Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 53 van 64 EersteEerste ... 343515253545563 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 521 t/m 530 van 632
  1. #521
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Geweldig cocobolo!
    Ga je die jig verkopen op de beurs?

  2. #522
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    (mag ik dat hier zeggen?)
    Ja, ik zal ze bij me hebben met nog veel meer Ik neem mijn freestafel ook mee voor de demo (hoewel ik geen machines daar aan mag doen).
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 31 juli 2013 om 18:47
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  3. #523
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2012
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht



    Super! Kun je met een ander profiel niet ook de toets radiussen? Ben je in één keer klaar.

  4. #524
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Dat gaat als een trein Marco
    Ik neem aan dat je het freesbit exact moet afstellen op de middellijn van de nek?
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  5. #525
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ike57 Bekijk bericht
    Dat gaat als een trein Marco
    Ik neem aan dat je het freesbit exact moet afstellen op de middellijn van de nek?
    Ja, maar dat is nogal makkelijk, de jig heeft aan weerszijden exact op het hart een lijn gefreesd. Je freesbit kun je dus als volgt positioneren :



    De hoogte van het bitje is ook vast, ik maak nog een extra malletje waar je de frees tegenaan moet zetten en dan zit hij meteen goed. Maar het kan ook gemeten worden natuurlijk.

    @Daan : wat grappig, daar heb ik inderdaad vanmiddag aan zitten denken! Dat zou wel heel makkelijk zijn inderdaad. Dus dat ga ik ook bekijken.
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  6. #526
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Hoe bereken je die pucks?

    Zou het bv mogelijk zijn om zelf pucks te maken op basis van een bestaand halsprofiel?

  7. #527
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Hoe bereken je die pucks?

    Zou het bv mogelijk zijn om zelf pucks te maken op basis van een bestaand halsprofiel?
    Ja, dat kan heel makkelijk op deze website
    puck size calculator

    daar geef je deze 4 maten op...

    ...en dan rekent de formule uit wat het breedste punt en hoogste punt van de puck moet zijn, zowel die van de nut kant als van de hiel kant. Daarna kun je dus zelf de VORM kiezen die je wilt zolang je je maar aan die maten houdt. Je kunt op die site zelfs opgeven hoeveel speling je wilt aanhouden (wat je daarna dus als laatste op gevoel kunt weg schuren).

    Ik heb wel het gevoel dat er wat beperkingen zijn m.b.t. Fender-type halzen, ik zal eens passen of een angled headstock wel kan roteren. Dat lijkt me lastig. Ik heb al afgeweken van het originele ontwerp door de opening in de "hoofdmal" ter hoogte van de headstock extreem te vergroten. In het originele ontwerp is het gewoon een recht smal kanaal. Hier zie je wat de ruimte is om te draaien:


    De vraag is nu of een angled headstock niet te ver op staat en daardoor niet meer kan draaien. Ik denk dat het misschien wel kan door de headstock alvast in de vorm te zagen (dus overtollig hout weg!). Een alternatief is om de scarf joint pas later te verlijmen maar dat is misschien lastig, hangt ook af van waar je die joint doet (onder het toetsenbord os verderop op de headstock).

    Ik heb hier geloof ik niet een losse hals met angled headstock liggen, dus ik moet even zien hoe ik dat ga proberen. Conclusie tot nu toe is dat hij prima werkt voor telecaster-stijl halzen. Ik moet nu ook nog even de suggestie van Daan bekijken, of hij ook een fretboard kan radiussen.
    Laatst gewijzigd door Cocobolo; 1 augustus 2013 om 08:33
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  8. #528
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Thx Cocobolo

    Dju, zou wel serieuze beperking zijn als het niet lukt voor angled hstocks.

  9. #529
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    ik ga het even meten !
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  10. #530
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    HLMRmeer
    Berichten
    4.091
    Blog Entries
    243

    Standaard

    Wat een mooie jig, Marco! Nu je toch aan het ontwikkelen bent; Zou er een jig mogelijk zijn om nadat je het halsprofiel geScheltemaad hebt, de transitions te maken? Dat vind ik eigenlijk het moeilijkste aan halsjes vormen. Ik zou het jammer vinden om na een supersnelle backprofile (15-30min) nog een uur te moeten zenuwen op die transitions. Ook zou ik 'bang' zijn de transitions te verprutsen. Ik vind die overgangen eigenlijk het rotste werk.
    vriendelijke groet, Olav
    Founding Member of the Gun Guitars Owners Association
    www.makeyoursongcount.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top