Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 60
  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Het nadeel aan modeling live vind ik dan weer dat je een boel flexibiliteit hebt qua geluiden vooraf regelen, maar juist minder flexibiliteit qua ff snel wat aanpassen aan het geluid als je eenmaal staat.
    Enig tweaken van bijvoorbeeld slechts de fx tijdens 't spelen is in mijn ervaring eigenlijk een garantie voor het volkomen verpesten van je geluid .

    Met die pod moet ik live echt met presets werken om een lekker geluid te krijgen. Het luistert veel nauwer dan optreden met gewoon een goede 1-kanaals buizenbak... kost dus ook wat meer (t)huiswerk...

    Een effect als tremolo lijkt over de monitor bijvoorbeeld veel minder heftig over te komen dan in de zaal. Er zit een effect-tweak-knop op de pod. Als ik echter daaraan zou draaien en op m'n monitor af zou gaan voor de heftigheid van die tremolo, dan krijg ik vrijwel gegarandeerd bagger in de zaal.

    Is dit normaal.... of iets wat ik fout doe?
    Of verdienen sommige geluidsmannen gewoon een trap in de noten?

  2. #22
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    @ van dattum.

    Als je toch aan modeling gaat beginnen, pin je niet vast aan een amp. Een podxt is een heel krachtige modeler die zeer goed klinkt op hifi speakers, koptelefoon of de betere computer speakers. Voor maar 200 euro tweedehands. Plus USB.
    Als je een gig hebt zou ik gewoon je eigen amp gebruiken.
    Vriendelijke groet,

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Het nadeel aan modeling live vind ik dan weer dat je een boel flexibiliteit hebt qua geluiden vooraf regelen, maar juist minder flexibiliteit qua ff snel wat aanpassen aan het geluid als je eenmaal staat.
    ***etc***

    Dat klopt waarschijnlijk wel voor een pod of voor software op een laptop, maar niet voor een amp als de Flextone, daar zitten gewoon draaiknoppen op, dat tweakt prima.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    @ van dattum.

    Als je toch aan modeling gaat beginnen, pin je niet vast aan een amp. Een podxt is een heel krachtige modeler die zeer goed klinkt op hifi speakers, koptelefoon of de betere computer speakers. Voor maar 200 euro tweedehands. Plus USB.
    Als je een gig hebt zou ik gewoon je eigen amp gebruiken.
    Zou idd kunnen, maar ik heb het liefst gewoon een handzaam combootje... En de Flextone III heeft Podxt software!
    Bovendien vind ik het zonde om de Switchblade thuis te laten staan om vervolgens misschien 1 of 2 keer per jaar te gebruiken. Daar is ie te goed en te duur voor......

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Dat klopt waarschijnlijk wel voor een pod of voor software op een laptop, maar niet voor een amp als de Flextone, daar zitten gewoon draaiknoppen op, dat tweakt prima.
    Ik heb een midi controllertje met een risje draaiknoppen, daarmee kan ik gewoon alle effecten tweaken. Maar ik ben inmiddels ook wel handig geworden met het mouse padje op mijn laptop, dus het lukt me bij de soundcheck ook wel. Kwestie van wennen.

    Verder zit ik eigenlijk nooit aan de knoppen tijdens het spelen, ik moet teveel mijn kop bij mijn spel houden en bovendien kan ik mijn oren niet echt vertrouwen, heb ik gemerkt. Als ik op het podium denk dat er te weinig reverb of delay in het signaal zit zitten ze in de zaal vaak al te verzuipen, het zaalgeluid is toch wat indirecter en vager dan je iegen monitorgeluid. Dus ik blijf er maar van af.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Pain of Salvation heeft ook een hele tijd over Pod's gespeeld, maar toen ik ze laatst zag met 'de echte' 5150's op het podium, klonk alles toch vele malen beter... (had het goede geluid eerder opgemerkt als de 5150's!)

    Ik zeg: we staan aan de vooravond van goede modeling software, maar het is er nu nog niet...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Pain of Salvation heeft ook een hele tijd over Pod's gespeeld, maar toen ik ze laatst zag met 'de echte' 5150's op het podium, klonk alles toch vele malen beter... (had het goede geluid eerder opgemerkt als de 5150's!)

    Ik zeg: we staan aan de vooravond van goede modeling software, maar het is er nu nog niet...
    Kwestie van smaak...'vele malen beter' is denk ik ook een beeldspraak? Anders zou ik geneigd zijn te vragen: wat was er dan hoeveel beter?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjong999 Bekijk bericht
    Kwestie van smaak...'vele malen beter' is denk ik ook een beeldspraak? Anders zou ik geneigd zijn te vragen: wat was er dan hoeveel beter?
    Articulatie, 'lucht', definitie, rauwheid, "live"...

    Wat is het verschil tussen "Live" en op CD? Kan het niet uiteggen, maar live klinkt alles beter (IMHO).

    Modeling is in mijn beleving meer richting CD dan "live".

  9. #29

    Standaard

    Als je kijkt naar gewicht, ruimtebesparing is een laptop gewoon een hele goede optie. En je bent ook nog eens veel goedkoper uit.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Articulatie, 'lucht', definitie, rauwheid, "live"...

    Wat is het verschil tussen "Live" en op CD? Kan het niet uiteggen, maar live klinkt alles beter (IMHO).

    Modeling is in mijn beleving meer richting CD dan "live".
    Dat heeft weer alles te maken met de speakers van je installatie zelf. Niet lullig bedoeld, maar een speaker van een muziekinstallatie moet tig soorten geluiden eruit persen. Drum, zang, gitaar, basgitaar.

    Een speaker van een gitaar amp, of basversterker is gericht op één geluid. Zingen over die versters , en tegelijk gitaar spelen gaat niet, of slecht.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top