Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Gas tc electronic 2290 / TC 2290 / TC2290 Dynamic Digital Delay [+ TC1210 & Axe-Fx ULTRA]

    Ik zie voor de rest geen andere plek om clips te plaatsen voor gear, dus bij deze hier een clip van de tc electronic 2290:

    tc electronic 2290 / TC 2290 / TC2290 Dynamic Digital Delay [+ TC1210 & Axe-Fx ULTRA]


    En hier de (Engelse) beschrijving van de YouTube video:
    Here are a few clips I did of the TC 2290, seeing as I've never actually seen/heard a decently recorded clip of this unit on YouTube/etc. It's kinda ironic, seeing as when you own this thing, you would expect someone to have the cash for a decent mic / etc.

    I showcase some U2 style playing in the first two bits, since The Edge is one of the most known 2290 users and a lot of people get this unit for his sound, so why not showcase it? I'm by no means a U2 fan, just to clear that up, but it's hard to deny that The Edge has a great tone.

    I also showcase some Deluxe Memory Man style shorter and warmer delays and switch between pickups now and then and engage some low gain (Dyna Comp + RAT) to show how it takes to gain sounds. I let the delay ring out now and then to just showcase the trails. I also switch between the different filter modes and the different panning modes. I highly suggest listening to these clips with headphones on to get the best representation of the stereo field, seeing as this clip is recorded in stereo.

    - - -

    Gear used for recording:
    - PreSonus FirePod
    - Ableton Live 8.0.4
    Plugins:
    - Lexicon PCM Reverb (1sec Concert Hall modulated reverb mixed at 35%)
    - IZotope Ozone

    - - -

    Gear used:

    Guitar:
    - Fender '08 California Series U.S.A. Stratocaster [Fender Tex-Mex pickups + treble bleed mod]
    .010 Fender Bullet Strings (tuned in E Standard)

    SIGNAL CHAIN:
    :: PEDALBOARD::
    - '76 MXR Dyna Comp Script Logo (modded: PSU input, white LED, true bypass)
    - ProCo RAT (modded: 3 way clipping switch, LED, bass boost knob)
    - Ernie Ball VP Jr (modded: upgraded audio taper pot)
    - '76 EHX Electric Mistress (modded: true bypass, green LED, calibration, volume drop mod, level/mix knob, PSU input)
    - 80ies EHX Deluxe Memory Man (modded: true bypass)
    - Line 6 Echo Park V1.2
    - BOSS RV-3 (modded: high cut switch, white LED)
    :: PEDALBOARD END ::
    - Fractal Audio Axe-FX ULTRA
    --- STEREO FX LOOP:
    - tc electronic 2290 Dynamic Digital Delay
    --- Axe-FX ULTRA STEREO OUT:
    - tc electronic 1210 Spatial + Chorus / Flanger
    --- STEREO OUT INTO PreSonus FirePod

    Various:
    - 1x Burkey Flatliner SIX (power supply)

    - - -

    More info on the total gear [for all you gearheads]:
    - http://guitargeek.com/chat/showthrea...hreadid=100652

    All mods by Technophobia Analog Audio Solutions:
    - http://technophobia.co.nr/

    - - -

    For info on my music projects, see:
    - Arafúra:
    http://www.ArafuraMusic.com
    Ambient / Dream Pop / Shoegaze / Post-Rock

    - IZAH:
    http://www.IZAHband.com
    Post-Metal / Sludge / Post-Rock / Noise
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Dat klinkt heerlijk U2! Geweldig Michel!
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Dat klinkt heerlijk U2! Geweldig Michel!
    Thanks!
    En ja, als je een van deze units hebt, dan is het op z'n minst wel een pre om iets met dotted 8ths te spelen ter illustratie.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  4. #4

    Standaard

    Wow, het is altijd een beetje langs me heen gegaan waarom een digitale delay uit de '80's nu nog interessant zou zijn, maar nu snap ik het wel. Klinkt geweldig en inderdaad instant The Edge. Even mijn verlanglijst bijwerken;-)

    Is dit geluid inmiddels al met succes gekopieerd? Ik heb die Nova Delay, maar dat is toch wel wat anders geloof ik.

