke, maar na een grote beurt daar was het haast een andere versterker. Dat doet echt heel erg veel, een goeie afstelbeurt. Die van mij die gaat in ieder geval niet meer weg. Het gras aan de andere kant is altijd groener en ik heb ook al wat duurdere versterkers gehoord en bespeeld, allemaal hartstikke toffe versterkers, maar ik heb de meerwaarde tot nu toe nog niet ondervonden.

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.950

    Standaard

    Ik heb ook jaren lang op een 4210 gespeeld die bij CMW heeft gelogeerd. Echt weinig mis mee!!!! Inderdaad een onderschatte versterker.
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Waarschijnlijk had die van mij dan ook onderhoud of een lichte aanpassing nodig o.i.d., want ik kreeg er met humbuckers geen fatsoenlijk clean uit. Misschien was ik ook wel verwend want mijn eerste buizenbak was een JMP50 combo met mastervolume, een 2204 in combo.
    Ondanks dat ik de 2205 (geen 2210 dus), vrij lang naar volle tevredenheid gebruikt heb, heb ik er geen spijt van dat ik hem verkocht heb. Op een gegeven moment moet je keuzes maken.

    De cleans in dat filmpje klinken zeker niet slecht, maar hij heeft de reverb op 8 staan. Bij die van mij haalde ik de reverb uit een Replifex, of helemaal niet, en dan is het een saai geluidje hoor, mijn mening...

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top