Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 56 van 64 EersteEerste ... 6465455565758 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 551 t/m 560 van 632
  1. #551
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2008
    Locatie
    Zuidhollandse eilanden
    Berichten
    178

    Standaard

    Tip: Ik gebruik de versleten rol als basis en lijm daar een nieuwe schuurlinnen mantel op. Toen ik een keer, op zondag, met een versleten rol zat en toch verder wilde werken dacht ik daarmee een noodoplossing te hebben. Het bleek echter zo goed te werken dat het een permanente oplossing is geworden. De diameter wordt wel marginaal groter maar past gewoon binnen de "tafelringen" (ik heb het iets grotere tafelmodel)

  2. #552
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robrock Bekijk bericht
    Tip: Ik gebruik de versleten rol als basis en lijm daar een nieuwe schuurlinnen mantel op. Toen ik een keer, op zondag, met een versleten rol zat en toch verder wilde werken dacht ik daarmee een noodoplossing te hebben. Het bleek echter zo goed te werken dat het een permanente oplossing is geworden. De diameter wordt wel marginaal groter maar past gewoon binnen de "tafelringen" (ik heb het iets grotere tafelmodel)
    Super tip! Ik heb schuurlinnen zat, dat ik hier zelf niet aan gedacht heb
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  3. #553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Nog gemakkelijker - scheelt jou een hoop mailwerk: Ik heb het bestand even op m'n server geplaatst.

    Het is hier te DOWNLOADEN.

    Het bestand blijft tot 15-01-2010 te downloaden, hierna werkt bovenstaande link niet meer.

    Hoi Ike,

    Zou je dat bestand nog een keer beschikbaar willen stellen? Zou fijn zijn!

  4. #554
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PaoloDialpho Bekijk bericht
    Hoi Ike,

    Zou je dat bestand nog een keer beschikbaar willen stellen? Zou fijn zijn!
    Je hebt een PM
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  5. #555

    Standaard

    Thx Ike!

  6. #556
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 april 2009
    Locatie
    Onder jouw bed
    Berichten
    131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stijnkenens Bekijk bericht
    Of je draait er een langere bout in, met dezelfde schroefdraad.
    De studs zijn open langs de onderkant, dus je draait ze tegen het hout, en als je doordraait, komt de stud omhoog.

    Minder gedoe maar vooral zonder wrikken, trekken en wringen !!!



    s.
    Deze methode heb ik ook gebruikt om de brugstuds uit mijn LP model te halen. Als ik het goed heb heb ik daar een lange M8 bout voor gebruikt. Nu heb ik de mazzel dat deze bout precies paste in de brugstud, maar dat zul je zelf even moeten passen.

  7. #557
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Zelf C-clamps maken.
    (en veel meer interessante tips van deze houtbewerker als je wat speurt op zijn site.)
    http://woodgears.ca/clamps/index.html
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  8. #558
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    niet 'custom tool' maar omdat ik het niet zo vaak zie toch maar even tip hier opvoeren :
    op MP staat een jet vandikte schuurmachine te koop. Niet weinig geld maar nou ja, zie maar:
    http://link.marktplaats.nl/730982151
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  9. #559
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.107

    Standaard

    F*ck net al mn geld uitgegeven in Barneveld ;-)
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  10. #560
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    zal ergens tussen de vele pagina's hier misschien al wel staan, maar dit is mijn hulpmiddel om een scarf joint te maken. Rechtsboven zie je mijn bovenfrees in een plaat trespa zitten. Die plaat is breed genoeg om heen en weer bewogen te worden over de schuine kanten van de houten jig waar mijn hals in geklemd ligt. De hals moet je uiteraard eerst ruw op maat zagen en dan zorgen dat hij niet boven die zijkanten uitsteekt waar immers die plaat trespa overheen moet schuiven. Werkt prima eigenlijk. Je moet wel een goed freesje gebruiken die ook aan de onderkant zo'n snijvlak heeft.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top