    Je zou denken dat het met de huidige processing power een koud kunstje is om deze delay in pedaalvorm te gieten. Of maak ik nou een denkfout? Is het meer een kwestie van analoge componenten dan een goed algoritme?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eezz Bekijk bericht
    Wow, het is altijd een beetje langs me heen gegaan waarom een digitale delay uit de '80's nu nog interessant zou zijn, maar nu snap ik het wel. Klinkt geweldig en inderdaad instant The Edge. Even mijn verlanglijst bijwerken;-)

    Is dit geluid inmiddels al met succes gekopieerd? Ik heb die Nova Delay, maar dat is toch wel wat anders geloof ik.

    Je zou denken dat het met de huidige processing power een koud kunstje is om deze delay in pedaalvorm te gieten. Of maak ik nou een denkfout? Is het meer een kwestie van analoge componenten dan een goed algoritme?
    de flashback toch?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Ha! Oud topic!
    Anyways, nee, de 2290 is nogsteeds een unieke delay. Je zou denken dat het simpelweg 'gewoon' een digitale delay is, maar hij heeft zijn eigen klank, zijn eigen pre-amps en gewoon zijn eigen vibe. Het is net zoals je zegt dat 'iets' klinkt als 'dat' en hoeveel vervangers er ook zijn, het klinkt niet als 'dat'. En het is niet dit of dat wat het een 2290 maakt, het is dit èn dat - de hele mikmak. Net zoals bijv. een Deluxe Memory Man gewoon echt een unieke delay is.

    Daarentegen, niemand in het publiek gaat ook maar het verschil horen tussen een 2290 en een Nova Delay, althans, heel hoogstwaarschijnlijk niet.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    de flashback toch?
    Die heeft een zogenaamde 2290 'mode' maar laten we wèl even realistisch zijn; deze klinkt dan weer absoluut niet echt als een 2290 hoor, haha.

    Het rotte is dat je pas ècht weer hoe een 2290 klinkt als je er zelf een bespeelt.
    Ik heb de mijne destijds wèl verkocht omdat ik het me niet kon permiteren om nog een delay van €800,- / €900,- te hebben aangezien ik al genoeg delays had. Het is daarentegen een uniek ding, zonder twijfel.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DemolitionColorScheme Bekijk bericht
    Ha! Oud topic!
    Anyways, nee, de 2290 is nogsteeds een unieke delay. Je zou denken dat het simpelweg 'gewoon' een digitale delay is, maar hij heeft zijn eigen klank, zijn eigen pre-amps en gewoon zijn eigen vibe. Het is net zoals je zegt dat 'iets' klinkt als 'dat' en hoeveel vervangers er ook zijn, het klinkt niet als 'dat'. En het is niet dit of dat wat het een 2290 maakt, het is dit èn dat - de hele mikmak. Net zoals bijv. een Deluxe Memory Man gewoon echt een unieke delay is.
    Daar was ik al bang voor...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2010
    Locatie
    Tilburg, Noord-Brabant
    Berichten
    2.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eezz Bekijk bericht
    Daar was ik al bang voor...
    Het is maar hoe belangrijk je hem vindt. Ik kan zonder leven, dus je hoeft hem niet te kopen.
    - facebook
    --------------------------------------------------
    - Arafúra : organic ambient / neo-classical
    - IZAH : sludge / post-metal

  10. #10

    Standaard

    Haha, dat is natuurlijk absoluut waar. Ik zou ook niet weten waar ik het geld vandaan zou moeten halen en ook niet hoe ik het zou kunnen verantwoorden om zoveel geld uit te geven aan een delay die niet op m'n pedalenbord past

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top