Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1

    Standaard Welke speakers in zelfbouw cab? Alternatieven celestion

    Hallo,

    Dankzij gitaarnet ben ik geïnspireerd om zelf 2 speaker cabinets te bouwen. Één voor bij mijn marshall DSL 50 de andere voor bij mijn London City Dea 100. Ik heb genoeg gevonden over materialen en gewoon hoe zo'n cabinet gebouwd moet worden maar de speakers vind ik nog lastig. Het cabinet voor de London City bouw ik bijna zeker met g12-65h speakers. Ik ben er zowiezo over uit dat het wat meer vintage klinkende speakers moeten zijn. Ik maak hem denk ik half open back zodat hij niet te bassig wordt. Verder wil ik voor de Marshall zowiezo een bogner OS 2x12 maken en voor de London City weet ik het niet zeker, misschien teveel bas.
    Waar ik niet over uit ben zijn de speakers. Ik heb nu g12 75t speakers bij mijn marshall. Deze vind ik te weinig mids hebben bij allebij de amps en te rommelige bas en te "prikende" treble, dat mag wat meer smooth klinken van mij.
    Standaard zou het zijn om celestion v30 speakers te nemen, maar deze hebben "mid-grit" en klinken ook een beetje schel.
    Zelf dacht ik aan een combinate van een v30 en een g12h voor bij de DSL. Alleen lees ik ook over alternatieven voor de celestion v30 zoals de Eminence The Governor. Deze is in Duitsland te bestellen voor 60 euro, dus hij is nog goedkoper ook, zijn er hier mensen met ervaring met die speaker? En zijn er nog andere alternatieven.

    Het probleem is eigenlijk, de mogelijke alternatieven zijn op niet veel plekken te proberen want celestion is wel echt de standaard, is het niet een beetje overrated? Ik dacht ook aan de koch/jensen versie van de v30, de vg12-90 welke ook beter moet zijn volgens de liefhebbers op dit forum.

    Het cabinet maak ik in ieder geval gewoon van eerste klas 18mm berken multiplex, dit is allemaal geen probleem om te krijgen. De speaker keus is dus alleen lastig omdat ik misschien niet voor zo'n beetje de standaard celestion wil gaan.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen, alle suggesties zijn welkom
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

  2. #2

    Standaard

    heb v30 2x12 engl cab en marshall 1960 cab maar men zelfbouw 1x12 met Eminence The Governor vind ik enorm mooi klinken. beetje meer gebalanceerd. aanrader dus. Doet niet onder voor celestion

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    de wizard vind ik wel lekker klinken en is echt heel luid. als je deze met een greenback vergelijkt, en je laat de speakers op vol vermogen lopen, dan heb je 10 greenbacks nodig om even hard te zijn als één wizard er zit nl. een verschil van 5dB tussen en een greenback trekt 25W en de wizard 75W
    dus als je je greenbacks vervangt door wizards, klinkt ie alsof je amp ruim 3 keer zo veel vermogen heeft. Én je bespaart je veel geld.
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 2 november 2008 om 13:12

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor de reacties, ik zal me meer in deze speakers gaan verdiepen. Vind het wel jammer dat ik ze in NL niet uit kan proberen en ze alleen in duitsland kan bestellen
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.087

    Standaard

    Wel eens van Scumback speakers gehoord? Maken replica's van OUDE Celestion speakers en volgens velen die ze hebben vergeleken zijn ze "spot on" en niet te vergelijken met alle rommel die Celestion tegenwoordig op de markt gooit.
    Voordeel is ook dat je voor iedere speaker zelf het vermogen op kunt geven.
    Wil je nog meer vrijheid in ontwerp en specs kun je ze bij Weber helemaal op maat laten maken voor redelijk geld.
    Nadeel is dat beide in usa zitten en per pakket maar 2 speakers tegelijk kunnen versturen.
    Zit zelf een beetje te gassen op de scumnico's (scumbacks AlNiCo speaker) maar moet toegeven dat ik ze nooit "live" heb gehoord.
    Not necessarily stoned..but beautiful...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puerco Bekijk bericht
    Wel eens van Scumback speakers gehoord? Maken replica's van OUDE Celestion speakers en volgens velen die ze hebben vergeleken zijn ze "spot on" en niet te vergelijken met alle rommel die Celestion tegenwoordig op de markt gooit.
    Voordeel is ook dat je voor iedere speaker zelf het vermogen op kunt geven.
    Wil je nog meer vrijheid in ontwerp en specs kun je ze bij Weber helemaal op maat laten maken voor redelijk geld.
    Nadeel is dat beide in usa zitten en per pakket maar 2 speakers tegelijk kunnen versturen.
    Zit zelf een beetje te gassen op de scumnico's (scumbacks AlNiCo speaker) maar moet toegeven dat ik ze nooit "live" heb gehoord.
    Ziet er heel erg interessant uit, alleen wordt het ook wel gauw duur denk ik incl verzendkosten en alles. Het klinkt wel vreselijk mooi zeg, maar het liefst hoor ik iets ook het echt voordat ik het koop, maarja dat is altijd wel weer lastig. In ieder geval bedankt voor de tip ik zal er verder naar kijken.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

  7. #7

    Standaard

    Ik heb zelf greenbacks onder mijn dsl50 (4x12) en dat klinkt puik!

    Gezien de huidige prijzen in Engeland ook interessant om ze over te laten komen vanuit daar. In een 2x12 heb je volgens mij ook een erg lekker geluid.

    Ik vond de V30 niet geschikt voor de dsl, maar dat is mijn persoonlijke smaak. Ook de normale 75 watters vielen af. Die vond ik te steriel en niet warm genoeg.

  8. #8

    Standaard

    in usa zijn de warehouse vintage 30 (Veteran 30) kopieren ook enorm populair.. naja kopieren.. ze hebben dus niet die mid bumb..

    toen ze uitkwamen waren ze 30 dollar... echt absurt en iedereen was er zo waanzinnig positief over dat ze nu enorm omhoog gegaan zijn in prijs

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    Kun je toch net zo goed een Classic Lead 80 nemen, die hebben ook de schreeuwende mids niet. Goede speakers zijn dat als je het mij vraagt.

  10. #10

    Standaard

    @ Renin, greenbacks zijn mooi bij wat lagere gain, crunch dus. Clean vind zijn ze niet mijn ding op de 1 of andere manier en high gain missen ze toch definitie.
    Veel mensen vinden de v30 juist wel erg geschikt voor de dsl, ligt denk ik ook erg aan muziekstijl?

    @Voxell 30 euro voor zulke speakers is te gek....dit laat dus duidelijk zien dat celestion te duur is. Toch lijken het me nog interessante speakers.

    @Joey, ik zal naar de classic lead kijken maar ik denk dat ze toch wat minder zijn voor high gain. Kan ik ook fout hebben hoor.
    Ik gebruik mijn dsl vooral vaak met veel gain en mijn london city heb ik voor crunch en clean. Daar gebruik ik mn dsl ook wel voor maar wel minder.
    Misschien is die classic lead 80 wel wat voor mn London City. Had ik zelf niet aan gedacht

    Allemaal bedankt
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top