Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 57 van 64 EersteEerste ... 7475556575859 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 561 t/m 570 van 632
  1. #561
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Het is misschien niet ieders ding maar ik post zojuist elders deze oplossing die voor mij werkt:

    Soms als ik op een klein plekje moet schuren en dan eigenlijk het liefst in de nerf-richting schuur, dan moet je als een konijn zo snel heen-en-weer bewegingen maken....dan neem ik soms mijn toevlucht tot het volgende:

    Ik neem een lange slotbout, doe er dubbelzijdig tape om, daar weer precies passend schuurpapier omheen, die in mijn boormachine, en dan gebruik ik het gladde uiteinde van de slotbout in mijn ene hand en laat hem dan ronddraaien. Gaat heel beheerst en iets waar je anders erg lang op schuurt en hete vingers krijgt, is dan zo klaar.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  2. #562
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    Het is misschien niet ieders ding maar ik post zojuist elders deze oplossing die voor mij werkt:

    Soms als ik op een klein plekje moet schuren en dan eigenlijk het liefst in de nerf-richting schuur, dan moet je als een konijn zo snel heen-en-weer bewegingen maken....dan neem ik soms mijn toevlucht tot het volgende:

    Ik neem een lange slotbout, doe er dubbelzijdig tape om, daar weer precies passend schuurpapier omheen, die in mijn boormachine, en dan gebruik ik het gladde uiteinde van de slotbout in mijn ene hand en laat hem dan ronddraaien. Gaat heel beheerst en iets waar je anders erg lang op schuurt en hete vingers krijgt, is dan zo klaar.
    Goede tip!
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  3. #563
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Voor mij zijn het men custom tools, maar ik bedoel dit vooral als tip. In vele bedrijven kan je bij afbraak van oudere machines (of dankzij overschotten van bv. zaagwerk) aan aluminium profielen geraken.
    Mijn tip: Groot of klein, de profielen in aanbieding moeten de jouwe zijn!

    Het bespaart je zoveel tijd & werk bij het maken van jigs en je bent er vrij zeker van dat alles nauwkeurig genoeg opgebouwd is.

    Diktemeting akoestische gitaar houtjes




    Freestafel in wording


    Bandschuurmachine staander
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

  4. #564
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    Standaard

    Samen met GertGert een drumsander gemaakt.
    Alleen nog wat testruns gedaan (zonder stofkap, binnen 1 minuut de hele schuur mistig), maar dat ziet er goed uit. Hij heeft een beetje moeite om goed op gang te komen, de motor is aan de lichte kant. Maar als hij eenmaal op toeren is, werkt hij goed. Test is ook alleen nog met een smalle lat (6 cm) gedaan. Hoe het gaat als er een heel bovenblad onder door moet, dat gaan we binnenkort testen.

    De hele aandrijving is gemaakt met de onderdelen van een kolomboormachine (Motor, V-snaar poelies) De centrale as heeft een vriend van mij gedraaid. De schijven voor de drum heeft Cocobolo gefreest. Al het multiplex (4 cm dik) gekregen van VM Keukens.
    Hij is nog niet helemaal af. De hoogte verstelling, aan-/uit knop en stofkap moeten nog afgemaakt worden.






  5. #565
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    knap, die drumsander!!

  6. #566
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Inderdaad! Mooi werk, ik wil eigenlijk ooit nog een Ridgid oscillating edge belt/spindle sander kopen, maar iets soortgelijks lijkt me ook redelijk zelf te maken...

    Deze, maar dat kreng is alleen in Amerika te krijgen:
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  7. #567
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerard1793 Bekijk bericht
    Inderdaad! Mooi werk, ik wil eigenlijk ooit nog een Ridgid oscillating edge belt/spindle sander kopen, maar iets soortgelijks lijkt me ook redelijk zelf te maken...

    Deze, maar dat kreng is alleen in Amerika te krijgen:
    Ik heb dagen verspild met het uitzoeken waar ik deze dan toch zou kunnen kopen... echt een ideaal apparaat! Maar helaas
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  8. #568
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Idd knap! Heb het frame intussen af, maar heb grote moeite om iets vlaks te vinden voor de tafel, overal zit wel wat kromming in.. De zoektocht gaat verder!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #569
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Een setje radius schuurblokken én een filmpje hoe je ze op een makkelijke manier kunt maken:





    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  10. #570

    Standaard

    Geniaal in zijn eenvoud, Ike!



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top