Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: "Piepen"

  1. #1

    Standaard "Piepen"

    Hallo,

    Ik heb een vraagje. Hoe kun je met je gitaar "piepen" Ik weet niet hoe het heet, maar in dit filmje http://nl.youtube.com/watch?v=9jhFSE...eature=related bij 4,30 min ongeveer, hoor je het. Het lijkt net op een micro die aan het piepen is :P
    Hoe doe je dat?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Dat heet rondzingen (aka feedback) en is inderdaad hetzelfde wat er soms met een microfoon gebeurd. Je moet je versterker heel hard zetten en met veel vervorming spelen. Verder wil het nog wel eens helpen door met je elementen zo dicht mogelijk bij de speaker te gaan zitten.

    Vaak is het wel zo dat dit alleen lukt bij optreedvolume en zul je het thuis niet zo snel voor elkaar krijgen. En het is niet echt gezond voor je luidspreker.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    - Redelijk veel Gain hebben (hoe meer gain hoe eerder ie piept)
    - Versterker hard zetten
    - Gitaar op versterkerspeaker(s) richten

    Zo moet het wel lukken

  4. #4

    Standaard

    Ok, bedankt

  5. #5

    Standaard

    allereerst wil ik even toevoegen dat het rondzingen van de elementen echt lelijk en niet manipuleerbaar is(correct me if im wrong).

    daarintegen is het rondzingen van de snaren wel manipuleerbaar in de zin van dat je met de juiste technieken kan kiezen welke noten er gaan rondzingen.

    Mijn idool Eric Johnson doet het fenomenaal in dit filmpje, enjoy: http://nl.youtube.com/watch?v=dw9C_KXRGWk (de passage specifiek begint bij 1:50)

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    En dat het slecht voor je speaker zou zijn is niet waar. Kan helemaal niets fout gaan.

    Grt R!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top