Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11

    Standaard

    misschien offtopic maar ik had laatst een idee voor drummers als vervanging van de buttkick. Een IAM: een soort buttplug die meetrilt met de kick. Ze zijn een stuk handzamer en kunnen makkelijk mee in de binnenzak, of ze doen'm thuis al in. XLR erin en klaar.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik stereo IEM erg prettig en dan heb ik er nog niet eens een galm op staan om het geluid wat ruimtelijker te maken. Mijn eigen stem + gitaar heb ik in het midden, lead-zang ietwat links, bas ook links, andere vocals ietwat rechts. Lekker, hoor!!
    Stereo IEM is VEEEEL beter dan mono!! Veel minder vermoeiend, je kunt dingen beter horen zonder dat ze harder zijn, omdat je ook panning in de IEM mix kunt gebruiken en zo zijn er nog veel meer argumenten.

    Echter, in kroegjes of weetikveelwaar waar de zanger ALLEEEN maar zang en gitaar op zijn orgen heeft, is de meerwaarde van stereo ten opzichte van mono niet heel groot... that's all I'm saying !!

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berolios Bekijk bericht
    Stereo IEM is VEEEEL beter dan mono!! Veel minder vermoeiend, je kunt dingen beter horen zonder dat ze harder zijn, omdat je ook panning in de IEM mix kunt gebruiken en zo zijn er nog veel meer argumenten.

    Echter, in kroegjes of weetikveelwaar waar de zanger ALLEEEN maar zang en gitaar op zijn orgen heeft, is de meerwaarde van stereo ten opzichte van mono niet heel groot... that's all I'm saying !!
    Toch moet je tafel daar ook op berekend zijn hoor....anders is het zo'n gekut om het goed te krijgen, moet je via de levels van 2 auxen het stereo beeld maken. En stereo-auxen (schakelbare dus) zitten helaas alleen op de high-end tafels.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Toch moet je tafel daar ook op berekend zijn hoor....anders is het zo'n gekut om het goed te krijgen, moet je via de levels van 2 auxen het stereo beeld maken. En stereo-auxen (schakelbare dus) zitten helaas alleen op de high-end tafels.
    Het spijt me, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Misschien werkt het wel makkelijker als je een knop voor gain en de ander voor pan hebt, maar je luistert toch mee met een oortjes mix, je hoort toch wat je doet? Ik heb er in ieder geval nooit moeite mee gehad... sterker nog... als ik op een festival tafel een paar oortjes mixen moet maken, is het soms sneller alles dual-mono te laten staan, dan alle 'pan' pots eerst in het midden te moeten gaan zetten.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berolios Bekijk bericht
    Het spijt me, maar daar ben ik het helemaal niet mee eens. Misschien werkt het wel makkelijker als je een knop voor gain en de ander voor pan hebt, maar je luistert toch mee met een oortjes mix, je hoort toch wat je doet? Ik heb er in ieder geval nooit moeite mee gehad... sterker nog... als ik op een festival tafel een paar oortjes mixen moet maken, is het soms sneller alles dual-mono te laten staan, dan alle 'pan' pots eerst in het midden te moeten gaan zetten.
    Tsja, ik doe nooit festivals dus daar heb ik geen ervaring mee.....

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    misschien offtopic maar ik had laatst een idee voor drummers als vervanging van de buttkick. Een IAM: een soort buttplug die meetrilt met de kick. Ze zijn een stuk handzamer en kunnen makkelijk mee in de binnenzak, of ze doen'm thuis al in. XLR erin en klaar.
    Lekkere vent ben jij: denk ook eens aan de technicus die de XLR moet aansluiten...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  7. #17

    Standaard

    XLR op de drumkruk monteren, moet ie zelf maar goed mikken.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    XLR op de drumkruk monteren, moet ie zelf maar goed mikken.
    Dan kan hij de terugweg op de trekhaak mee en dan past het misschien net allemaal in één auto. Dat scheelt weer een Bob.

    Ik ben ook aan het overwegen om mijn gage van de laatste tijd in een IEM systeem te investeren maar ik weet zeker dat ik niet een zender met de zangeres wil delen. Zij heeft altijd haar zang oorverdovend hard. Zijn er nog goeie setjes van rond de €300 (exclusief oordopjes)?
    Vote for Pedro!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top