Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeiler Bekijk bericht

    denk zelf dat je linkshandig beter op een rechtshandige kan spelen dan op een linkshandige
    hoor ik van meerdere kanten maarjah
    Leg mij dan eens uit waarom rechthandige gitaristen niet allemaal op een linkshandige gitaarspelen als jouw veronderstellng juist is. Als ik als linkshandge beter op een rh gitaar zou spelen dan doe alle rh gitaresten zichzelf te kort....
    Mwa...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2008
    Locatie
    Leuven (België)
    Berichten
    163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Mark Knoflook is een linkshandige gitarist, maar hij speelt wel rechtshandig. Er is trouwens nog de gulden middenweg, en dat is linkshandig spelen (links aanslaan, rechts akkoorden nemen), maar met een rechtshandige gitaar rechtshandig besnaard (dus de lage E snaar onderaan en de hoge e-snaar bovenaan)
    Je kan ook nog linkshandig spelen op een linkshandige gitaar, rechtshandig besnaard.
    Dick Dale => http://www.youtube.com/watch?v=xymVx...eature=related

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik ken ook iemand die heeeeel jong met gitaarspelen begonnen is. Toen heeft zn leraar 'em een rechts- en linkshandige gitaar in handen gedrukt, een paar lesjes met elk mee gedaan en gevraagd watie t fijnste vond. Hij was rechtshandig, maar heeft toen voor linkshandig gekozen. Nu heeft hij daar toch enigzins spijt van, want het assortiment linkshandige gitaren is erg klein.

    Toch denk ik dat dit de beste oplossing is. Maar als je geen persoonlijke voorkeur hebt: altijd rechtshandig kiezen!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.290

    Standaard

    Dick Dale!!!
    Hier een leuk artikel over hoe hij heeft leren spelen:http://www.cucamonga.be/interviews/DickDale1102.htm
    Mwa...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    ik den kdat dit gewoon een onzinnig discussie is. Je moet doen wat voor jouw het meest natuurlijke voult. De eerste keer dat ik een basgitaar vastpakte vna een vriend van mij pakte ik hem automatisch op de kop terwijl ik toendertijd nog nooit iemand linkshandig had zien spelen. Waarom? omdat het voor mij natuurlijker aanvoelt. Ken mensen die rechthandig hebben elren spele nen toch eens linkshandig probeerden en die na een weekje wennen beter linkshandig zijn dan ze rechtshandig waren.

    Als je twijfeld probeer het eens. En wat betreft assortiment dat klopt dat is beperkter en 9 van de 10 keer ook duurder. Maar het heeft ook zijn charme.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  6. #16

    Standaard

    ik doe zelf alles linkshandig, behalve gitaarspelen. ik doe dat rechtshandig. heb eerst linkshadig gedaan maar daar kon ik niet veel van

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top