Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    933

    vraagje HELP! Wat voor gitaar?!

    Hey mensen...

    Ik ben sinds 2 maanden geleden de trotse bezitter van een Line 6 Spider III 120 Watt.. maar nu blijft er een ding die mij 'bottleneckt'; m'n gitaar! Kijk maar naar mijn youtube filmpjes en ja, ik kan al weer veel beter spelen als in de filmpjes, ik speel nog geen jaar! Dit is m'n youtube: http://www.youtube.com/user/Pow3rbull

    Nu ben ik heel wat mooie gitaren tegen gekomen.. maar mijn probleem is een beetje a. ik ben 14. b. ik kan geen baan nemen i.v.m. te weinig tijd door school.
    Nu schat ik dat ik zo'n 250 à 300 euro in het jaar bij elkaar krijg.. en aangezien ik nog zo blut als een ikweetnietwat ben, moet ik nog vrij veel sparen..

    De mooiste vind ik toch wel de RR24 van Jackson (met gele bevels, EMG81, Original Floyd Trem..) en deze heeft absoluut mijn voorkeur... maar dan de prijs heeft niet bepaald mijn voorkeur: 1100 euro!

    Ook vind ik de DJ-600 van ESP LTD erg mooi.. en de EC-1000 van ESP doet me toch ook wel wat... Ook deze zijn van plusminus 1000 euro...

    Maar er is ook een tussenweg (voor zo'n rr24/dj-600/ec-1000 moet ik 4 jaar sparen!) en dat is de ESP LTD Alexi-200. En als ik dan ooit nog een euro of 100 spaar laat ik er misschien een EMG in zakken? Wat vinden jullie? Ik ben een grote fan van de Rhoads V vorm.... en ik zweer je als ik die rr24 in het echt zie dan zal ik waarschijnlijk flauw neervallen.. maar eigenlijk kan ik het niet betalen. De Alexi-200 kan ik bij thomann voor onder de 500 euro krijgen.. Wat bevelen jullie mij aan of hebben jullie nog suggesties?

    Ik speel vooral Metal btw maar dat kon je vast uit mijn keuzes wel opmaken..

  2. #2

    Standaard

    Doorgaan met oefenen en ondertussen doorsparen. Voor 250/300 euro heb je niet veel bijzonders. In ieder geval niet beter dan wat je nu hebt. Je kan misschien de elementen in je gitaar vervangen als tijdelijke oplossing...
    Nieuwe GFS Lil killer pickup te koop (ongebruikt, cream) en een Vox Amplug Lead! PM me voor details!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reb Bekijk bericht
    Doorgaan met oefenen en ondertussen doorsparen. Voor 250/300 euro heb je niet veel bijzonders. In ieder geval niet beter dan wat je nu hebt. Je kan misschien de elementen in je gitaar vervangen als tijdelijke oplossing...
    Ja daar zat ik ook al aan te denken maar ik heb het helemaal gehad met deze gitaar.. hij is niet meer te intoneren (nee, echt niet) en de nek is scheef (weet dat je dat weer kan bijstellen maar lukt ook niet, ook niet bij de muziekwinkel).. dus kortom ik ben een nieuwe echt nodig..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Aalden
    Berichten
    726

    Standaard

    Een toffe instap Ibanez wil heel erg goed hoor voor 200 euro. Zoek een 2e hands op en je hebt een goede gitaar, echt. Voor joun smaak ook prima te doen.

    Zoiets bijvoorbeeld: http://www.musik-produktiv.de/ibanez...100059898.aspx

    Ik heb er ook een poosje op gespeeld en ze zijn prima om mee te beginnen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quicksilver Bekijk bericht
    Ja daar zat ik ook al aan te denken maar ik heb het helemaal gehad met deze gitaar.. hij is niet meer te intoneren (nee, echt niet) en de nek is scheef (weet dat je dat weer kan bijstellen maar lukt ook niet, ook niet bij de muziekwinkel).. dus kortom ik ben een nieuwe echt nodig..
    Dat is heel vervelend. Toch zou ik even doorsparen (of een baantje nemen). Het is gewoon zonde om geld te pompen in instap gitaartjes. Kijk ook eens in de tweedehands hoek van je gitaarzaak (of marktplaats), daar vind je soms ook nog wel eens leuke gitaren voor een mooi prijsje.

