Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 57
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Met een gitaar die een flinke output heeft gaat de 4010 als een straaljager en de mijne klinkt erg goed, veel beter dan de dunne 900. Als een gitaar wat weinig output heeft (strat) dan gebruik ik de 8100 VS als pre-amp en ga van de line out naar de 4010. En dat maakt een scheur, dat geloof je niet, of naar de Stramp 100 watt van 1971 en dan zijn gehoordempers verplicht. Je ratten en muizen zijn gegarandeerd gevlucht en die zie je nooit meer.
    Hehe, ik heb sinds ik m'n gitaarhok in m'n kelder heb zitten ook geen last meer van ongedierte. Hoe zou dat nu komen.

  2. #22

    Standaard

    Ik had voor m'n DSL top een 4210. Prima combo.
    Alleen klinken die dingen echt het lekkerst op hoog volume, en dan wisselde ik de kanalen om. Gebruikte ik het cleane kanaal voor drive (want die overstuurt best mooi) en het 'boost' kanaal zoals 'ie heet, gebruikte ik dan voor clean. Was prima in te stellen op die manier, en werkte erg goed. Heb toen best wel veel met die amp gespeeld, en dat ging op die manier altijd wel lekker.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Pff, nou wordt de keuze wel erg moeilijk. Het probleem is eigenlijk dat je niet naar de winkel kan om het één en ander van deze vier combo's te testen.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  4. #24

    Standaard

    Tjah, het is maar net wat je zoekt:

    4210 (Veelzijdigheid) of 4010 (het ultieme rockgeluid)

    Ik heb beiden gehad en heb de 4210 weggedaan omdat ik de distortion niet ver genoeg vond gaan, erg dun en modderig en de clean wat laf vond.. Via een DSL401 (leuke combo, na flinke upgrades) uiteindeljk terug bij een 4010 voor distortion en vox voor clean. Ik heb de 4010 na een half jaartje spelen wel omgebouwd tot top en jaag hem nu over een 2x12..

    Ik snap alleen reacties als 'betaalbare jcm800's en dat ze slechter zijn dan een AVT/MG/Valvestate... Ook die versterkers heb ik gehad, maar er is absoluut gene vergeljk tussen zo'n krasse, dunne, levenloze transistor bak die alleen hard gaan en een 4010, die (afhankelijk avn speelstijl en gitaar) van crunchy clean tot ballen-waai scheur gaan. De 4010 is precies dezelfde versterker als zijn 'top'broer: de 2204. Hij zit alleen in een combo. Koppel je de speaker los en laat je hem brullen over een 4x12, is er geen verschil te horen (op exemplarisch verschillen na!)

    Guitars -> Pedals -> Amps

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy Bekijk bericht
    Tjah, het is maar net wat je zoekt:

    4210 (Veelzijdigheid) of 4010 (het ultieme rockgeluid)
    Dat maakt het juist lastig.

    - Één of twee speakers;
    - Veelzijdig, of minder veelzijdig;
    - Reverb, of niet;
    - FX-loop, of niet;
    - Boost kanaal, of niet.

    Voor beter geluid zou ik twee speakers kiezen, maar dat maakt de amp ook meteen zwaarder en duurder. Jammer dat het ultieme rockgeluid niet in de 4210 te vinden is (al is dat voor iedereen anders natuurlijk), want een extra kanaal en een reverb lijkt me wel handig. Misschien is het beste advies naar mezelf toe om er nog even goed over na te denken, maar dan ben ik over een paar weken nog geen stap verder...
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  6. #26
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chroxy Bekijk bericht
    Tjah, het is maar net wat je zoekt:

    4210 (Veelzijdigheid) of 4010 (het ultieme rockgeluid)

    Ik heb beiden gehad en heb de 4210 weggedaan omdat ik de distortion niet ver genoeg vond gaan, erg dun en modderig en de clean wat laf vond.. Via een DSL401 (leuke combo, na flinke upgrades) uiteindeljk terug bij een 4010 voor distortion en vox voor clean. Ik heb de 4010 na een half jaartje spelen wel omgebouwd tot top en jaag hem nu over een 2x12..

