Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 20 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 200

Discussie: Hook R20

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cosmos Bekijk bericht
    Dat speelt ie inderdaad, met een cabinet ernaast. Klinkt vet!

    Leendert klinkt op elke amp zoals Leendert. Geweldige vid trouwens van de RH20. Vind hem idd wel iets meer midhoog hebben dan de andere hooks, maar lekker rauw iig ! Leendert is mn held !

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Zou je hier wat meer over kunnen vertellen? Ik sta nl. voor de keuze tussen deze type speakers...
    Wat wil je weten dan? Ik speel zelf, zoals ik als zei, met een HOOK 2x12 met oude G12-65's. Die speakers bezitten veel mid en midlaag/laag, ze klinken heel erg smooth, vol en comressed. De nieuwe Heritage '65's hebben dat nog meer. Niet dof trouwens, maar je hoort wel dat hoog iets minder sprankelt dan bij de M20's. Ze hebben gewoon erg veel body, icm sommige amps/cabs te veel.

    Daarnaast heeft mijn mede-gitarist in de band een Bgoner 2x12 met Heritage M20's (eerst ook '65's) Die hebbben wat meer de nadruk in het hoog vind ik, opener zonder dun te gaan klinken. Ook nog met een hele goeie dosis mid en laag. Ze sprankelen meer en klinken opener, zeker in die Bogner 2x12.

    Zeker in een Bogner 2x12 gaan die '65's heel erg bonkerig en zwaar klinken. Mijn HOOK 2x12 heeft daar veel minder last van, die kast klinkt uitzichzelf al veel minder zwaar.

    In wat voor kast wil je ze gooien op welke amp? Ik geloof trouwens dat er nu standaard H30's in de HOOK 2x12's worden geleverd. Die M20's heb ik ook meerdere malen gehoord in de Vernet kast van Mitch, als het om die kast gaat zou ik daar sowieso M20's in gooien, gouden combi, echt!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Wat wil je weten dan? Ik speel zelf, zoals ik als zei, met een HOOK 2x12 met oude G12-65's. Die speakers bezitten veel mid en midlaag/laag, ze klinken heel erg smooth, vol en comressed. De nieuwe Heritage '65's hebben dat nog meer. Niet dof trouwens, maar je hoort wel dat hoog iets minder sprankelt dan bij de M20's. Ze hebben gewoon erg veel body, icm sommige amps/cabs te veel.

    Daarnaast heeft mijn mede-gitarist in de band een Bgoner 2x12 met Heritage M20's (eerst ook '65's) Die hebbben wat meer de nadruk in het hoog vind ik, opener zonder dun te gaan klinken. Ook nog met een hele goeie dosis mid en laag. Ze sprankelen meer en klinken opener, zeker in die Bogner 2x12.

    Zeker in een Bogner 2x12 gaan die '65's heel erg bonkerig en zwaar klinken. Mijn HOOK 2x12 heeft daar veel minder last van, die kast klinkt uitzichzelf al veel minder zwaar.

    In wat voor kast wil je ze gooien op welke amp? Ik geloof trouwens dat er nu standaard H30's in de HOOK 2x12's worden geleverd. Die M20's heb ik ook meerdere malen gehoord in de Vernet kast van Mitch, als het om die kast gaat zou ik daar sowieso M20's in gooien, gouden combi, echt!
    ... ik heb ook een Vernet kast 2x12 besteld. Ik heb 2x G12-65H op de plank liggen om erin te doen. Maar.... Ik heb een oud Fender topje en geeft al veel laag mee. In mijn Bogner 2x12 gaf dat teveel gebonk.

    Dus met de vernet 2x12 hoop ik minder gebonk te hebben. Ik hou erg van smooth, veel mid en een compressed geluid, maar ik wil dus WEINIG laag. En als ik lees dat de '65 juist veel laag hebben, is dat weer minder.... Dat wil ik juist niet! Nou kan die Vernet kast ook voor een deel open.... Ik hoef geen speaker met veel hoog, want dat heeft de Fender al genoeg.

    Wat zou je mij adviseren?

    En daarnaast: de Hook amps zijn toch 100W, dan hebben 2x G12H's toch geen zin?

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    ... ik heb ook een Vernet kast 2x12 besteld. Ik heb 2x G12-65H op de plank liggen om erin te doen. Maar.... Ik heb een oud Fender topje en geeft al veel laag mee. In mijn Bogner 2x12 gaf dat teveel gebonk.

