Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 200

Discussie: Hook R20

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2005
    Locatie
    Waalwijk
    Berichten
    598
    Haar strat, Gibson Les Paul Standard, Suhr Tele
    Suhr PT100 signature edition

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    Klinkt lekker. Alleen jammer dat de opnamekwaliteit zo slecht is!
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ik vind het wel cool dat je toch een duidelijk 'Hook voicing' hoort, ik herken er wel een beetje mijn Captain in.

    Mochtie die R20 nou in een klein topje kunnen steken .....
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Ik vind het wel cool dat je toch een duidelijk 'Hook voicing' hoort, ik herken er wel een beetje mijn Captain in.

    Mochtie die R20 nou in een klein topje kunnen steken .....
    Dat ik hoorde ik ook meteen. Haaksma zelf is ook duidelijk te herkennen aan zijn sound.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    259

    Standaard

    Ik heb nu een R20 en het lijkt qua sound niet echt op dat wat ik hoor van Leendert, het is meer een vette scheet in een boterhamzakje. Ik denk dat dit meer zegt over mijn onervarenheid met deze versterker dan over de kwaliteit van de versterker, en het heeft ook zeker te maken met mijn mindere gitaarkundigheid. Het is vaak zo dat de betere gitaristen ook een beter geluid hebben, en dat heeft ten eerste te maken met hun spel en hoe zij een versterker kunnen afstellen. Bij mijn R20 blijft het cleane kanaal clean en dat is eigenlijk wel fijn. Het geluid zit voorin, ik bedoel hiermee dat het mooi direct is. De toon is in z'n geheel wat scherp en schel. Wel hoop ik, dat naarmate de speaker steeds meer is ingespeeld, het scherpe geluid minder gaat worden. En ik zal ook steeds beter weten hoe ik moet draaien aan de knoppen. Verder is het een solide bak, geen goedkope pruttel, wel heeft hij wat last van ruis, daar wordt nog naar gekeken.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Poen Bekijk bericht
    Ik heb nu een R20 en het lijkt qua sound niet echt op dat wat ik hoor van Leendert, het is meer een vette scheet in een boterhamzakje. Ik denk dat dit meer zegt over mijn onervarenheid met deze versterker dan over de kwaliteit van de versterker, en het heeft ook zeker te maken met mijn mindere gitaarkundigheid. Het is vaak zo dat de betere gitaristen ook een beter geluid hebben, en dat heeft ten eerste te maken met hun spel en hoe zij een versterker kunnen afstellen. Bij mijn R20 blijft het cleane kanaal clean en dat is eigenlijk wel fijn. Het geluid zit voorin, ik bedoel hiermee dat het mooi direct is. De toon is in z'n geheel wat scherp en schel. Wel hoop ik, dat naarmate de speaker steeds meer is ingespeeld, het scherpe geluid minder gaat worden. En ik zal ook steeds beter weten hoe ik moet draaien aan de knoppen. Verder is het een solide bak, geen goedkope pruttel, wel heeft hij wat last van ruis, daar wordt nog naar gekeken.
    Als ik het zo hoor vraag ik me af waarom je een hook hebt gekocht?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Dat ik hoorde ik ook meteen. Haaksma zelf is ook duidelijk te herkennen aan zijn sound.
    Ja dat doetie toch wel goed he!

    @Jantje Poen, ben je er al eens mee terug geweest? Zoals ik al eerder zei, inspelen helpt wel degelijk, maar ook weer geen enorme verschillen. Je kan trouwens ff een keertje een andere speaker proberen, er zit nu toch een Celestion Gold in? Goeie speaker, maar misschien hoor jij gewoon liever iets anders?
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 september 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat Bekijk bericht
    Als ik het zo hoor vraag ik me af waarom je een hook hebt gekocht?
    Omdat hij helemaal te gek klonk toen ik 'm uitprobeerde, het juiste gewicht heeft (niet te zwaar), hard genoeg gaat, degelijk in elkaar is gezet, bij technische gebreken of onderhoud is de juiste persoon binnen mijn landsgrenzen te vinden. Ik zoek al jaren een versterker die dat allemaal heeft, nooit gevonden. De strekking van mijn vorige verhaal is dat een goede versterker niet meteen een geweldig geluid garandeerd. Misschien heeft het ook wel te maken met het feit dat wanneer je jarenlang op "mindere" versterkers speelt je nu overdondert raakt door een ander geluid en dat het dan een kwestie is van leren omgaan met.

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg blij met deze versterker, het is alleen een beetje frustrerend dat ik niet 123 hetzelfde geluid er uit tover als Haaksma dat kan.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    1.334

    Standaard

    Ik heb er bij erik ook op gespeelt, vond het opzich wel te gek, maar is qua karakter wel wennen.

    Hij is heel open, weinig compressie. Ik vond er idd ook wel wat veel top hoog in zitten, en dat lag niet aan de instellingen, zo is de amp gevoiced denk ik.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door future2future Bekijk bericht
    Ik heb er bij erik ook op gespeelt, vond het opzich wel te gek, maar is qua karakter wel wennen.

    Hij is heel open, weinig compressie. Ik vond er idd ook wel wat veel top hoog in zitten, en dat lag niet aan de instellingen, zo is de amp gevoiced denk ik.
    'n Alnico Gold (zeker met weinig uren) heeft ook ontzettend veel top-hoog. De huidige Celestion Alnico's zijn "waanzinnig" icm. met bepaalde amps (VOX, Fender tweed Deluxe) met 'n specifiek middengebied en hoog.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top