Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 52
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Even om het verschil aan te geven; ik speelde met mijn Marshall 100 watt JMP2203 top over een 40 watt Vox 2x12 alnico-cab met de mastervolume op 3...
    Gheghe
    Precies daarom hou ik ook van m'n JCM800. Probeer eens met de toetsenist samen het geluid op elkaar aan te passen, misschien is een compressor een idee. Het probleem is in ieder geval de toetsenist+jou. Samen kijken wie elkaar waar in de weg zit en zorgen dat als jullie elkaar in de weg zitten jij degene bent die de ander weet weg te drukken. Je bent niet voor niets gitarist.
    Dreadmember

  2. #12

    Standaard

    Waarom zou je helemaal clean willen zijn?








    Compressortje zou het werk wel doen denk ik!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    @ Jerome: Mijn ervaring is dezelfde als de jouwe, maar laat ik nou net met een geweldige toetsenist (en overigens allemaal aspirant-professionele muzikanten) spelen die de smaak heel erg goed te pakken heeft.
    Verder heb ik het met elke versterker waar ik op speel. Het valt allemaal een beetje weg in de mix.

    @ Rude: Ja dat kan ik wel doen. Ding alleen is dat toetsen natuurlijk erg breed zitten over het spectrum heen gezien, dus hij kan mij eigenlijk alleen maar in het mid in de weg zitten, lijkt mij.

    @ Rick: Ik! En compressor'll do the trick denk ik inderdaad.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Mmm, een compressor, ik heb het altijd kl*te dingen gevonden.
    De kans is groot dat van je gitaarsound een stukje van de dynamiek verdwijnt en daarmee een stukje van de diepte en "de ziel" van het geluid .
    He Leon, zorg er dan iig voor dat bij de compressor het "ingrijpen" zo licht mogelijk staat afgesteld...
    Ik zou zelf eerder voor een goede EQ gaan,
    Daar kan je je sound in bepaalde frequenties (nauwkeuriger dan je amptoonregeling) nét wat vetter en dikker maken en zodat je sound beter gaat "dragen" en beter door de mix heenprikt.
    En de dynamiek blijft dan imho beter behouden...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Als je wegvalt in de mix , heb je het dan over zaalgeluid of tijdens repetitie zonder p.a.? Het eerste is op te lossen zonder pedalen maar met een goede inregeling door een technicus. Het tweede is een afspraak tussen bandleden onderling. Als je tijdens repeteren jezelf niet kunt horen is het volume te hoog van de rest. Klinkt stom maar zo simpel is het. Anders doe je met z`n allen niet meer dan kijken hoe je klinkt als ie hard staat.
    Goede monitoring is een andere optie.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Mmm, een compressor, ik heb het altijd kl*te dingen gevonden.
    De kans is groot dat van je gitaarsound een stukje van de dynamiek verdwijnt en daarmee een stukje van de diepte en "de ziel" van het geluid ....
    En de dynamiek blijft dan imho beter behouden...
    Lees nou eens goed. Hij wil die dynamiek juist een beetje afvlakken. Ik kan het me wel voorstellen. Hoe cleaner ik speel, hoe meer dynamiek ik heb, oftewel, hoe harder de aanslag en hoe zachter de rest. Als je in je eentje zit te spelen is dat prachtig, maar in een complete band heb je toch meer aan een beetje compressie. Nu haal ik die gewoon uit mijn versterker, maar dan komt er al wel een klein randje aan, en ik begrijp dat Leon dat net niet wil.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ik denk dat het ook aan de voicing van de amp ligt, ik heb ook een hele dynamische amp, maar nooit moeite om door de mix te prikken.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    @ Jerome: Dat is inderdaad juist wat ik wil.

    @ Eko: Nouja.. Mijn overdrive geluid is wel altijd hard genoeg (en niet harder dan mijn clean!!) maar m'n clean valt gewoon een beetje weg.

    @ Kim Wilson: Jij begrijpt het! Dynamisch hoeft van mij helemaal niet, en als ik in een stukje wel dynamisch wil, trap ik die compressie gewoon uit.


    Ik denk dat ik gewoon een compressortje koop of een transparant drive pedaaltje die ik met en licht randje afstel.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Als je het op elke willekeurige versterker hebt, zou ik het niet zozeer in voicing zoeken, maar meer in de gitaar zelf of in het bandgeluid. Tenzij je gewoon niet van mids houdt en die er te weinig indraait... al is t niet mooi, t is wel functioneel Dat is de reden waarom ik mijn solo's bijv. vrijwel altijd op het brugelement speel, terwijl ik de neckpositie persoonlijk veel mooier vind.

    Wat voor gitaar gebruik je? k Zie dat je je strat verkoopt, maar die zou met gemak door de mix heen moeten komen.

    Een cleane gitaarpartij en de toetspartij kunnen elkaar idd gruwelijk in de weg zitten, misschien moet je daar toch even op letten. Als dat zo is: maak afspraken met de toetsenist over de verdeling van de partijen (ofwel: bind zijn linkerhand op z'n rug zodat ie wat minder gaat spelen ).

    Verder zie ik niet in waarom je met een compressor beter hoorbaar zou zijn... dat heb ik in elk geval nooit zo ervaren.

    Mijn ervaring is toch wel dat je het dikwijls pas als laatst in nieuwe gear moet zoeken, en meestal een heel eind komt door gewoon anders met je huidige sound om te gaan.
    Laatst gewijzigd door Rutger; 6 november 2008 om 12:23
    -

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Nouja.. Het verschil is dat ik het met elke gitaar-amp setting heb. Dus ik denk wel dat het daar in ligt eerlijk gezegd.. En een ding is dat een beetje compressie je gewoon beter hoorbaar maakt omdat je niet meteen in de mix verzuipt.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top