Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 60
  1. #51
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Dat moet je ook zeker niet doen. Modelling en buizen zullen voorlopig nog wel even twee verschillende zaken blijven met beiden hun eigen sterke en zwakke punten. Ik heb dat soort discussies al zo veel gezien en ook in meegedaan.

    De discussie analog versus digital heeft vele jaren gewoed en het blijven twee verschillende dingen. Digitaal heeft enorme mogelijkheden, analoog klinkt nog altijd anders en daar kun je enorme discussies over gaan voeren, maar het zijn gewoon twee verschillende grootheden.

    Hetzelfde zul je zien met Hammond, Rhodes, Mellotron en dat soort zaken, het is gewoon niet hetzelfde, klaar.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Ik ga me niet in een modeling vs buizen discussie laten verleiden.
    ...
    Ik ga me niet in een modeling vs buizen discussie laten verleiden.
    ...
    Ik ga me niet in een modeling vs buizen discussie laten verleiden.
    ...
    Ik ga me niet in een modeling vs buizen discussie laten verleiden.
    ...
    Ik ga me niet...
    ik weet ook eigenlijk niet waar die discussie over zou moeten gaan, het is toch allemaal smaak ?

  3. #53

    Standaard

    hahaha pimmetje...ik zit me ook te verkneukelen

    ik kan alleen maar uit eigen ervaring vertellen. Heb triljoen dingen gehad waaronder vele moddeling.
    Voor thuisgebruik is zo'n pod x3 en overige moddelers echt wel handig. Maar op podium zelfs in combi met een mesa 50/50 was het voor mij nét niet.
    De Switchblade die ik nu heb is gewoonweg superb op het podium. Ik hoor/merk en voel het. En dat geeft zo'n lekker gevoel waardoor je je helemaal op het gitaarspelen kan concentreren ipv aan knoppies draaien omdat je niet hoort want je denkt te moeten horen. Ik heb daar jammer genoeg te veel optredens aan 'verknoeid'.
    Maar goed..de toon begint bij je vingers en de gitaaren kan daarna nog een lange weg afleggen

    Iedereen heeft zo zijn eigen ding en als je daar tevreden mee bent en happy op het podium heen en weer spingt en je lekker kunt bezighouden met het publiek en jouw spel dan is dat toch gewoon OK? Al doe je dat met een valvestate. Als JIJ er maar tevreden mee bent en niet wat een ander denkt waar jij mee tevreden zou moeten zijn. (o;

  4. #54

    Standaard

    Ik weet alleen maar dat ik erg blij was dat ik van mijn Vetta II af was. Niet te verkopen en moest voor een spotprijs weg. Moddeling krengen worden vrij rap achter elkaar uitgebracht en verbeteren elke keer. Best kut, want je zit dan al snel met een verouderde waardoor hij niet te verkopen is. Ik koop hem niet om te verkopen, maar ik vond het niets en heb er veel mee lopen pielen, moest dus wel weg.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Ik heb zo'n toneport en een oude laptop, is goed mee op te treden. Het enige dat je zou kunnen missen (afhankelijk van je muzieksoort) is het feedbacken. Ik bedoel niet zo'n irritante microfoon-feedback-piep, maar lekker met spatbril en oorkleppen voor je stack staan en de speakers je gitaar laten beïnvloeden. De laptop voedt de PA, en ik krijg uiteraard een monitortje, maar da's niet genoeg voor dat soort 'herrie'.

    Nou treed ik nauwelijks meer op en speel gematigde blues, dus ik heb dat probleem niet. En toch heb ik voor thuis lekker een 1,5W buizen ampje...
    Eindelijk een beetje lente!

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Ik heb met mijn Vox Tonelab wel geoefend met een drummer en bassist en vond het echt niet verkeerd klinken. Het geluid mist misschien iets maar daar staat tegenover dat je je geluid op elk volume kunt bereiken. Nou lukt me dat met een jmp1 ook tegenwoordig dus... De Tonelab blijft me eigenlijk verbazen qua geluid, heb hem nu vier jaar en na wat geexperimenteer met verschillende buisjes in de eindtrapsimulatie klinkt ie top. Als ik ermee opneem kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ik met een echt buizenbak beter klink. En ja, dat heb ik in het verleden ook vaak genoeg gedaan. Tegen de tijd dat ik de hele boel dan had opgesteld en ingeregeld was ik er vaak al bekaf van, terwijl de opname dan nog moest beginnen.

