Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 64 EersteEerste 123451353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 632
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2005
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    817

    Angry

    mm. Wilde net mijn high tech fretsleuvendieptemeter fotograferen maar mijn fototoestel bleek slecht terug te stuiteren van de betonnen vloer van mijn schuur.
    Voorlopig dan maar even een paar oude foto's van een fretverstekzaag en een foxbender.


  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Hey, die fretzaagconstructie heb ik ook. Werkt prima, maar ik blijf lui en haat miniscule afwijkingen (in combinatie met zelfkennis) dus bij esdoorn, palissander of ebben bestel ik gewoon preslotted.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Het idee heb ik hier in een topic opgepikt, (Kweet niet meer van wie). Nut slotting files van voeler maten. Voor een paar euro uit de rommelbak in de bouwmarkt. Met de Dremel hoekjes uitzagen, en je hebt prima gereedschap in elke dikte om sleuven in de kam te zagen. Voah weinugh.
    Gitaarbouwersmeeting 6 april 2024 in Veenendaal www.gitaarbouwersmeeting.org

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door superfly Bekijk bericht
    Het idee heb ik hier in een topic opgepikt, (Kweet niet meer van wie). Nut slotting files van voeler maten. Voor een paar euro uit de rommelbak in de bouwmarkt. Met de Dremel hoekjes uitzagen, en je hebt prima gereedschap in elke dikte om sleuven in de kam te zagen. Voah weinugh.

    Tja,

    Kan niet anders dan dat die bij G.G. vandaan komt. Tenminste, hij was volgens mij de eerst met dit idee.

    vr.gr.

    Branko

  5. #25
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180 Bekijk bericht
    Tja,

    Kan niet anders dan dat die bij G.G. vandaan komt. Tenminste, hij was volgens mij de eerst met dit idee.

    vr.gr.

    Branko
    Niet helemaal... ik vond hem o.a. bij projectguitar, en het was volgens mij Mattia die hem hier poste.


    EDIT: de komende dagen post ik hier een duidelijke uitleg van de bouw van een vlakbak (die ik nu aan het maken ben).

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    benieuwd naar die vlakbak, GG

    Zou het niet goed zijn van dit topic een sticky te maken? Ik herinner me een gelijkaardig topic dat uiteindelijk is weggezakt waardoor het niet meer gebruikt werd. En omdat dit echt wel een interessant topic is... enfin, het is maar een idee.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    chicken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    benieuwd naar die vlakbak, GG

    Zou het niet goed zijn van dit topic een sticky te maken? Ik herinner me een gelijkaardig topic dat uiteindelijk is weggezakt waardoor het niet meer gebruikt werd. En omdat dit echt wel een interessant topic is... enfin, het is maar een idee.
    Het zou idd jammer zijn als dit topic afzakt.

    Ook ik ben erg benieuwd naar de vlakbank.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2007
    Locatie
    Oosthuizen
    Berichten
    1.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hedge Bekijk bericht
    Het zou idd jammer zijn als dit topic afzakt.

    Ook ik ben erg benieuwd naar de vlakbank.
    +2 voor mij :+)
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

    Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    benieuwd naar die vlakbak, GG

    Zou het niet goed zijn van dit topic een sticky te maken? Ik herinner me een gelijkaardig topic dat uiteindelijk is weggezakt waardoor het niet meer gebruikt werd. En omdat dit echt wel een interessant topic is... enfin, het is maar een idee.
    Kan makkelijk, er zijn hier nooit veel nieuwe onderwerpen, dus alles blijft op de eerste pagina. Zal dus niet hinderlijk zijn. Ik maak hem stickey.

  10. #30
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard Vlakbak

    Ik heb 2 platen mdf genomen. 122 cm bij 61 cm, 2x 18 mm en 1x 8 mm (dunner mag ook).

    1 van de 18 mm platen heb ik in stroken van 5 cm breed gezaagd.

    1 van de 18 mm platen heb ik heel gelaten en de 8 mm plaat heb ik doorlaten zagen in een strook van 61 x 25 cm (blijft dus een stuk over van 97 x 61, daar kom ik later op terug.)

    Op de grote plaat heb ik 4 stroken verlijmd, twee plat en twee rechtop om zoveel mogelijk de plank recht te houden.

    De 8 mm plank van 61 x 25 ligt hier dwars overheen en is verstevigd met 18 mm x 50 mm mdf stroken en kan heen en weer schuiven. Hierop leg je de frees en frees je door deze plank heen. Hoe dunner deze plank, hoe meer ruimte je krijgt met je frees (omdat dan de bodemplaat minder hoog boven het hout zweeft.)

    De grote 18 mm mdfplaat heeft in het midden en vlak gekregen van 122 cm x 61 cm - 2x 50mm en 2x 18mm. Van de dunne plaat kan je dus een rand van 13,6 cm afzagen en dan heb je een 8 mm plaat die in de valkbak past. Dit is een handige manier om je werkstuk 8 mm omhoog te brengen indien dat nodig is.

    Foto's volgen, loop ff te klooien.









 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top