Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26

Discussie: Elektrische Viool

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2008
    Locatie
    Dicht bij Gent, O-Vl, België
    Berichten
    2.798

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    150 euro voor een viool? Een nette instapstrijkstok kost je al 400.
    voor 150 euro heb je een strijkstok hoor, 400 is niet nodig, voor die prijs een viool is inderdaad wel weinig.
    no life without music

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Belgie/Bristol (UK)
    Berichten
    511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeiler Bekijk bericht
    tjah ...

    en die moeder zegt altijd, "de eerste 1.5 jaar is het een verschrikkelijk instrument," maar daarna is het best mooi!!!
    Wow Als je na 1,5 jaar mooi viool kan spelen dan ben je echt een natuurtalent. En vier daarvan dan nog. Zalig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend
    Elke boterham is weer uniek

  3. #13

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Belgie/Bristol (UK)
    Berichten
    511

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piet elektron Bekijk bericht
    dit is een poser
    Of, het geluid valt heeeeel slecht samen
    Laatst gewijzigd door hesse; 31 januari 2009 om 10:47
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend
    Elke boterham is weer uniek

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    23 mei 2008
    Locatie
    Hoevenen (Noord-Antwerpen)
    Berichten
    53

    Standaard

    Ofwel zit er een hoop delay en reverb op het filmpje, ofwel speelt ie het slecht na en knalt het uit speakers op de achtergrond
    - '82 Gibson Victory
    - '72 & '78 Fender Musicmasters
    - '60s Egmond Princess
    - Fender BG-32 Acoustic Bass
    - Egmond Acoustic Western
    - Yamaha BBN II 5-string
    - wat spullen TE KOOP=>pm me

    Proud Endorser of Crime Industries wear: The Crime Site

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2008
    Locatie
    Brugge, deel van een pretpark op de grens van Nederland, Duitsland, Luxemburg en Frankrijk
    Berichten
    1.472

    Standaard

    Deze meneer heeft zichzelf leren vioolspelen en heeft trouwens zelf zijn electrische viool gebouwd.

    http://www.youtube.com/watch?v=Nvv0lzjQQ8s
    When in Doubt, Fuck it.
    When not in Doubt... get in Doubt!

    Remember kids: eat your parents, stay in sleep, don't do school, honor your vegetables and get eight hours of drugs every night.

  7. #17

    Standaard

    Wow niet slecht alhoewel ik die distortion over een viool niet heel erg mooi vind klinken alhoewel hij wel heel mooi speelt, bedankt.

  8. #18

    Wink Even to-the-point

    Wat ik nu ga zeggen is compleet van hoe ik erover denk en als het niet klopt kan dat best maar ik heb dit van mijn vioolleraar die hopelijk weet waar die het over heeft. Toen ik begon met viool spelen was er totaal geen geluidsoverlast. iedereen overdrijft altijd met kattengejank maar dat valt best wel mee. over een vioolkopen kun je ook anders aanpakken. je kunt lessen volgen en dan krijg je (in de meeste gevallen) een leenviool. ik begon zelfs met proeflessen waardoor ik het kon proberen. hierdoor kun je het nog even proberen zonder direct een viool te kopen. als je toch denkt dat je beter een viool kunt kopen en dan meteen een elektrische wilt zul j toch boven de driehonderd euro moeten zitten om een fatsoenlijke te krijgen. het probleem met goedkopere elektrische violen is dat ze te zwaar zij en dat is heel lastig en nekklacht-verwekkend als je een optreden of iets dergelijks geeft.

    ik hoop dat je hier iets aan hebt dus succes.

    Groetjes Emiel

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2006
    Locatie
    België, Ieper
    Berichten
    367

    Standaard

    sjoongejonge... viool spelen zonder leraar is echt GEEN optie. Ik speel nu 10 jaar viool en heb nu pas het idee dat wat ik doe ergens op begint te lijken.
    Ik heb het geleerd aan een leraar en ben geslaagd in mijn laatste jaar met grote onderscheiding. Dit is niet om te pochen ofzo, maar bereid je al maar voor op een lange weg. Viool is niet iets dat je zo maar even kan leren.

    zoals hier al aangehaald: je zou idd beter naar een muziekschool gaan en daar een viool huren. Want er zijn er velen die na een jaar of 2 al stoppen. En dan sta je daar natuurlijk met je instrument.

    En ik zeg je: de eerste 5 jaar is het een verschrikkelijk instrument. Als je per se op jezelf wil beginnen, dan raad ik je een absoluut gehoor aan. Anders moet je het niet proberen. Alles komt neer op gehoor. Bij gitaar kun je niet vals spelen, want er staan fretten op, bij viool komt het neer op horen en verschuiven tot je goed zit. Als je dat niet hoort, heb je een probleem.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.354

    Standaard

    Dat is gek.Je hebt het geleerd aan een leraar?Was die leraar zo slecht dan?

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top