Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Standaard Gitaar stand slecht voor je lak van je gitaar?

    In de handleiding ( ik was erg verbaast dat er bij een gitaar een handleiding zou zitten ) staat te lezen het gitaar stands slecht zouden zijn voor je lak van een gitaar.

    Vooral het synthetisch rubber op de stand zou de lak kunnen aantasten. Toch zie ik hier mega dure gitaren in stands en aan beugels hangen, en ook ik heb zo'n stand dus durf ik eigenlijk mijn gitaar niet in de stand te zetten.

    Iemand ervaringen met soort gelijke verhalen of hoef ik me nergens druk om te maken?
    Never let your wife prevent you from buying gear. A house will not buy a synth, but a synth can buy a house!

  2. #2

    Standaard

    Stond ook in de handleiding van mijn Gibson, ik doe hem gewoon altijd in de koffer als ik hem niet gebruik, kan er ook niets mee gebeuren. Zoveel werk is dat toch niet?
    You're in the middle of the fucking jungle, baby!
    Gibson Les Paul Studio
    & BlackStar HT-60

  3. #3

    Standaard

    Ik heb hem ook in een hoes zitten maar af en toe staat hij ook in een stand.
    Never let your wife prevent you from buying gear. A house will not buy a synth, but a synth can buy a house!

  4. #4
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Makkelijkste oplossing voor het beschermen van je lak: washandjes!
    Gezocht: Ibanez DE7

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Alleen maar slecht voor gitaren die met nitrocellulose gelakt zijn. (Voor de 300e keer ondertussen). De weekmakers in het rubber vreten ook de nitrocellulose-lak aan, in het beste geval heb je gewoon wat zwarte vegen, maar in het ergste geval vreet je de lak weg tot op het hout. BamBam, jij hebt een classic '60 strat gekocht, en die is afgewerkt in polyurethaanlak. Dat is gewoon keiharde plastic-lak, en dat kan absoluut geen kwaad om die zo in de standaard te zetten.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Berichten
    280

    Standaard

    Ik heb een epiphone les paul custom kan het kwaad om hem op een standaard te zetten? Wat voor lak zit daar op?

  7. #7

    Standaard

    Ik vertouw op je expertise, maar bij min gitaar zit een extra inlay in de handleiding waar duidelijk opstaat:

    ...A thin laquer coating was the finish of choice for Fender from the 1950s through the late 60s whan it was replaced by heavier polyesters, Lacquer fininishes ware brought back by polulair demand in 1982....
    Never let your wife prevent you from buying gear. A house will not buy a synth, but a synth can buy a house!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yannick Brouwer Bekijk bericht
    Ik heb een epiphone les paul custom kan het kwaad om hem op een standaard te zetten? Wat voor lak zit daar op?
    nitro komt alleen maar voor bij echt dure gitaren, Gibson, Fender Custom-shop (en HW1), Rickenbacker,... en oude gitaren (van voor 196. Een epiphone is een goedkope gitaar, en daar zit gewoon PolyUrethaan op. Kan je trouwens ook zien op de epiphone-site bij specs (denk ik)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bambamstudio Bekijk bericht
    Ik vertouw op je expertise, maar bij min gitaar zit een extra inlay in de handleiding waar duidelijk opstaat:

    ...A thin laquer coating was the finish of choice for Fender from the 1950s through the late 60s whan it was replaced by heavier polyesters, Lacquer fininishes ware brought back by polulair demand in 1982....
    Heb je een mexicaanse classic stratocaster of een amerikaanse classic? (mexicaans = serienummer achteraan de kop, beginnend met MZ, amerikaans = serienummer op de neckplate, beginnend met een V)
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Bij twijfel kun je het best naar een gitaarwinkel gaan om te vragen naar een standaard die wel in orde is. Zuurvrij of hoe het ook heet. Ik heb al customshop-Fenders met tot op het hout ingevreten lak gezien, en daar word je niet blij van.....in een winkel zelfs.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top