Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 54 van 64 EersteEerste ... 4445253545556 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 531 t/m 540 van 632
  1. #531
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ukeloeder Bekijk bericht
    Wat een mooie jig, Marco! Nu je toch aan het ontwikkelen bent; Zou er een jig mogelijk zijn om nadat je het halsprofiel geScheltemaad hebt, de transitions te maken? Dat vind ik eigenlijk het moeilijkste aan halsjes vormen. Ik zou het jammer vinden om na een supersnelle backprofile (15-30min) nog een uur te moeten zenuwen op die transitions. Ook zou ik 'bang' zijn de transitions te verprutsen. Ik vind die overgangen eigenlijk het rotste werk.
    dat zou wel een bijzondere jig zijn, ik geloof niet dat ik daar al eerder eens iets voor gezien heb. Misschien dat ik zo'n profiel zou kunnen frezen en dan iets verzinnen om dat profiel af te tasten. Maar dat gaat al richting een duplicarver... is wel een leuke breinkraker terwijl ik nu eerst even in het kinderbadje plons
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  2. #532
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Ik heb ook gedacht eens een duplicarver te bouwen. Dan gebruik je die natuurlijk niet enkel voor de transitions, maar voor het hele profiel. Wel zo makkelijk. Maar ja, hoeveel bouw ik er nou eigenlijk op jaarbasis? 0,8 ofzo...
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  3. #533
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ja de transitions zijn lastig maar dan kan je evengoed zo'n dupliding doen want er zijn veel verschillende transitions naar gelang de headstock en de hiel. Ik vind de gig van cocobolo vooral interessant om neckprofielen te kopiëren. Het carve werk dat wordt uitgespaard is zeker ook meegenomen natuurlijk.

  4. #534
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Die reactie doet me geloven dat het idd slimmer is een duplidinges te fabrieken.
    Bijkomend voordeel is dat ik dan eindelijk een goeie smoes heb een lasapparaatje aan te schaffen.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

  5. #535
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard



    Tot 650 mm. breed materiaal kan geschuurd worden.
    Ik heb geen auto feed maar gewoon een meubelpaneel op dik multiplex gelijmd met cetabever contactlijm.



    Een fijn hoogte verstelling gemaakt, max doorvoer hoogte 70 mm.

    Tot nu toe ben ik tevreden met mijn eigen creatie, mijn top, back en sides heb ik hiermee op dikte gebracht.

    Gr Ray.[/QUOTE]

    Ik heb die lagers ook bested en vandaag ontvangen. De diameter voor de buis is 25 mm.
    Nu vraag ik met af wat het vermogen voor die motor moet zijn?
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  6. #536
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Ik heb voor mijn schuurmachine een motor van een cementmixer gebruikt. 3/4 PK, 1400 RPM, met een 1 op 1 overbrenging is die meer dan krachtig genoeg, 1 tot 2 mm in één keer afschuren heeft ie geen moeite mee.

  7. #537
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan Muller Bekijk bericht
    Ik heb voor mijn schuurmachine een motor van een cementmixer gebruikt. 3/4 PK, 1400 RPM, met een 1 op 1 overbrenging is die meer dan krachtig genoeg, 1 tot 2 mm in één keer afschuren heeft ie geen moeite mee.
    oke,ga ik een rondkijken op de bekende verkoopsite voor zoiets. Lagers zijn al binnen.
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  8. #538
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Op de TDPRI site vond ik een mooie PDF met een "Compensated String Spacing Layout Tool" . Ik vind het uitmeten van de topkam altijd een crime maar dit tooltje maakt het wel erg gemakkelijk.

    Er zijn twee versies, bovenstaande link verwijst naar de verbeterde versie.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  9. #539
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Op de TDPRI site vond ik een mooie PDF met een "Compensated String Spacing Layout Tool" . Ik vind het uitmeten van de topkam altijd een crime maar dit tooltje maakt het wel erg gemakkelijk.

    Er zijn twee versies, bovenstaande link verwijst naar de verbeterde versie.

    thx ike! al uitgeprint, superhandig lijkt me. Ik doe het eigenlijk altijd op het heilig oog, maar hiermee kan ik checken hoe heilig dat oog eigenlijk is.

  10. #540

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    thx ike! al uitgeprint, superhandig lijkt me. Ik doe het eigenlijk altijd op het heilig oog, maar hiermee kan ik checken hoe heilig dat oog eigenlijk is.
    Print dan wel V2 uit, in de eerste zat een meetvaudtje.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top