Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 71
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roro92 Bekijk bericht
    Ik doe niet aan slappen, is puur aandachttrekkerij.
    ja joh, je hebt gelijk. Bink182 en al die andere punkbandjes niet, nee, dat is geen aandachttrekkerij. Die zijn zo bescheiden en netjes en maken muziek voor hunzelf. Daar mogen mannetjes als Marcus Miller wel wat van leren, van die houding.

    Wat ben ik blij met jouw creatieve input!!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2003
    Locatie
    Middelrode City
    Berichten
    1.204

    Standaard

    Al vanaf het begin dat ik bas speel, speel ik zowel met als zonder plectrum.
    Het ligt gewoon aan de stijl van de muziek die ik op een bepaald moment speel of ik wel of geen plectrummetje gebruik.
    Soms is die piano-achtige klank van een plectrum op de bas heel mooi, en soms totaal niet.
    Als ik bijvoorbeeld met de band Stinkfist van Tool doe, dan klinkt dat heel raar zonder plectrum.
    En een nummertje van bijvoorbeeld Stevie Wonder ofzo klinkt weer heel stom met dat stomme plastic geval in mn klauwen.

    En slappen is ook zoiets wat heel functioneel kan zijn, als het bij de muziek past.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sicky61
    'hanx grootvoet!
    Gij Heerscht

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bigfoot414 Bekijk bericht
    Al vanaf het begin dat ik bas speel, speel ik zowel met als zonder plectrum.
    Het ligt gewoon aan de stijl van de muziek die ik op een bepaald moment speel of ik wel of geen plectrummetje gebruik.
    Soms is die piano-achtige klank van een plectrum op de bas heel mooi, en soms totaal niet.
    Als ik bijvoorbeeld met de band Stinkfist van Tool doe, dan klinkt dat heel raar zonder plectrum.
    En een nummertje van bijvoorbeeld Stevie Wonder ofzo klinkt weer heel stom met dat stomme plastic geval in mn klauwen.

    En slappen is ook zoiets wat heel functioneel kan zijn, als het bij de muziek past.
    Jij verwoordt precies wat ik ook bedoel. Aangezien mijn muziek in de sferen van Stevie Wonder ligt ben ik een vingerstyle liefhebber! Maar desalniettemin klinkt een plectrum ook wel oke. Zojuist nog ff gespeeld met de ts-9 op standje nét niet smerig en m'n jazzbass en plectrum, toch wel leuk zo nu en dan. Maar met de band speel ik altijd met mijn vingers!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2007
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    605

    Standaard

    Ik zou trots zijn als ik jou was!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roro92 Bekijk bericht
    Ik zou trots zijn als ik jou was!
    Oh, maar dat ben ik ook zeker. don't worry

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincent136 Bekijk bericht
    ja joh, je hebt gelijk. Bink182 en al die andere punkbandjes niet, nee, dat is geen aandachttrekkerij. Die zijn zo bescheiden en netjes en maken muziek voor hunzelf. Daar mogen mannetjes als Marcus Miller wel wat van leren, van die houding.

    Wat ben ik blij met jouw creatieve input!!
    booya you took the words out of my mouth xD
    ik speel alleen pluk ^^ kvind plectrum niet echt fijn om te spelen
    op zoek naar mensen rondom groningen om in groningen mee te chillen en over bassgitaren en stuff te praten onder het genot van een pot bier ^_^


    Gear:

    beginner stagg lefty (word verbouwd hardware change etc.)
    http://viewmorepics.myspace.com/inde...ageID=35301779

    Carvin LB75L
    http://viewmorepics.myspace.com/inde...ageID=35301694

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik speel alleen met m'n wijsvinger, en dan klinkt dat zo ongeveer. Plectrum gebruik ik alleen als ik die "tick-tack" sound nodig heb, of bij een steviger rocknummer, anders zijn het altijd de vingers.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Music

    ik vind plectrum bas gewoon VEEEL mooier klinken. helaas hebben de meeste finger bassisten die denken dat dat beter is een plectrum techniek van een dooie. maja, ik ben een gitarist en ik luister naar tool. tool-bas is plectrum werk, en verdomde mooi gespeelt. als ik zelf bas is dat altijd met een plectrum en het liefst zo dik mogelijk.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    ja, de bassist van Tool is onwijs goed, net zoals de rest van de band. Zijn sound is ook top, hij is een goed voorbeeld van hoe een goede plectrum bassist ook kan klinken.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik speel alleen met m'n wijsvinger, en dan klinkt dat zo ongeveer. Plectrum gebruik ik alleen als ik die "tick-tack" sound nodig heb, of bij een steviger rocknummer, anders zijn het altijd de vingers.
    Motown
    Erg tof, je bent zo net James Jamerson, die vergat zijn andere vingers ook altijd, gehehe

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top