Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: Nash gitaren?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard Nash gitaren?

    Heeft er iemand ervaring met Nash gitaren?
    Ik kan een Nash gitaar kopen maar twijfel toch een beetje. Hij ziet er mooi uit maar is toch prijzig. De gitaar die ik op het oog heb kost 2/3 van een Fender custom shop strat in een relic uitvoering. Ik twijfel of ze wel zo goed zijn en of ik niet beter door kan sparen voor een Fender stratocaster CS. Dat blijft natuurlijk een echte Fender.

    Ik zag dat muziekhandel jukebox ze in Nederland verkoopt iemand er ook eentje geprobeerd?

  2. #2

    Standaard

    O, ze zullen best goed zijn, het probleem met dat soort gitaren is altijd de waardedaling wanneer je em weer kwijt wilt. Dan is het maar net wat de gek ervoor geeft. En wanneer je 1 van de bekende merken koopt heb je daar beduidend minder last van.

  3. #3

    Standaard

    Hij is wel een van de betere "relics" maker, maar uiteindelijk gebruikt hij toch maar allparts en USACG... dus je zou het zelf net zo goed kunnen in elkaar zetten (en dan achter een auto hangen)
    ...Two weeks later, I found the Funk in bed with a Conger Eel. At first I thought it was a sea anemone, but under closer inspection, I realized that it was a funky ball of tits from outer space.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 april 2006
    Locatie
    backstage
    Berichten
    567

    Standaard

    Restwaarde bij een Fender CS relic is inderdaad natuurlijk vele malen hoger. Dat is ook een beetje het nadeel van die Nash. Ik denk dat ik dan toch maar doorspaar voor een Fender. Ook omdat je uiteindelijk toch een echte Fender wilt hebben.

    Die Nash gitaren zijn dus wel van een goede kwaliteit, wat natuurlijk mijn vraag was.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Ik ken een nashdealer in de states die precies erbij zet waar de gitaar van is opgebouwd en dat is dus idd overwegend allparts bodies en Fender usa nekken. Dat hoeft niet slecht uit te pakken maar F CS zijn natuurlijk gitaren from scratch, ander verhaal.

    Ik heb hier nog 2 strats liggen verstoffen met usa bodies en allparts nekken, allemaal genitroeed, usa hardware... the lots. Maar daar zou ik niet meer dan 600 voor durfen vragen, kostprijs. En waarschijnlijk is het slimmer om alles dan los te verkopen.

    Op Ebay zie ik trouwens best stevige prijzen voor de nash fenders, heeft toch wat meer status dan de gebruikelijke suspects als Haar/RebelRellics/RealGuitars
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6

    Standaard

    Nash word idd in amerika erg gewaardeerd. Ik zou adviseren de gitaar eens gaan vergelijken met een CS.
    Ik heb ook wel eens allparts gitaren in mn hand gehad, maar vaak vind ik deze tegenvallen. De Nash voelde veel beter aan en klonk ook beter naar mijn smaak. Hoe zou dat kunnen dat de nash dan wel beter zijn??
    Ik denk dat hij ook de luxe heeft de body's en necks uit te zoeken.
    Maar je moet ze gewoon eens gaan testen !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top