Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 november 2006
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    124

    Standaard Mijn zelf'bouw'strat

    Ik heb begin dit jaar het plan opgevat om van een zo beperkt mogelijk budget een zo goed mogelijke Stratocaster te maken. Gewoon de onderdelen kopen, dus niet zelfbouw.

    Ik ben er in totaal zo'n €250 aan kwijt geweest, maar het resultaat is niet te vergelijken met welke andere gitaar in die prijsklasse. Als deze in de winkel zou hangen zou er waarschijnlijk ongeveer €500 voor gevraagd worden. Ik heb dan ook erg geluk gehad qua inkoopprijs van de onderdelen, even moeite doen op marktplaats heeft dus zeker zijn vruchten afgeworpen.

    Ten eerst de body. Die heb ik geverfd en al gekocht, inclusief brug voor €70. Gewoon een degelijke plank elzenhout met een prachtige metallic rode lak. Voor zo'n bedrag vind je dat niet vaak. Heb hem gekocht van een man in een gehucht in de Zaanstreek. Die zit daar op een boerderij oude gitaren uit en in elkaar aan het schroeven. De onderdelen die hij niet gebruikt verkoopt hij dan weer door voor onder de marktprijs.

    De elementen komen van iemand in Apeldoorn en zijn afkomstig uit een Fender American Strat uit '96. Weet niet precies het exacte type van die strat maar het is een leuk setje elementen waar ik me voor €50 zeker geen buil aan heb gevallen. De witte kapjes heb ik vervangen door zwarte.

    De hals was een gloednieuwe hals, maar helaas staat er wel het Squier-logo op. Er is verder niks mis mee, gewoon een normale hals die best lekker speelt maar ja dat logo he...

    De rest heb ik gewoon in de winkel gekocht; zwarte slagplaat, zwarte elementkapjes, zwarte tremolo en voor een touch of bling heb ik er chromen knoppen op gezet.

    Die tremolo was nog een heel gedoe want ik had per ongeluk een te dunne gekocht. Dus toen heb ik het zwarte kapje er afgehaald (daar ging het me om want wit staat gewoon niet als de rest zwart is) en op de oude tremolo geprobeerd te zetten. Dat paste natuurlijk weer niet, maar toen kwam ik op een briljant idee (of eigenlijk mijn vader). Föhnen! Zo werd het plastic zachter, kon ik het er zo opschuiven en toen het afkoelde zat het zo vast dat het nooit meer los zal laten

    Maar goed, genoeg geluld. Hier zijn de plaatjes. Heel irritant die flitser, de rode metallic lak komt niet goed uit de verf en de vingerafdrukken e.d. op de slagplaat zijn zichtbaar. In het echt is het een glimmende prinses.









    Had van tevoren niet verwacht dat hij zo lekker zou spelen en zo goed zou klinken. Dat zeg ik echt niet omdat het mijn kindje is, want als hij kut zou zijn zou ik ook zeggen. Hij (of ze, zijn gitaren nou vrouwelijk??) is gewoon een heel erg lekker gitaartje.

  2. #2
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Deze gaat naar Zelfbouw.
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CardioClash Bekijk bericht
    (of ze, zijn gitaren nou vrouwelijk??)
    Wat denk je (JA!!!)
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  4. #4

    Standaard

    om maar even mooi te klinken, gitaren moet je net zo teder behandelen als vrouwen anders worden ze vals (net als vrouwen) dus ik vind ze vrouwelijk.
    Een valse gitaar moet je (s)TEMMEN

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Wat dacht je hiervan: tedere vormen, en er moet een stekker in voor je er iets zinnigs mee kan
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  6. #6

    Standaard

    Vet mooi voor 250

    FF offtopic:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
    Wat dacht je hiervan: tedere vormen, en er moet een stekker in voor je er iets zinnigs mee kan
    waarom staat er nothin else matters in je sign?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Hij (of ze, zijn gitaren nou vrouwelijk??) is gewoon een heel erg lekker gitaartje.

    Ik mag het eigenlijk niet, maar kan het nu niet laten om een van onze bandlyrics hier te spammen

    http://anderekoek.hyves.nl/blog/1356...n_meisje/N7vz/

    terug ontopic:

    Mooi gitaartje! Ik ben geen stratfan maar deze mag er zeker zijn! En voor die prijs al helemaal. Jammer dat er geen humbuckers in zitten, maar dat ben ik
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lollol Bekijk bericht
    waarom staat er nothin else matters in je sign?
    Wel... 't klopt, toch?
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2008
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.215

    Standaard

    Ik zie hier thuis pas de foto's (damn firewall op t werk). Echt vette paintjob.
    Als het nettoresultaat van mijn gitaar hier in de buurt komt ben ik tevreden, ookal is het budget voor mijn gitaar 2x zo hoog.
    Volg de bouw en foto's van mijn Dragonwing elektrische gitaar

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yoshida Bekijk bericht
    Ik zie hier thuis pas de foto's (damn firewall op t werk). Echt vette paintjob.
    De paint zat er al op toen ie de body kocht.

    Cees

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top