Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Paar vraagjes over een SRV Solo (incl video)

    Ik ben een nummer van SRV aan het uitzoeken So Excited, en vind vooral de El Mocambo uitvoering errug bruut. Er zitten echter wel een aantal elementen in die ik niet helemaal kan uitvogelen. ZOu iemand mij hier iet over kunnen uitleggen?

    De video: http://www.youtube.com/watch?v=vz8CbcOSqpY

    Fragment 1 - 1:27 - 1:36 De doorschuif akkoordjes - Ik vind deze sowieso altijd lastig om uit te zoeken...weet iemand deze toevallig zo op te noemen?


    Fragment 2 - 1:57 - 2:21 De funky akkoorden - Hij doet hier een hele set akkoorden wat in combo met die break erg vet klinkt echter kom ik niet echt uit vooral het 5-4-1 gedeelte.

    Fragment 3 - 3:11 - 3:17 De Dubbele bends - Hij creert een hele vieze sound door een aantal dubbele bends...ik probeer vanalles maar krijg het niet echt klinkend, volgens mij zit ik gewoon op de foute snaar
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

  2. #2

    Standaard

    Had al gezien dat bij de funky chords er eigenlijk dit gedaan werd:

    12
    12
    12
    11
    12
    x

    voor a en

    hetzelfde hoger voor d maar de turnaround was me nog niet duidelijk...iemand?
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    23 maart 2007
    Locatie
    Eibergen
    Berichten
    64

    Standaard

    Hey sephy,

    SRV speelt in dit nmr vooral "lui" en bewust erg "slordig" en het is een beetje lastig uit te leggen aan imand aan de andere kant van het scherm. Eens kijken of dit werkt.

    Fragment 1: met de wijsvinger plat op de G, B, en de hoge E al dan niet met een extra wijsvinger om de G (het verschil tussen mineur en majeur).
    Maak met je ringvinger maar eens een stevige bending op de G, B en E klinkt bruut

    Fragment 2: Ik schuif hier altijd een tijdlang met een standaard B akkoord waarbij de pink tegelijkertijd ook de B-snaar meepakt. met een beetje kloten en schuiven moet je dan wel tot een vergelijkbare melodie kunnen komen

    Fragment 3: is een bending op 1 snaar die zo hoog gaat totdat die de volgende (bovenliggende) snaar erbij kan pakken en er dan vrolijk op los hakt en met de bending "speelt".

    Voor de meeste stevige nmrs. van SRV geldt dat het netjes willen spelen van noten averechts werkt, het is vooral hak en beukwerk

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Amsterdam/Eindhoven
    Berichten
    80

    Standaard

    @Rockabilly,

    -wat voor B akkoord bedoel je? Toch niet in de zin van:
    2
    4
    4
    4
    2
    x

    Het is namelijk in de post boven de jouwe met 9-akkoorden uitgelegd en dat klopt.

    -Een extra wijsvinger? ik snap wat je bedoelt hoor, maar misschien kan het onduidelijk zijn voor anderen.

    In de turnaround worden dezelfde akkoordjes gebruikt, maar dan beginnend op de d-snaar, bijvoorbeeld
    7
    8
    6
    7
    x
    x
    Laatst gewijzigd door pippydude; 29 oktober 2008 om 16:37

  5. #5

    Standaard

    Even compleet terzijde; echt een cool stuk muziek! Ben zelf net ook aan het bluesen geweest met deze track, dat funky stukje is nice.

    Ik moet trouwens wel zeggen dat ik jullie uitleg niet super duidelijk vind en dat een stukje tab wat beter op z'n plaats zou zijn.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lutz
    kzou toch maar eens men amp opengooien, je weet tegenwoordig nooit waar al die illegalen zich huisvesten

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reel Big Fish Bekijk bericht
    Even compleet terzijde; echt een cool stuk muziek! Ben zelf net ook aan het bluesen geweest met deze track, dat funky stukje is nice.

    Ik moet trouwens wel zeggen dat ik jullie uitleg niet super duidelijk vind en dat een stukje tab wat beter op z'n plaats zou zijn.
    SRV = King! Sowieso kan ik je de gehele Live at El Mocambo cd/dvd aanbevelen...echt geweldig.

    inderdaad, een tabje zou wonderen doen..
    Te Koop: Blackstar HT Dual pedal

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Amsterdam/Eindhoven
    Berichten
    80

    Standaard

    en
    2
    4
    4
    4
    2
    x
    zijn geen tabs?

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    23 maart 2007
    Locatie
    Eibergen
    Berichten
    64

    Standaard

    nee pippy deze:

    2
    2
    2
    1
    2
    x
    Laatst gewijzigd door Rockabilly; 29 oktober 2008 om 22:02 Reden: digibeet he

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Een B9 akkoord dus, altijd lekkah.
    Rock on amigos!

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    23 maart 2007
    Locatie
    Eibergen
    Berichten
    64

    Standaard

    voor het stukje op 1.57 (kheb hem nu maar op schoot)

    op G,B,E

    10 en slide naar 11 dit is het eerste deeltje (8 keer geloof ik)
    10 11
    10 11


    2e deel weer slides van de (bij mij wijsvinger):
    14-15-16
    14-15-16
    14-15-16

    3e deel nog meer slide:
    9-10-11
    9-10-11
    9-10-11

    dan ben je er bijna....kmoet gaan nou dus ik lees het wel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top