Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 28
  1. #1

    Standaard Tips voor een optreden.

    Hallo jongens,

    Komend weekend zijn wij gevraagd om een uurtje op te treden in een kroeg.
    Dit wordt ons 2e optreden met de band dus zijn we ons goed aan het voorbereiden. Enige probleem(?) is dat bij onze band de drummer het merendeel zingt(hij heeft er de goeie stem voor,wij doen meestal backing-vocals).

    Dus mijn vraag,hoe hou je het spannend voor het publiek terwijl er niemand echt vooraan staat te zingen? Drumstel naar voren verplaatsen hebben we aan gedacht maar dat is te veel gedoe dan. Alle tips etc zijn welkom.
    Laatst gewijzigd door Jensi; 13 november 2008 om 11:57

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jensi Bekijk bericht
    Hallo jongens,

    Komend weekend zijn wij gevraagd om een uurtje op te treden in een kroeg.
    Dit wordt ons 3e optreden met de band dus zijn we ons goed aan het voorbereiden. Enige probleem(?) is dat bij onze band de drummer het merendeel zingt(hij heeft er de goeie stem voor,wij doen meestal backing-vocals).

    Dus mijn vraag,hoe hou je het spannend voor het publiek terwijl er niemand echt vooraan staat te zingen? Drumstel naar voren verplaatsen hebben we aan gedacht maar dat is te veel gedoe dan. Alle tips etc zijn welkom.
    Wat dacht je van een gitaarsolo van 58 minuten?
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  3. #3

    Standaard

    Drumstel op een verhoger zetten (riser) De toms en bekkens zo opstellen dat de drummer niet geheel achter z'n set verborgen zit. Tijdens de zang een spotje op de drummer richten, Zelf een pasje aan de kant doen als drummer zingt dus er niet voor gaan staan. En zo zijn nog wel wat dingetjes te bedenken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiltin Bekijk bericht
    Drumstel op een verhoger zetten (riser) De toms en bekkens zo opstellen dat de drummer niet geheel achter z'n set verborgen zit. Tijdens de zang een spotje op de drummer richten, Zelf een pasje aan de kant doen als drummer zingt dus er niet voor gaan staan. En zo zijn nog wel wat dingetjes te bedenken.
    Als ze maar een uurtje mogen komen spelen, verwacht ik niet dat ze het halve café mogen komen verbouwen.

    Ik zou als gitaristen zo ver mogelijk naar achter gaan staan, naast de drumkit, zodat de drummer voor het publiek wel te zien is. En toch proberen om hem iets naar voren te trekken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5

    Standaard

    Vroeger wel eens gespeeld met een drummer die in zijn Latin band de lead zang deed. Hij had een kleine kit met weinig toms. Hierdoor was hij zelf goed te zien.

    Zou de drum toch idd wat naar voren zetten als de bezetting dat toelaat. Waarom is dat teveel gedoe? Spelen jullie met meerdere bands op dezelfde backline? Anders maak je zelf toch uit hoe je gaat staan.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik heb ooit eens een (rock 'n roll) bandje gezien waarbij de drummer leadzanger was. Hij stond gewoon vooraan, drumkit helemaal omgebouwd (ook heel beperkt) zodat hij staand kom drummen. Lijkt me erg lastig, maar je zou het eens kunnen proberen.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Als 't zonder echt ombouwen moet, idd de bekkens zo veel mogelijk opzij, overige bandleden opzij en een spotje op de drummer.

    Zorg dan wel als je een solo geeft dat je ff voor die drummer stapt of op z'n minst ff dat extra stapje naar voren doet...

  8. #8

    Standaard

    Thnx voor de tips.

    Drumstel naar ietsjes naar voren bouwen gaat waarschijnlijk niet lukken omdat er nog andere bandjes in het programma zijn,maar we gaan het zeker proberen.
    Dat met die spotlight op de drummer richten en zelf ietsjes opzij gaan is wel een goeie trouwens.
    Wat is jullie eigen ervaring(gezien) met bands waarbij de drummer de lead-zang doet? Naar mijn mening heb je eigenlijk wel een 'frontman' nodig,dus zanger die wel vooraan staat.
    Mja ik laat nog wel horen hoe het is gegaan!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Zoek eens op Youtube naar de "Juke Joints". Die drummer zingt ook. Geen duidelijke frontman, maar toch spat de energie van het podium.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    http://www.youtube.com/watch?v=oi8N5aBBc4M vanaf 1:40

    De enige band met zingende drummer die ik echt geweldig vind. Zie ook dat iedereen netjes aan de zijkant staat en er wat extra spotjes op de drummer gericht zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top