Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, dat weet ik niet hoor. Dan verplicht je de geluidsman dus om het hele optreden geconcentreerd op te letten wanneer en wie er een solo gaat spelen. Dat vind ik nogal wat. In mijn optiek moet de geluidsman het niveau van het basisgeluid afstellen, en moet je op het podium zorgen voor de dynamiek, zoals gitaren harder tijdens een solo.
    Ja, hallo, dat is zijn vak. Een beetje concentratie is toch het minste wat je mag verwachten.
    En al ben ik het met je eens dat je als band zelf aan je dynamiek moet werken, is dat niet echt meer van toepassing in grotere zalen waar je over een PA speelt. Je hebt dan als gitarist echt geen beeld van het totaalvolume, en daarom zit er nou juist een geluidsman.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Harald, nu ik je hier toch spreek (je was zaterdag al weg voordat ik het in de gaten had), wat vond jij van het geluid in Heerde?
    Vond juist de bas wel lekker klinken... zal wel aan mij liggen. Kwam denk ik vrij vroeg in de eerste set binnen, leek na het eerste nummer wat ik hoorde wat harder te gaan. Vond het lage volume eigenlijk wel prettig in die setting (echt een sfeervol zaaltje is het nu niet) en hoeveelheid publiek. (Donderdag in Eindhoven naar Adrian Belew geweest. Stond direct bij het podium, dat was vrij hard. Dan is wat rust af en toe wel lekker. Retegoede ritmesectie bij hem trouwens. Een broer en zus van 21 en 22 die moeiteloos van die complexe King Crimson nummers spelen.) Overall was de sound niet echt slecht, maar vermoed dat Gerard en zijn maat het wel iets beter gedaan hadden. Leek bij de drums alsof vooral de bass drum versterkt was, en bas was idd. duidelijk aanwezig. Leek mij een vrij authentiek geluid voor de stijl. Alleen vond ik beide gitaren niet echt lekker klinken. De slide op de fender was wat schel, en ritme op de tele net iets te rafelig. Die Gibson klonk wel goed. Wel werden de gitaarsolos er niet echt uitgetild. Leek inderdaad vooral veel backline voor de gitaren. Zang was OK, piano had af en toe wel iets meer gehad.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Ja, hallo, dat is zijn vak. Een beetje concentratie is toch het minste wat je mag verwachten.
    En al ben ik het met je eens dat je als band zelf aan je dynamiek moet werken, is dat niet echt meer van toepassing in grotere zalen waar je over een PA speelt. Je hebt dan als gitarist echt geen beeld van het totaalvolume, en daarom zit er nou juist een geluidsman.
    Je kunt wel in overleg met de geluidsman bepalen wat je solo- en slagvolume zijn. Als je een booster hebt of een volumepedaal met een minimumstand, is dat goed te doen. Ik heb weleens meegemaakt dat de geluidsman van een zaal op het laatste moment afzei. Een bevriende (fulltime professional) geluidsman sprong in en deed de soundcheck, inclusief zulk overleg, gooide vervolgens een zeil over de tafel en door ging naar zijn betaalde gig. Beetje vreemd natuurlijk, maar het resultaat was prima. We hebben 2 sets gespeeld zonder geluidsman en volgens de aanwezigen met prima geluid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top