Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 63 van 64 EersteEerste ... 135361626364 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 621 t/m 630 van 632
  1. #621
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Een tip om een goed passende contramal te maken voor een electronica afdekplaat (backplate).

    1. De rechte zijden van de backplate "ingesloten" in goede, rechte stukken MDF en de hoeken voorzien van niet hechtend papier (ik gebruik hiervoor stickervellen)


    2. De openingen met de afgeronde hoeken volgegoten met epoxy.




    3. Na het uitharden van de epoxy de (kopie van) de backplate grotendeels eruit gezaagd.


    4. De rest weggehaald met een kopieerfrees (op de freestafel)


    5. En het resultaat is een perfect passende set mallen voor de backplate en de uitsparing in de body.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  2. #622
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Gitaar tuner als klem.

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #623
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard tip ophogen topkam/rollernut/lockingnut

    jaren geleden een cort met rollernut een refret gegeven.
    omdat de frets een mooi stuk hoger waren (jumbo) dan het origineel bleek de rollernut te laag te zitten en heb ik er een stukje hout onder gedaan en dat werkte prima
    tijdje geleden toch maar eens opnieuw gevlakt en was dat stukje hout te dik, maar ik moest maar een fractie omhoog.
    creditcard was ook te dik, totdat ik in een laadje een pakje vond met van die stukken dunne transparante folie bedoelt om schermen van een smartphone te beschermen.
    1 was te dun, 2 was perfect.
    het mooie was dat ze als het ware op elkaar kleven en een soort van stevige massa vormen.

    misschien dat puristen dit helemaal niets vinden, maar het werkt, en je ziet er ook eigenlijk niets van.

  4. #624

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    totdat ik in een laadje een pakje vond met van die stukken dunne transparante folie bedoelt om schermen van een smartphone te beschermen.
    1 was te dun, 2 was perfect.
    het mooie was dat ze als het ware op elkaar kleven en een soort van stevige massa vormen.

    misschien dat puristen dit helemaal niets vinden, maar het werkt, en je ziet er ook eigenlijk niets van.
    HEILIGSCHENNIS!! Klokkenbrons of zuid-Tibertaans marmottenbot en verder nix om als topkam te gebruiken! ;p
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  5. #625
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    HEILIGSCHENNIS!! Klokkenbrons of zuid-Tibertaans marmottenbot en verder nix om als topkam te gebruiken! ;p
    ;-)
    blijt ook priegelen met die zuid tibertaanse mormottenbotjes gedoe gedoe

  6. #626

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ;-)
    blijt ook priegelen met die zuid tibertaanse mormottenbotjes gedoe gedoe
    Het geheim is om ze eerst even met een flinke moker te verdoven.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  7. #627
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    2.315

    Standaard

    Ik heb ‘m nog niet gemaakt, maar in de onderstaande links staat een manier om zonder alle rotzooi die je krijgt door een het hele geval uit te frezen met een router, een radius dish te maken. Je zet dan op een stevige grondplaat (bijvoorbeeld van 40 mm multiplex) op verschillende afstanden van het middelpunt shims van verschillende hoogtes, en daarop schroef je een dunne (8 mm) plaat MDF vast die dan over die shims gebogen wordt. Lijkt me een goeie manier, maar zoals ik zei heb ik er nog geen ervaring mee. Iemand wel ?

    https://forum.ukuleleunderground.com...-a-Radius-Dish

    https://homegrownlutherie.wordpress....a-radius-dish/
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 27 februari 2019 om 17:55

  8. #628
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    diverse trucjes op gebied van schuren
    https://www.familyhandyman.com/woodw...-sanding-tips/

  9. #629
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.427

    Standaard

    Niet echt een custom tool maar wel een tip. Ik had nog een strat die niet meer bespeelbaar was vanwege versleten frets. er zaten dode tonen op de hals en opdrukken van de snaar was op vele posities niet meer mogelijk. Had nog nooit zelf iets gedaan aan frets maar ik zag bij de Kruidvat een vijl liggen voor kunstnagels. Met 6 verschillende vlakken. Van grof tot polijsten. Daar een poging mee gedaan om de frets te vlakken. En dat is prima gelukt. Hij is vrij dik en daardoor aardig vlak en de grove kant kan er redelijk snel wat afkrijgen. Het is vast niet geschikt om hele ongelijke frets aan te pakken maar voor spot reparatie en licht vlakken werkt het heel goed. Mijn frets zijn al erg laag en moet t.z.t. toch nieuwe frets hebben en kon er niet veel aan verpesten maar voor een eerste keer ben ik toch wel erg tevreden. De gitaar loopt nergens meer aan en opdrukken gaat weer overal.

  10. #630
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arnoldtims Bekijk bericht
    Niet echt een custom tool maar wel een tip. Ik had nog een strat die niet meer bespeelbaar was vanwege versleten frets. er zaten dode tonen op de hals en opdrukken van de snaar was op vele posities niet meer mogelijk. Had nog nooit zelf iets gedaan aan frets maar ik zag bij de Kruidvat een vijl liggen voor kunstnagels. Met 6 verschillende vlakken. Van grof tot polijsten. Daar een poging mee gedaan om de frets te vlakken. En dat is prima gelukt. Hij is vrij dik en daardoor aardig vlak en de grove kant kan er redelijk snel wat afkrijgen. Het is vast niet geschikt om hele ongelijke frets aan te pakken maar voor spot reparatie en licht vlakken werkt het heel goed. Mijn frets zijn al erg laag en moet t.z.t. toch nieuwe frets hebben en kon er niet veel aan verpesten maar voor een eerste keer ben ik toch wel erg tevreden. De gitaar loopt nergens meer aan en opdrukken gaat weer overal.
    wat werkt dat werkt, maakt dan niets uit en je bent goedkoop geholpen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top