Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Funk effect

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 juni 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.484

    Standaard

    Weet iemand gewoon een funky effect? Gewoon zo'n lekker funk geluid? heb je daar een boss pedaal van misschien? grtz ibanez

  2. #2

    Standaard

    Als je zo'n soort autowah bedoelt: de Mini Qtron van Electro Harmonix.
    Op http://www.ehx.com staan fragmentjes.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    leuven
    Berichten
    76

    Standaard

    Ik ben net effe gaan luisteren, maar vind enkel samples van Qtron en Qtron+. Kvind geen van beide echt super, lijkt me allebei makkelijk zelf te maken met een ietwat degelijke effectenbak. Ik ben meer geïnteresseerd in van die typische, heel dunne wah-vrije funkrythm sounds. Hoe maak je die? Iemand een idee? De cd's van Jamriquoi zijn vergeven met de soundjes die ik bedoel...

  4. #4

    Standaard

    Veel compressie, extreem lage gain, veel hoog hard & gedempt & staccato aanslaan.

  5. #5

    Standaard

    misschien ook een paar meter reverb erachter?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2001
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    173

    Standaard

    Heren,
    Als je een puur funk geluid zoekt dan zit je helemaal mis met pedaaltjes. het zit hem vooral in de amp die je gebruikt. om jouw funk sound te creeren kan je het beste je pick-up switch op je gitaar in combinatie met de gain op je clean channel afstemmen.
    reverb kan een toevoeging zijn maar zeker niet noodzakelijk. net zoals blues zit funk gewoon in een simpele afstemming tussen gitaar en amp en in je vingers. ik weet niet welke funk sound je zoekt (chili peppers/ funkadelic/ brown, clinton etc) maar wellicht kan ik iets specifieker zijn als ik dit weet.
    succes,

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    Op 2001-12-15 23:31, schreef Ic3gl0vE:
    misschien ook een paar meter reverb erachter?
    lijkt me niet

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    leuven
    Berichten
    76

    Standaard

    aan frusciante:
    ik heb een strat met fender performer 1000 amp. Ik heb helaas geen clean gain channel. Maar hoe kan je best je mid, treble en bass zetten op je amp? En is het beste dat je je elementen splitst of niet? Ik heb niet dirct een concreet vb van de sound die ik wil, gewoon de standaard funkrythmsound :wink: Kweetet, nogal vaag...

  9. #9

    Standaard

    3 single coils gitaar, switch in stand 2 of 4 en een goede buizen amp en je hebt een geweldige funk sound. zie frusciante , nile rogers, die gast van tower of power.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2001
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    173

    Standaard

    De pick-up switch en eq (bass/mid/trebble)zijn puur persoonlijke smaak issues. het is daarom lastig om dit voor jouw te bepalen. probeer vooral je mid aardig open te zetten. naar mijn mening zit het hem vooral in de mate van distortion toegevoegd aan je cleane geluid. aangezien (ik ken de versterker niet echt goed) je geen aparte gain keuze hebt op je cleane kanaal, is het misschien een optie om je distortion kanaal beperkt open te gooien en je de distortion terugdraait met de volume knop op je gitaar. misschien dat je dit geluid zoekt (hele lichte blues dist. met een schelle klank (mid open). funk blijft een gevoel van vingers/dempen/aanslag/fender en (buizen)amp.
    hoop dat je er mee uit de voeten kan.
    anders hoor ik het wel, succes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top