    Zoals vincent136 ook al aangeeft kan je bij Ibanez wel aardige gitaren vinden voor het geld. Ik zou alleen niet voor de goedkoopste series gaan...
    Nieuwe GFS Lil killer pickup te koop (ongebruikt, cream) en een Vox Amplug Lead! PM me voor details!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reb Bekijk bericht
    Dat is heel vervelend. Toch zou ik even doorsparen (of een baantje nemen). Het is gewoon zonde om geld te pompen in instap gitaartjes. Kijk ook eens in de tweedehands hoek van je gitaarzaak (of marktplaats), daar vind je soms ook nog wel eens leuke gitaren voor een mooi prijsje.

    Zoals vincent136 ook al aangeeft kan je bij Ibanez wel aardige gitaren vinden voor het geld. Ik zou alleen niet voor de goedkoopste series gaan...
    Ik zat zo even in andere fora te kijken en deze viel mij ook op: http://www.rondomusic.com/reaperbc.html

    zijn er ook in andere kleuren.. enig idee?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vincent136 Bekijk bericht
    Een toffe instap Ibanez wil heel erg goed hoor voor 200 euro. Zoek een 2e hands op en je hebt een goede gitaar, echt. Voor joun smaak ook prima te doen.

    Zoiets bijvoorbeeld: http://www.musik-produktiv.de/ibanez...100059898.aspx

    Ik heb er ook een poosje op gespeeld en ze zijn prima om mee te beginnen.
    Ja maar ik snak toch echt naar EMGs (en dan bij voorkeur 81/85) en een floyd.. en of er maar één of twéé humbuckers inzitten zal mij een biet zijn :P

  8. #8

    Standaard

    De lagere series van LTD zijn leuke beginners gitaren maar gaan jouw GAS niet stillen. Je zegt dat je geen tijd hebt voor een baantje ivm school, maar waarom ga je niet aan de krantenwijk? Dat deed ik ook op jouw leeftijd om 5 uur 's ochtends heb je geen schoolwerk en het verdient best leuk. Een LTD 200 serie is niet te vergelijken met een RR24. Dan zou je beter voor een

    Dean Vendetta 4.0 kunnen gaan die geeft veel meer gitaar voor je geld dan een Alexi 200

    http://feedback.nl/?b=VN4TGE&a=

    Ik ben zelf niet zo thuis in de V shapes dus een goed alternatief zou ik zo 123 voor je verzinnen


    edit: je hebt de vendetta 4.0 ook met zwevendebrug/zwengel/jengelstengel
    http://feedback.nl/?b=VN4FTBK&a=
    Laatst gewijzigd door pupanus1; 23 oktober 2008 om 16:12
    Gear
    ESP Horizon NT
    Aria Pro II RS-Wildcat
    Epiphone Les Paul Special II TE KOOP!!!
    ----------------
    Line 6 Spider II 30 TE KOOP!!!
    ----------------
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomluijten
    Nee ik heb gelogen en dat is niet bedriegen.

  9. #9

    Standaard

    V-shapes zijn best leuk, maar IMO niet echt beginner-friendly. Zittend spelen gaat niet echt makkelijk met die dingen. Vind ik dan.
    Voor de rest, wat ze hier voorstellen. Instap-Ibanez zijn best leuke dingen, heb er zelf nog eentje en speelt nog steeds even goed (ontstemt alleen wat snel maarja). Beste plan is idd beetje sparen en dan uitkijken voor een iets betere plank.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 juni 2008
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    933

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dio Bekijk bericht
    V-shapes zijn best leuk, maar IMO niet echt beginner-friendly. Zittend spelen gaat niet echt makkelijk met die dingen. Vind ik dan.
    Voor de rest, wat ze hier voorstellen. Instap-Ibanez zijn best leuke dingen, heb er zelf nog eentje en speelt nog steeds even goed (ontstemt alleen wat snel maarja). Beste plan is idd beetje sparen en dan uitkijken voor een iets betere plank.
    ik speel veel staand en beginner ben ik ook niet echt meer.. en die v shape daar heb ik mijn zinnen toch al op gezet en ik ben nogal moeilijk om mijn zinnen weer ergens af te zetten haha, das zelfkennis.. dus doorsparen voor een duurdere? want die agile reaper heeft eigenlijk alles.. een licensed floyd (hier ben ik wat sceptisch over) maar wel mn emgs, een mooi houtsoort voor mijn muziek etc.. en die inlays zijn het helemaal.. is dit dan eventueel een goede keuze?

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top