Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Training voor soepele vingers

    Sinds kort speel ik electrische gitaar, maar het is erg moeilijk om mijn vingers recht op de snaren te plaatsen, omdat mijn vingers niet soepel zijn.
    Weet iemand een manier (oefeningen) om je vingers soepel te krijgen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2007
    Locatie
    Loenhout (België)
    Berichten
    628

    Standaard

    planet waves gripmaster? ken op een ander forum die dit geberuikt en is er zeer tevreden over.

    Elektrisch: Richwood strat => 6m cordial kabel => hughes & kettner edition tube
    Akoestisch: LAG T111D

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij is gewoonweg gitaarspelen de beste manier om je vingers soepel te houden. En ondertussen leer je ook nog is beter spelen, wat wil je nog meer?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2008
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paulio Bekijk bericht
    Volgens mij is gewoonweg gitaarspelen de beste manier om je vingers soepel te houden. En ondertussen leer je ook nog is beter spelen, wat wil je nog meer?
    Sluit ik me helemaal bij aan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Onbekend
    Is 't niets, in de kachel ermee! Je gooit wel vaker geld weg in de kroeg ofzo, niewaar?

  5. #5

    Standaard

    heb zelf geen idee, maar wat je zou kunnen doen is aankloppen bij een professioneel pianist/pianoleraar. bij pianisten zijn vingeroefeningen veel algemener, wie weet kunnen zij je verder helpen. het gaat tenslotte om soepele vingers, of het nou om piano of gitaar gaat.
    tanglewood tw 155 st-ce en kben dr blij mee :d

  6. #6

    Thumbs down

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rock 'n roll Bekijk bericht
    planet waves gripmaster? ken op een ander forum die dit geberuikt en is er zeer tevreden over.

    Heel handig om de kracht in je handen te trainen maar niet voor soepeler spelen. das volgens mij nou net de vraag.

  7. #7

    Standaard oplossing youtube

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guivo Bekijk bericht
    Sinds kort speel ik electrische gitaar, maar het is erg moeilijk om mijn vingers recht op de snaren te plaatsen, omdat mijn vingers niet soepel zijn.
    Weet iemand een manier (oefeningen) om je vingers soepel te krijgen?
    Kijk eens op youtube, legio oefeningen voor soepele vingers. Ik weet precies wat je bedoeld. Na een bromfiets ongeluk mijn linkerhand zwaar gekneusd en dat heeft nog steeds effect om mijn spel. wel lastig. zoek eens in het nederlands of engels. suc6

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Paulio Bekijk bericht
    Volgens mij is gewoonweg gitaarspelen de beste manier om je vingers soepel te houden. En ondertussen leer je ook nog is beter spelen, wat wil je nog meer?
    Yep, gewoon veel spelen. Kan saai en/of frustrerend zijn als je bv sweep picking gaat doen, maar het is wel het meest efficiënt omdat het nou eenmaal het dichtst bij gitaar in de buurt komt. Dit soort oefeningen zijn wel veel op youtube te vinden.
    Maar ook met liedjes spelen werk je aan je soepelheid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top