Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Een beetje geluidsman voelt die solo aankomen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    Bedankt voor alle tips!

    Spelen met mn volumeknop ben ik een voorstander van. Maar omdat ik mn eigen amp gebruik, weet ik hoe deze daarop reageert. Hij maakt van mn overdrive een clean met een klein randje. Als ik dus met mn volumeknop speel is mn overdrive grotendeels weg en ook als rhythm gitaar wil ik mn overdrive behouden. Dat gaat m dus niet worden voor mij.

    Een volumepedaal, niet erg bekend mee...maar vrees dat dit hetzelfde oplevert qua geluid of niet? Het zal dan worden: Ritmestukjes: 70% (bijvoorbeeld) Solo's: 100%
    Of is het ook mogelijk met een volumepedaal je ritme op 100 te doen, en je solo's op 130% bijvoorbeeld?

    Ik denk dat ene gitarist harder en andere zachter sowieso niet de ultieme oplossing is. Vaak heb ik het idee dat solo's ook weggedrukt worden door de andere instrumenten en er dus sowieso met volume/boost gespeeld moet gaan worden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Een beetje geluidsman voelt die solo aankomen.
    Ja, maar blijkbaar is het elke keer een verrassing wie de solo doet. En dan wordt het voor een geluidsman wel wat lastig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, maar blijkbaar is het elke keer een verrassing wie de solo doet. En dan wordt het voor een geluidsman wel wat lastig.
    Nee hoor, als ie gewoon z'n ogen open houdt is dat geen probleem.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    En zeker bij beginnende bands vind de geluidsman het wel snel best en is ie niet fulltime geconcentreerd. Tenminste dat idee krijg ik......

    De podia waar wij spelen gaat het niet over professionele geluidsmannen volgens mij, maar meer vrijwilligers en semi's die het als weekendbaantje houden...

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.573

    Standaard

    Ja, dat weet ik niet hoor. Dan verplicht je de geluidsman dus om het hele optreden geconcentreerd op te letten wanneer en wie er een solo gaat spelen. Dat vind ik nogal wat. In mijn optiek moet de geluidsman het niveau van het basisgeluid afstellen, en moet je op het podium zorgen voor de dynamiek, zoals gitaren harder tijdens een solo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ik regel altijd 't solo/slag-volume met de volumeknop op m'n gitaar. Een geluidsman (vaste in klein kroegje) heeft me zelfs na de 1e set 'ns gevraagd om daarmee op te houden omdat hij dat als geluidsman prima kon .

    Ik heb 'm ff wazig aangekeken en toen gewoon maar gedaan wat hij wilde. Kan mij 't schelen of ik 't doe of hij . En hij heeft 't verder netjes gedaan... alleen kwam hij na de 2e set vragen of ik hem nog ff duidelijker wilde aangeven wanneer ik ging soleren
    Aardige vent, maar zo eentje moet gewoon aan de bar blijven zitten. Ook al deed hij verder het geluid niet overdreven rot.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, dat weet ik niet hoor. Dan verplicht je de geluidsman dus om het hele optreden geconcentreerd op te letten
    Ik zou hopen dat hij dat al van zichzelf verwacht. En de solos horen daar ook bij. Nu moet ik wel zeggen dat ik het ook al mee gemaakt heb dat een knoppenman (ik speelde gelukkig niet zelf) vrolijk achter het podium zijn bammetjes ging zoeken, terwijl de gitarist iets wilde aankondigen door een dichtgedraaide microfoon. Overigens was die knoppenman op alle vlakken al veel eerder naar de knoppen gegaan. Hoe meer hij zich met het geluid bemoeide hoe slechter het werd, en de sociale vaardigheden van Hitler met kiespijn.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.573

    Standaard

    Harald, nu ik je hier toch spreek (je was zaterdag al weg voordat ik het in de gaten had), wat vond jij van het geluid in Heerde?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ja, dat weet ik niet hoor. Dan verplicht je de geluidsman dus om het hele optreden geconcentreerd op te letten wanneer en wie er een solo gaat spelen. Dat vind ik nogal wat. In mijn optiek moet de geluidsman het niveau van het basisgeluid afstellen, en moet je op het podium zorgen voor de dynamiek, zoals gitaren harder tijdens een solo.

    Jij bent geluidsmannen gewend die zichzelf bovenmatig belangrijk vinden en voortdurend op zoek zijn naar vrouwelijke vormen.

    De geluidsman hoort geconcentreerd te letten op wat er op het podium gebeurt en zal op zijn ervaring kunnen voelen wat er gaat komen. Je hebt namelijk ook wel eens keyboardsolo's en die gasten hebben hun levels zelden goed op orde.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top