    Zou misschien een ideetje voor een meeting zijn, een blinde test met buizenversterking versus modelling, kijken wie het er uit haalt ik vermoed dat het net zoiets is als met bier blind herkennen, iedereen zegt het te kunnen maar bij een blinde test lukt het toch niet.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Ik heb met mijn Vox Tonelab wel geoefend met een drummer en bassist en vond het echt niet verkeerd klinken. Het geluid mist misschien iets maar daar staat tegenover dat je je geluid op elk volume kunt bereiken. Nou lukt me dat met een jmp1 ook tegenwoordig dus... De Tonelab blijft me eigenlijk verbazen qua geluid, heb hem nu vier jaar en na wat geexperimenteer met verschillende buisjes in de eindtrapsimulatie klinkt ie top. Als ik ermee opneem kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat ik met een echt buizenbak beter klink. En ja, dat heb ik in het verleden ook vaak genoeg gedaan. Tegen de tijd dat ik de hele boel dan had opgesteld en ingeregeld was ik er vaak al bekaf van, terwijl de opname dan nog moest beginnen.

    Zou misschien een ideetje voor een meeting zijn, een blinde test met buizenversterking versus modelling, kijken wie het er uit haalt ik vermoed dat het net zoiets is als met bier blind herkennen, iedereen zegt het te kunnen maar bij een blinde test lukt het toch niet.
    die tests zijn in het verleden iig wel gedaan. De enige sound die niet zo goed te modelleren bleek is "clean met een randje", daar weld de echte amp ook steeds herkend. verder was er opmerkelijk veel fouthekenning: de meeste mensen zijn kennelijk zó biased dat als ze een mooi geluid horen ze direct denken dat dat dus wel een buizenamp zal moeten zijn, en in de praktijk was dat vaak niet zo.

  8. #58
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Is 't trouwens normaal bij een POD over een PA dat 't zo'n "bij de buren" dekentje krijgt?

    Ik ging er als ik dat ding gebruikte eigenlijk altijd vanuit dat 't in de zaal wel best was. Geluidslui leken tevreden, zanger gaf aan dat 't ok was en genoeg mensen vonden 't zelfs wel een lekker geluid... prima dus.

    Het precieze geluid op de monitor let ik nooit zo op. Als ik mezelf hoor, ben ik al snel tevreden... je hoeft tenslotte geen zaalmix op je monitor. Maar pas ben ik dus even wat verder de zaal in gelopen en toen hoorde ik dat 't geluid een soort veraf-sausje kreeg. Zoals ik al zei: alsof 't bij de buren werd gespeeld.
    Wel volume alsof 't in dezelfde ruimte werd gespeeld, maar 't geluid leek dus iets te hebben wat 't wat mij betreft niet hoort te hebben.

    Gisteren dat ding in de oefenruimte aan de PA gehangen en toen was dat ook. Op een versterker hoor ik 't ook wel een beetje (en maakt 't me ook niet zo veel uit), maar live over een PA is dat dus veel meer dan ik dacht en vind ik 't toch wel jammer.

    Iemand enig idee wat dat "dekentje" kan zijn en of 't is te voorkomen door mij of geluidsman?... of dat 't gewoon des Pods is .
    - A.I.R. knopje stond gewoon goed,
    - fx doe ik niet zo aan,
    - was gisteren op alle speaker-opties en een paar versterker-opties,
    - chanVol staat altijd voluit.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Is 't trouwens normaal bij een POD over een PA dat 't zo'n "bij de buren" dekentje krijgt?
    Dat was een van de redenen waarom ik mijn POD Pro destijds snel weer terug naar de winkel heb gebracht, maar dat is al weer een aantal jaartjes geleden...

  10. #60
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Als je de air uitzet of licht afstelt komt het geluid meer voorin de speakers.
    Ik speel sinds 2003 non stop met modelers. Ik heb er nooit last mee gehad, je moet wel goede pre sets maken op goede referentie speakers. Een PA is zelden neutraal dus een pre set die niet in orde is kan raar gaan doen. Er is ook een draadje van vulvasonic dat tussen pa's veel verschil kan zitten.

    We raken ook verwend, de oudere pod serie is 16 bits, de nieuwe x3 serie is 24 bits en klinkt stukken beter vind ik.
    Vriendelijke groet,

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top