Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35

Discussie: Mr. Telecaster

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    james burton

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 december 2001
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    122

    Standaard

    Ik hou het ook op James Burton (hét grote idool van mijn vader trouwens :smile. James Burton had toch ook iets met die B-string bender te maken, kan iemand daar iets over zeggen? Overigens speelt mijn vader naast gewoon gitaar ook steelgitaar en gebruikt rechterhandtechnieken van de steelgitaar op de gitaar. Bijna niet na te doen trouwens :sad:. Dat schijnt vooral goed te gaan op zo'n gitaar met B-bender.

  3. #33

    Standaard

    De B-bender gitaar is uitgevonden door de drummer van The Byrds. Door middel van een mechanisme wat in de body van de gitaar is geplaatst is het mogelijk om de b-snaar in toon te verhogen. Het mechanisme is verbonden met de draagbandbevestiging van de gitaar; als je de gitaar dus naar beneden duwt wordt de toon verhoogd.
    Een hoop gitaristen (waaronder dus James Burton) spelen die B-bender licks op een gitaar zonder B-bender. Fender heeft een Telecaster in het assortiment waarin een B-bender (in eenvoudigere vorm) is ingebouwd.

    Groeten,

    Roel

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    Op 2002-01-26 18:35, schreef Roel:
    Fender heeft een Telecaster in het assortiment waarin een B-bender (in eenvoudigere vorm) is ingebouwd.
    is dat dan de james burton telecaster?

  5. #35

    Standaard

    Nee, volgens mij heet dat ding Nashville deLuxe ofzo. Er zijn overigens 2 Burton modellen; de ene is een kopie van z'n oude 60's Tele en is made in Mexico en de ander is een soort Tele met Strat eigendchappen. Ik heb een keer op dat ding gespeeld maar was er niet zo kapot van. Klonk niet echt als een Tele maar dat kwam waarschijnlijk omdat er van die Lace Sensor elementen opzitten en een strat brug.

    Groeten,

    Roel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top