Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2003
    Locatie
    krottenhoef
    Berichten
    11

    Red face Elementen keuze (orgineel zeg)

    Hey allen

    ik ben op zoek naar nieuwe elementen voor mijn gitaar. Ik heb twee setjes op het oog die mij een mellow tot heftige scheur en een wijde, volle toon gaan geven op de nek. Tenminste, dat is de bedoeling...

    De gegadigden zijn:

    Brug Dimarzio Air Zone
    Nek Dimarzio Air Norton

    óf

    Brug Seymour SH-4 (Jeff Beck)
    Nek Seymour SH-2n (Jazzer)

    Het prijsverschil tussen de twee sets is 15 euro, dus dat is geen struikelblok. MAAR, ik heb F-spaced buckers nodig wat de dimarzios wel zijn maar de Seymours niet. Ik kan bij Seymour wel een aantrekkelijke brugelement vinden (dezelfde) maar voor de nek weinig dat mij aanspreekt. Het het F-spaced verhaal zo erg belangrijk of zijn de 2mm verschil verwaarloosbaar?

    Want als dat zo is kan ik lekker een muntje op gooien voor wat er uiteindelijk in komt


    Het is voor een Richwood RE-131 (nee, ik ben idd niet merkgeil), door een Digitech bad Monkey in een Marshall 8100 naar een 2x12 V30 cab.

    Ik ben mijn wilde haren (eerder al mijn haren :S) aan het verliezen en vindt metal niet meer zo interessant merk ik. Het is dus de bedoeling dat het allemaal wat voller, warmer en met meer sjeuïg klinkt, als je begrijpt wat ik bedoel.

    Smaakjes: Van SRV naar RATM en van Chimaira tot Tenacious D.

    Alvast bedankt!

    Groeten Coen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 maart 2006
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    302

    Standaard

    Euhm ik kan het mis hebben, maar volgens mij slaat dat F-spaced alleen op het brug element en heeft het nekelement gewoon de normale spacing...

    Bij SD noemen ze dat trembuckers, dus je hebt de TB-4 nodig.
    epi G400 met SD jazz/JB zebra
    gepimpte Squier affinity Strat
    S. Sgroi Silvestri klassieke gitaar
    Marshall S80

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2003
    Locatie
    krottenhoef
    Berichten
    11

    Standaard

    Ik heb net ff gemeten. de neckbucker is ook een 52mm maar dat zou niet erg zijn als die 50 was doordat de snaren toch de helft mis lopen dus hoeft je daar niks F-spaced voor te hebben oftewel: Waarom heb ik dat niet bedacht!?

    Dankjewel voor het aandoen vna mijn lampje in ieder geval. daarom kon ik denk ik ook makkelijker een vervanger (idd de TB-4) vinden dan voor de jazzpickup. Gelukkig ben ik vrij vandaag want scherp denken zit er niet in.

    dankjewel,

    Groeten

  4. #4
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2003
    Locatie
    krottenhoef
    Berichten
    11

    Standaard

    Het is het Dimarzio setje geworden. Nu maar wachtten tot het geleverd wordt. Herinnert mij eraan hoe vervelend ik wachtten vind en hoe weinig geduld ik kan hebben bij zulk soort dingen...

    Van mij mag er een slotje op

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 maart 2006
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    302

    Standaard

    En ik ben lekker heel tevreden met die SD set. Lekker puh
    Veel plezier ermee!
    epi G400 met SD jazz/JB zebra
    gepimpte Squier affinity Strat
    S. Sgroi Silvestri klassieke gitaar
    Marshall S80

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top