Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 60
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Modeling is gewoon best goed voor bepaalde toepassingen. En live heeft 't natuurlijk 't voordeel dat 't geen reet hoeft te wegen .

    Je bent live wel nog iets afhankelijker van de geluidsman want je hebt niet meer je amp als monitor. Dus dat die lui een speciaal monitor-systeem hebben, snap ik wel.
    Als ik 't zelf mag regelen bij 't bandje waar ik sinds een tijdje eigenlijk alleen nog maar een pod gebruik, lukt 't prima en als we een goede geluidsman treffen, moet ik zeggen dat hij EN ik heel blij zijn met modeling. Een voordeel is zelfs dat je juist niet die amp als monitor hebt en daardoor veel meer met geluidsman MOET communiceren.

    Alleen is 't dus echt een ramp als je een geluidsman treft waarmee je toevallig net ff niets kan.
    Ik heb voor alle zekerheid twee actieve 2weg 130W monitors in de bus liggen. Ik vind het wel lekker om zelf iets over mijn monitorgeluid te zeggen te hebben als er een welwillende hulptechnicus achter de knoppen staat

  2. #12
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ja, maar als ik dat zou doen, zou 't gewichtsvoordeel van de modeling-oplossing toch echt weg zijn .

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Ja, maar als ik dat zou doen, zou 't gewichtsvoordeel van de modeling-oplossing toch echt weg zijn .
    Ach ja...we hebben genoeg ruimte. Maar ik vind het gewichtsvoordeel niet echt het allerbelangrijkste. Wat mij vooral aantrekt is dat ik op mijn gemak een goed geluid kan maken, bijv. als ik in de trein zit, of zoals nu, op mijn hotelkamer, op basis van clean opgenomen gitaartracks, en dat ik die dan later gewoon 100% hetzelfde live kan gebruiken, of op de CD. En dat ik natuurlijk heel veel keuzemogelijkheden heb.
    Ik kan toevallig ook nog een beetje programmeren dus ik maak ook mijn eigen plugins, dat maakt het natuurlijk nog leuker

    Oh, en met alleen een laptopje optreden staat natuurlijk gewoon stoer...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    vraagje

    Om even in te haken op dit thema: Ik ben recentelijk gekapt met het bandje waar ik ruim 14 jaar in heb gespeeld (in heel goede verstandhouding overigens!). Ik speelde de laatste jaren over een H&K Switchblade 100w combo, echt een beest van een amp, maar hij gaat veeeels te hard voor thuisgebruik!
    Ik wil de SB vervangen door iets wat in de huiskamer lekker klinkt, maar waar ik ook mee kan giggen als de gelegenheid zich voordoet. En ik wil effectjes en MIDI.... Ergo: Een Line6 Flextone III...
    Ik zit te twijfelen tussen een 1x12" 75 watter of de 2x12" 2x75 watt. Die 2x12" is natuurlijk weer net zo groot en bijna zo zwaar als de SB...
    Vraag: kun je met een 1x12" 75 watt Flextone III een beetje lekker met een band mee qua volume in bv. een sportkantine??

  5. #15

    Amp !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik zie weer een discussie aankomen: buizen versus modelling.
    Dat was nou juist niet de bedoeling van mijn post.

    Wel is de combinatie modelling live met bijv. zo'n aviom systeem interessant omdat ieder bandlid zijn eigen mix kan maken.

    Ik denk dat de kracht hiervan in de combinatie zit.
    Overigens hoorde ik de dag na het Neal Morse concert ,op een andere lokatie een gitarist met exact dezelfde combi speelde (Mac-guitar rig-aviom).
    Persoonlijk vind ik buizen op het podium lekkerder en sleep daarom liever met 50 kg aan zooi.

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ik zit ff dat Aviom te bekijken en 't ziet er idd zeer leuk uit.
    Ziet er ook duur uit overigens... ik geef 't wel uit aan bier en buizen... maar 't oogt als zeer handig speelgoed .

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Maar heren, heren...

    waar zijn dan de wapperende broekspijpen gebleven ?

  8. #18

    Standaard

    De wapperende broekspijpen zijn samen met de gehoorbeschadiging aan de wilgen gehangen.....

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van Dattum Bekijk bericht
    Vraag: kun je met een 1x12" 75 watt Flextone III een beetje lekker met een band mee qua volume in bv. een sportkantine??
    Die heb ik gehad, de stereo uitvoering met 1x12. Goeie amp, en kogelhard. Geluid beviel me best, vooral de veelzijdigheid uiteraard, de ingebouwde effecten waren allemaal prima. Die sportkantine gaat je geen enkel probleem geven, als het nog harder moet kan je een extra cab erbij kopen.

    Ik ben nu toch weer terug op een simpele buizenamp, maar de Flextone is best een aanrader. Overigens weegt hij als lood, gewoon ouderwets sjouwen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Kijk, daar heb ik wat aan...... Ik zat zelf ook al een beetje aan de Flextone III+ te denken. Ik ga er binnenkort eens 1 aan de tand voelen!

    Bedankt Bert!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top