    Dus met de vernet 2x12 hoop ik minder gebonk te hebben. Ik hou erg van smooth, veel mid en een compressed geluid, maar ik wil dus WEINIG laag. En als ik lees dat de '65 juist veel laag hebben, is dat weer minder.... Dat wil ik juist niet! Nou kan die Vernet kast ook voor een deel open.... Ik hoef geen speaker met veel hoog, want dat heeft de Fender al genoeg.

    Wat zou je mij adviseren?

    En daarnaast: de Hook amps zijn toch 100W, dan hebben 2x G12H's toch geen zin?
    Zeker gezien je die Vernet 2x12 hebt besteld zou ik toch echt voor de M20's gaan. Ik heb de '65's nooit gehoord in die kast maar ik ben wel goed bekend met die speakers evenals met de M20's, en die passen denk ik meer bij wat jij zoekt: Geen gebonk, goed strak laag en niet schel. Ze zijn alleen uitzichzelf niet supercompressed, maar het is veel makkelijker op van een 'open' sound een wat compressedere sound te maken, dus daar zou ik niet zo bang voor zijn.

    Jij hebt toch zo'n SF Bandmaster top of niet? Ik denk dat die icm met '65's zeker te veel bonkerig laag gaan weergeven.

    Op een 100W kan je best een speakerkast aansluiten met H30's/M20's of wat dan ook, je moet alleen een beetje uitkijken met hoe hard je hem zet (alsnog kunnen ze dan veel hebben en gaat het heel erg hard voordat er iets mis gaat). Maar alleen even wat voorzichtiger zijn met de volumeknop. Maar om die reden blijf ik wel even bij mijn oude '65's, iets opener en lekkerder (voor mij) dan heritages, en toch wel samen 130W aan kunnen.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  5. #45

    Standaard

    Jongens, willen jullie nu eens ophouden over lekkere speaker zus en zo hier en daar...
    Straks moet ik die van mij ook nog weer gaan wisselen, ik dacht dat ik onderhand klaar was zeg.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    Precies! Ik vermoed dat ik vanmiddag iets ga bestellen in Engeland

  7. #47
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Die G12-65s hebben inderdaad behoorlijk wat laag, daarom klinken ze ook zo lekker in een openback cab. Die Hook 2x12 is toch ook gedeeltelijk openback, vandaar dat die combi goed werkt. Een Bogner 2x12 heeft op zichzelf al veel laag, geen goeie combinatie.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LordRiffenstein Bekijk bericht
    Die G12-65s hebben inderdaad behoorlijk wat laag, daarom klinken ze ook zo lekker in een openback cab. Die Hook 2x12 is toch ook gedeeltelijk openback, vandaar dat die combi goed werkt. Een Bogner 2x12 heeft op zichzelf al veel laag, geen goeie combinatie.

    Maar ja, wat wordt mijn keuze dan? G12M20H in een gesloten kast of de G12-65H in een semi open kast? Ik speel funk funk en nog eens funk, dus clean en af en toe een ruig liedje ertussen door. Kheb idd een Fender BMR uit 1971. Veel laag en ook veel hoog . Ik hou van mids, beetje hoog mag wel, maar minder dan de G12H's. En dus GEEN bonkend laag.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Dan zeker weten de M20's in een gesloten kast, dat beukt wel, maar absoluut niet bonkerig.

    '65's zijn van zichzelf al bonkerig, dat versterkt de Bogner kast alleen maar, maar ze blijven uitzichzelf veel laag hebben.

    Als je wilt zou je mijn HOOK 2x12 met '65's mogen proberen, er staat ook een Bogner 2x12 met M20's naast dus dan hoor je gelijk het verschil. Moet je wel naar onze oefenruimte komen .
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  10. #50

    Standaard

    Ik vind overigens 65-ers niet bonkerig, dat ligt gewoon aan de kast waarin hij gemonteerd is. Ze hebben wel veel mid en laag, in een jcm 800 kast klinkt het wel lekker eigenlijk..

    @ Zuur ding:

    Je kan natuurlijk ook even afwachten tot we gaan mini-meeten bij Mitch, dan kan je zijn kast met M20's horen, Lex' kast met 65-ers, mijn Bogner met M20's en jouw kast met 65-ers. Lijkt me de ultieme mini-cab-meeting (nou ja.. cab-mini-meeting).

    Verder is het de G12M (20W) of de G12H (30W), G12M20H zou weer wat nieuws zijn

    Overigens hoef je niet zo bang te zijn dat je speakers het vermogen van je versterker niet aan kan. Hoe vaak trek je hem open? Ik nooit. Heb ook een tijdje met m'n 100W top op 40W aan speakers gespeeld. Pas de problem, en hoort het heus wel als de speakers beginnen te vervormen. Dan nog zijn ze niet kaduuk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top