Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 58 van 64 EersteEerste ... 8485657585960 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 571 t/m 580 van 632
  1. #571
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard



    Niet echt een tool, meer een trucje maar toch de moeite waard om te delen. Bij het aanleggen van een steraarde in een control cavity is het soms nodig om op een potmeterbehuizing te solderen, zoals in het plaatje hierboven (is overigens niet mijn werk). Dit valt altijd tegen, zeker met een klein soldeerboutje, het duurt lang en de soldeer vloeit vaak niet mooi. Tip: pak een vijltje, en ruw het metaal van de pot goed op, blaas het poeder weg (niet met je vingers, die zijn vet), en breng direct een goede blob soldeer aan. Zorg dat je de boel goed verhit, en dan kun je ook met een 15 W gammaboutje prima op de pot solderen.

  2. #572

    Standaard



    Ter voorbereiding op het lakken van de Judas bij de verfhandelaar langs geweest. Met het schuurpapier dat ik er kocht een nieuwe wet’steen’ gemaakt: restje hardhout met langs beide kanten een strook schuurpapier (korrel 2500) gelijmd, met behulp van contactlijm (watervast en het werkt wat sneller dan houtlijm). Kostprijs: 0,80 euro.

    Het kleinood gedoopt met een filmpje (inclusief scheerbeurt!).

    http://www.cigarboxnation.com/video/chisel-sharpening



    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  3. #573
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    [/QUOTE]Ik zag dit op het amerikaanse forum en ben benieuwd of iemand dit zou kunnen maken;




    http://www.tdpri.com/forum/diy-tool-...cncd-jigs.html
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  4. #574
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht


    Ter voorbereiding op het lakken van de Judas bij de verfhandelaar langs geweest. Met het schuurpapier dat ik er kocht een nieuwe wet’steen’ gemaakt: restje hardhout met langs beide kanten een strook schuurpapier (korrel 2500) gelijmd, met behulp van contactlijm (watervast en het werkt wat sneller dan houtlijm). Kostprijs: 0,80 euro.

    Het kleinood gedoopt met een filmpje (inclusief scheerbeurt!).

    http://www.cigarboxnation.com/video/chisel-sharpening



    Tee.
    scherppp!
    je doet geen tweede bevel, zie ik. wat zijn de voor en nadelen van zo'n tweede bevel?

  5. #575
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Misschien is het al ergens gepasseerd maar bij deze:
    1) Homemade oscillating spindle sander


    2) Homemade auto feed drum sander
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

  6. #576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    scherppp!
    je doet geen tweede bevel, zie ik. wat zijn de voor en nadelen van zo'n tweede bevel?
    Bemerk nu pas jouw vraag, Barno. Maar ik begrijp ze niet goed, wat bedoel je met een (al dan niet) tweede bevel?


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  7. #577
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2010
    Locatie
    Hamme-O.VL.
    Berichten
    327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Bemerk nu pas jouw vraag, Barno. Maar ik begrijp ze niet goed, wat bedoel je met een (al dan niet) tweede bevel?


    Tee.
    Ik vermoed dat Barno het op een micro-bevel heeft... Als je een scherpe schaaf/beitel hebt nog een paar trekjes over de wetsteen onder een iets hogere hoek? Juist Barno?
    Bart || "Simplicity is the ultimate sophistication" -- Leonardo Da Vinci
    In my case: When there's GAS... the only way to Acquire is to Build

  8. #578
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loose-fur Bekijk bericht
    Bemerk nu pas jouw vraag, Barno. Maar ik begrijp ze niet goed, wat bedoel je met een (al dan niet) tweede bevel?


    Tee.
    ja zo'n microbevel bedoel ik

  9. #579

    Standaard

    Zo'n microbevel is me compleet onbekend, Barno, tenzij je het resultaat van mijn manier van slijpen inderdaad als zo'n bevel zou gaan beschouwen. Op mijn veertiende levensjaar leerde ik beitels en schaven slijpen van een (erg) ouwe rot in het vak, en ik doe het nog steeds zo. De beitels die ik toen -meer dan dertig jaar geleden- kocht bezit ik nog steeds, na nochtans vrij veelvuldig gebruik, al mag gezegd dat de breedste een beetje aan de korte kant begint te raken.
    Zoals gezegd slijp ik een beitel voorzichtig (af en toe koelen in wat water) op een (goedkope) slijpmolen met amaril steen. Dit gaat veel sneller, vooral wanneer er wat schade moet weggehaald worden (beitel laten vallen, of een spijker die in de weg zat). Door dit slijpen verkrijg je als het ware een hol snijvlak aan de beitel, dit geeft een stevig draagvlak om de braam (verkregen door het slijpen op amaril) op een olie- of waterwetsteen af te wetten. Hierdoor krijg je aan de snede een soort 'microbevel' als het ware.
    Wanneer je voelt dat de braam verwijderd is (daarom hoef je niet zo lang te wetten) 'trek' ik de snede nog eens na op een stuk leder (met puimsteenpoeder), in mijn geval gebruik ik gewoon mijn handpalm..
    Snijdt als een scheermes.


    Tee.
    Tee.

    Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

  10. #580
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    schuurblok voor curves, geniaal idee:
    (vanaf 58 seconden)
    no life without music

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top