    Ik snap alleen reacties als 'betaalbare jcm800's en dat ze slechter zijn dan een AVT/MG/Valvestate... Ook die versterkers heb ik gehad, maar er is absoluut gene vergeljk tussen zo'n krasse, dunne, levenloze transistor bak die alleen hard gaan en een 4010, die (afhankelijk avn speelstijl en gitaar) van crunchy clean tot ballen-waai scheur gaan. De 4010 is precies dezelfde versterker als zijn 'top'broer: de 2204. Hij zit alleen in een combo. Koppel je de speaker los en laat je hem brullen over een 4x12, is er geen verschil te horen (op exemplarisch verschillen na!)

    Helemaal mee eens, ik gebruik de 4010 altijd met een 4*12 kast waarvan ik er vier heb. De VS 8100 heeft veel meer gain en heeft ook best wel een goede preamp. Het probleem zit in de transistor power amp en als je daar wat beters voor gebruikt, dus bij de line out gaat aftappen en dan naar een goede (buizen) eindbak dan heb je zomaar een goed geluid.

    Ik ga ook wel eens met de line out van de 8100 naar de power amp in van een Hotrod en ook dat klinkt prima. Met andere woorden: Jim Marshall had een buizen eindversterker in de Valvestate moeten zetten.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #27

    Standaard

    Je hoeft natuurlijk geen Marshall te kopen...
    Als je een goeie combo wil voor weinig geld, probeer eens een Brunetti Maranello. Die zijn volgens mij wel te vinden voor 5~600 euro 2e hands en hebben een zeer aangenaam clean en een redelijke drive.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Je hoeft natuurlijk geen Marshall te kopen...
    Als je een goeie combo wil voor weinig geld, probeer eens een Brunetti Maranello. Die zijn volgens mij wel te vinden voor 5~600 euro 2e hands en hebben een zeer aangenaam clean en een redelijke drive.
    Misschien ben ik op dat vlak wel wat te eigenwijs, en ik durf bijna te zeggen 'merkengek'...
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  9. #29
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.704

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Dat maakt het juist lastig.

    - Één of twee speakers;
    - Veelzijdig, of minder veelzijdig;
    - Reverb, of niet;
    - FX-loop, of niet;
    - Boost kanaal, of niet.

    Voor beter geluid zou ik twee speakers kiezen, maar dat maakt de amp ook meteen zwaarder en duurder. Jammer dat het ultieme rockgeluid niet in de 4210 te vinden is (al is dat voor iedereen anders natuurlijk), want een extra kanaal en een reverb lijkt me wel handig. Misschien is het beste advies naar mezelf toe om er nog even goed over na te denken, maar dan ben ik over een paar weken nog geen stap verder...
    Als jij het ultieme JCM800 geluid wilt en je wilt een combo dan ga je voor de 4010. Je koopt een andere bak voor je cleane geluid en je gebruikt een A-B pedaaltje. Ik kreeg een Peavy Century versterker voor niks, 100 watt en daar kont een prima clean geluid uit en loeihard.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #30

    Standaard

    @ Ace,

    Ik moet me wel even nuanceren. Ik ben van mening dat mijn 4210, versleten buizen had toen ik hem wegdeed (en me echt stoorde aan zijn geluid). In het begin was ik meer dan tevreden. Ik heb hem echer nooit naast mijn 4010 gehad, en zal een verschil zijn; maar misschien is de 4210 voor jou al het ultieme rockgeluid.

    Dusse! Proberen, testen en luisteren wat JIJ vind! Daarnaast; de FXLoop vond ik nie zo, ik heb er nu geen en stoor me er niet aan. Boost kanaal heb je daarnaast niet, maar juist een extra clean kanaal! Reverb, is leuk, maar je kan altijd nog met pedaaltjes kloten, mocht je echt vallen voor een 4010! Tip: koop een 1x12! 2x12 is echt niet te tillen.. (ik ben een klein mannetje, geen 2x12 voor mij!

    Guitars -> Pedals -> Amps

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top