Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard "ouderwets" klinkende JazzBass elementen + JB brug

    Hoi allemaal

    Ik ga binnenkort 'n J-Bassje samenstellen (heb al 'n leuke Ibanez PJ bas) maar ik ben (natuurlijk) meer "thuis in gitaren".

    Ik heb 'n Fender hals met rosewood toets en zoek nog het volgende:
    - elzen body
    - ouderwets klinkende elementen
    - brug, vintage-style of iets moderner waarbij de snaren ook nog door de body kunnen

    Ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of tips. Qua elektronica wordt het (denk ik) dit:
    - 2 stacked JB-pots voor volume en tone per element
    - schakelaar voor "boost"
    - volume-regelaar voor die "boost"-functie

    bvD!

    Chris

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als het wat mag kosten zou ik gaan voor de Fender "Custom Shop" '60 Jazz Bass elementen. Volledig vintage correcte materialen & constructie. Anders moet je eens contact opnemen met Jason Lollar, Seymour Duncan of Curtis Novak (deze laatste wikkelt z'n elementen volgens de oude elementen die hij in z'n eigen instrumenten heeft steken). Qua brug zou ik dan gaan voor wat op de Fender "American Deluxe" zit, ziet er vintage uit, maar is zowel toploader als stringthru.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Als het wat mag kosten zou ik gaan voor de Fender "Custom Shop" '60 Jazz Bass elementen. Volledig vintage correcte materialen & constructie. Anders moet je eens contact opnemen met Jason Lollar, Seymour Duncan of Curtis Novak (deze laatste wikkelt z'n elementen volgens de oude elementen die hij in z'n eigen instrumenten heeft steken). Qua brug zou ik dan gaan voor wat op de Fender "American Deluxe" zit, ziet er vintage uit, maar is zowel toploader als stringthru.
    Ok!
    Qua PUs ben ik vooral op zoek naar praktijk-ervaringen, v/d genoemde merken ken ik al behoorlijk wat gitaar-elementen (Lollars!, CS, SD).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ikzelf heb die CS elementen in m'n jazz gehad, en was daar zeer te spreken van. Ze klinken vrij zompig, warm & vettig, dus een marcus-miller slapsound zal je er vrij moeilijk uit kunnen halen, ze zijn meer voor de "jaren '60 rock & soul" sound.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb Lindy Fralins in mijn jazz steken,
    daar ben ik helemaal wild van,
    klinken ongelofelijk gedefinieerd maar toch met een 'vintage' feel.
    Niet eens te duur!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top