Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Het is ook niet in de mix verzuipen, het is dat je volume te snel zakt waardoor je sneller onder het niveau van de band duikt. Johnny Cash heeft bijvoorbeeld geen compressie op de Tele, waardoor die ritme-'tik' heel goed hoorbaar is (oké, dat is ook gedempt spelen). Maar als je in een volle band staat te spelen, wil je niet alleen de tik van het aanslaan, maar wil je de noot ook horen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het is ook niet in de mix verzuipen, het is dat je volume te snel zakt waardoor je sneller onder het niveau van de band duikt. Johnny Cash heeft bijvoorbeeld geen compressie op de Tele, waardoor die ritme-'tik' heel goed hoorbaar is (oké, dat is ook gedempt spelen). Maar als je in een volle band staat te spelen, wil je niet alleen de tik van het aanslaan, maar wil je de noot ook horen.
    Exact! Grappig dat jij mijn probleem zo goed door hebt! Ben zelf nooit zo goed in dingen uitleggen enzo.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Exact! Grappig dat jij mijn probleem zo goed door hebt! Ben zelf nooit zo goed in dingen uitleggen enzo.
    Ik speel zelf ook met de amp zo clean mogelijk, maar dat lukt niet altijd door hetzelfde probleem wat jij hebt. Dus draai ik de boel maar wat verder open, zodat ie al wat compresst in de buizen. Maar ja, dan niet helemaal clean meer, maar da's voor blues weer niet zo erg.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Ow, zeg dat dan!

    Als je versterker van zichzelf weinig compressie heeft, is een compressortje ervoor een uitkomst.
    Maar het klinkt vaak toch net ff wat anders dan een "natuurlijke" compressie, moet je wel van houden.

    Anderszijds: dat uitsterven van de toon is natuurlijk wel gitaar eigen...
    -

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Ja, maar dat kan ook te snel gaan, vooral in een volle bandmix.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik speel zelf ook met de amp zo clean mogelijk, maar dat lukt niet altijd door hetzelfde probleem wat jij hebt. Dus draai ik de boel maar wat verder open, zodat ie al wat compresst in de buizen. Maar ja, dan niet helemaal clean meer, maar da's voor blues weer niet zo erg.
    Jij had toch echt geen cleane sound in Heerde, en met je Fender had dat echt een stuk cleaner en toch hoorbaar gekund. Zelfs mooier voor dat soort partijen. Maar goed, als je dan ook wilt rocken is een Marshall wel leuk.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Een cleane sound vereist ook gewoon dat je andere dingen speelt. Noten drie, vier keer aanslaan of tremelo-picken ipv ze 1 keer laten sustainen bijvoorbeeld. Meer double stops gebruiken om power te maken. Vaker aanslaan en minder legato, etc etc. (Misschien een open deur, maar ik roep het maar eventjes.)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Jij had toch echt geen cleane sound in Heerde, en met je Fender had dat echt een stuk cleaner en toch hoorbaar gekund. Zelfs mooier voor dat soort partijen. Maar goed, als je dan ook wilt rocken is een Marshall wel leuk.
    Ja, ik had mijn OCD aanstaan. Ik ben ook nog wat zoekende met deze amp, het was de eerste keer dat ie in deze band op het podium stond.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema Bekijk bericht
    Een cleane sound vereist ook gewoon dat je andere dingen speelt. Noten drie, vier keer aanslaan of tremelo-picken ipv ze 1 keer laten sustainen bijvoorbeeld. Meer double stops gebruiken om power te maken. Vaker aanslaan en minder legato, etc etc. (Misschien een open deur, maar ik roep het maar eventjes.)
    Ja dat snap ik, maar soms is het gewoon niet mooi en te druk om meer aan te slaan..




    Waarom is dit topic hierheen verplaatst trouwens??
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Soms is het ook helemaal niet erg om niet 'door de bandmix heen te komen'. Het moet niet democratisch worden, dat je altijd iedereen hoort, het gaat om het totaalgeluid. Als je jezelf niet hoort moet je dat in je monitoring regelen, niet in de bandmix.

    Denk ik dan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top