Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Wie kan mij helpen aan een paar goede (bas)gitaar RE-AMP tracks voor test-doeleinden?

    Hallo heren en dames gitaristen,

    Binnenkort staat er een vergelijkend warenonderzoek op de planning waarbij we verschillende types microfoon met elkaar gaan vergelijken op verschillende bronnen, waaronder (bas)gitaar cabinet-miking.

    Om een zo representatief mogelijke vergelijking te kunnen maken speel ik met de gedachte dit te doen via RE-AMP tracks. Dus: opnames, via een Re-Amp DI afgetakt van de (bas)gitaar... die tracks speel ik dan via een zelfde (we hebben de beschikking over een Radial Re-Amp DI) re-amp DI af op de (bas)gitaar versterker, waarna we dit met de verschillende mics uitversterken en vergelijken. Zo gebruiken we altijd dezelfde passages en kunnen we dus een optimale vergelijking maken.

    Heeft iemand voor mij misschien tracks van studio-kwaliteit die ik hiervoor zou kunnen gebruiken ??

    Het allermooiste zou een kleine verzameling zijn met een bijvoorbeeld cleane sound, distortion. Alsook wat verschillende stijlen. Individuele clips hoeven niet langer te zijn dan 1 of 2 minuten.


    Wie of wie kan/ wil mij hiermee helpen ??
    (bevindingen en opnames worden achteraf voor iedereen on-line beschikbaar gemaakt).

    Alvast bedankt !!

  2. #2

    Standaard

    Blijkbaar een domme vraag, maar wat is het verschil tussen een re-amp di en een DI?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn Bekijk bericht
    Blijkbaar een domme vraag, maar wat is het verschil tussen een re-amp di en een DI?
    CHECK

  4. #4

    Standaard

    je bedoelt dus gewoon d.i. tracks van gitaar of bas.

    cleane sound of distortion snap ik ook niet, een track die je gebruikt om te reampen is per definitie een cleane d.i. track.
    of die distortion heeft bepaal je toch achteraf zalf door de instellingen van de versterker waardoor je gaat reampen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol Bekijk bericht
    cleane sound of distortion snap ik ook niet, een track die je gebruikt om te reampen is per definitie een cleane d.i. track. [...]
    Ja, dat klopt inderdaad... maar als je met distortion speelt, speel je doorgaans anders dan wanneer je clean speelt... dat is meer wat ik bedoel: rifjes die geschikt zijn om door het overdrive kanaal te halen, alsook riedeltjes die clean mooi zijn.

    Maar ik zoek dus in principe inderdaad DI-tracks die ik kan gebruiken om te re-ampen. Distortion moeten we dan zelf inschakelen op de amp. Echter, normale DI's werken niet zo mooi als een Re-Amp DI, omdat de impedanties hier niet op afgestemd zijn... dit heeft ook behoorlijk invloed op de sound van gitaar en versterker.

    Thanks !
    Laatst gewijzigd door berolios; 24 oktober 2008 om 20:14

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    oftewel, wij mogen wat inspelen en jij gaat er mee aan de gang

    Haha, tof. Ik zal eens even in mijn archief kijken op mijn mac wat ik nog heb staan voor je en dan hoor je het wel weer.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincent136 Bekijk bericht
    oftewel, wij mogen wat inspelen en jij gaat er mee aan de gang [...]
    Ik wil zelf wel wat proberen te pingelen, maar ik denk dat alle mics dan opeens nergens meer naar zullen klinken ... ha ha ha...

    Kijk, als er niemand is die toevallig wat heeft liggen, dan is het jammer... maar als er iemand is die me hiermee zou kunnen en willen helpen zou dat erg fijn zijn en zeer gewaardeert worden !! We zijn er ook nog niet helemaal uit hoe we de tests precies willen doen... we kunnen namelijk natuurlijk ook een gitarist uinodigen en op de avond zelf een aantal tracks opnemen, dan kunnen we evt ook nog wat extra dingetjes aanvragen die we graag zouden horen: kun je misschien eev en een zo-en-zo rifje spelen?

    In ieder geval super bedankt!

  8. #8

    Standaard

    Ik zal ook wel even wat inspelen.....neem ik dat gelijk mee op de desbetreffende avond.

    Ik neem verschillende dingen op.

    Bass:
    - Clean motown-groove
    - Slap bass.
    - Clean met plectrum
    - OD-pedaal

    Gitaar:
    - Clean plectrum
    - Clean fingerpicking
    - OD-pedaal
    - Dist-pedaal



    Dat gaan allemaal via een passieve palmer DI naar een D&R preamp Protools in.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    Ik zal ook wel even wat inspelen.....neem ik dat gelijk mee op de desbetreffende avond.

    Ik neem verschillende dingen op.

    Bass:
    - Clean motown-groove
    - Slap bass.
    - Clean met plectrum
    - OD-pedaal

    Gitaar:
    - Clean plectrum
    - Clean fingerpicking
    - OD-pedaal
    - Dist-pedaal



    Dat gaan allemaal via een passieve palmer DI naar een D&R preamp Protools in.
    Goed plan !

    Als jij dan misschien jouw gitaar zou willen meenemen op de avond zelf, dan kunnen we dan evt ter plekke nog extra loopjes maken.

  10. #10

    Standaard

    Ik heb rock/funk bass di tracks. PM maar bij interesse. En er is dus geen verschil tussen een re-amp Di en een DI?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top