Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 108
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    [...] Je bent hier nog niet zo lang en je levert meer dan zinnige bijdragen aan dit forum.[...]
    Thanks, insgelijks !

    Bedankt voor je bijdrage! Uiteraard ben ik bekend met de juiste werkwijze om microfoonplaatsing te bepalen. Sterker nog, als je niet goed luistert waar je je mic moet hangen, zul je een piano live nooit aan het klinken krijgen! Je hebt echter wel een punt... ik zou me weer wat meer moeten concentreren op het luisteren waar het nu eigenlijk het beste klinkt... ook bij die pop/rock dingen die ik doe... uit tijdsnood is dat er soms een beetje uitgesleten...

    Het is zeer zeker niet zo dat ik mijn gitaar-geluid niet voor elkaar heb live of zo... nee zeker niet... verre van dat denk ik !! Echter het kan altijd beter... en ik ben nogal nieuwsgierig van aard ... Ik merk aan mezelf dat ik wat dat betreft door een soort 'thematische periodes' ga... en het thema 'cab-miking' is dus waar ik nu heel erg mee bezig ben... Het gaat me in deze thread dan ook vooral om wat extra inspiratie te krijgen om dingen uit te proberen die ik nog nooit gedaan heb, of om dingen juist op een andere manier te benaderen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skanky Bekijk bericht
    [...] Maar als je bv een festival doet heb je daar geen tijd voor. Dan moet je er gewoon een mic voor zetten en gaan [...]
    Exact... als ik een club-show doe, dan heb ik een soundcheck en de tijd even wat mics bij te stellen oid... bij een festival is die tijd er helaas niet... sterker nog... als het een beetje tegenzit zit ik zelfs de hele change-over op de voorkant en moet ik vertrouwen op de micro-mik kunsten van de prikkers.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    [...] De eerder genoemde Beyer M88 is de meest onderschatte microfoon van deze planeet. Als er een microfoon is die je blind kunt vertrouwen is het de M88. Hij is een hyper cardioid en zal wel het minst last hebben van bleed, maar heeft een geweldig mooie OAR en klinkt op ongeveer alles wel prima [...]
    Ja, dat hoor ik dus wel vaker! Zo ook vandaag weer... dus die ga ik zeker eens uitproberen.

    Zelf alleen eens een keer monitors gedaan met een M88 in de kick die de Amerikaanse FOH tech bij zich had... kon me toen niet echt bekoren, maar het was best een heftig en erg uitgebreid bandje, dus ik heb er ook niet echt uitgebreid naar gaan zitten luisteren of zo.

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JvD. Bekijk bericht
    ik heb zo iets bij mijn speaker wel al uitgezocht. op elk podium hebben ze een sm57, ik heb op onze opname een sm57 en ik weet dus al waar mijn mic moet.
    En waar is dat dan?

  3. #23

    Standaard

    De beyer gebruik ik alleen in mijn eigen homestudio.

    Er komen weer 2 MD421's aan dus ik ben helemaal happy kost wat, maar heb je ook wat.

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Ik lees op de forums ook vaak dat de M88 zo goed zou zijn op kick, maar die mening deel ik niet. Dan liever de Beyer M201 op kick, maar dat is altijd een persoonlijke iets.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.310

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berolios Bekijk bericht
    En waar is dat dan?
    beetje lastig om zo via internet te vertellen. maar ik maak altijd een lineaal van schilderstape op mijn grill. en daar schuif ik mijn mic langs, en steeds recorden. goed luisteren en de beste plek kiezen =D

    bij elke speaker en elke sound is dit helaas anders. vroeger speelde ik altijd gitaar over een 15" bass speaker en dan was het nog meer zoeken.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berolios Bekijk bericht
    Thanks guys voor de reacties!
    En met welke mics A/B je hem dan en WAAROM kies je dan voor de SM57 en niet voor die andere?

    Merken en types... I've seen them all (nou, bijna allemaal dan)... ik wil graag weten WAAROM juist dit type en liefst uit eigen ervaring... niet: "ik heb wel eens gelezen dat de SM57 altijd eerste keus blijft"... Niet dat ik andere reacties niet waardeer, begrijp me niet verkeerd, maar ik ben op zoek naar bijdrages zoals:
    Ik wil ook niet lullig doen, maar als je de zoekfunctie zou gebruiken had je bijvoorbeeld hier uit kunnen komen:

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111797

    Een A/B (eigenlijk A/B/C/D) met de volgende mic's:

    1. De Shure SM57, bijna de standaard voor gitaarwerk
    2. De Sennheiser e606, eigenlijk ook al zo'n standaard
    3. De AKG SolidTube, een groot-diafragma microfoonmet een ingebouwde buizen preamp
    4. De Oktava ML-52-01, Russische een dual-ribbon microfoon

    Ik heb uiteindelijk de opnames met de SM57 gekozen. Wil je een diepgaande, houtsnijdende, overtuigende, globaal allesomvattende analyse van het keuzeproces ? Ik vond 'm het mooist klinken.

  7. #27

    Standaard

    Wat trouwens ook een hele fijn mic voor gitaarcabs is is een Shure sm7. Hij heeft iets weg van een 421 qua sound, maar dan wat meer ballen.
    Je moet trouwens wel de plopkap eraf halen, dan geeft ie wat meer hoog.
    Mocht er een in de buurt zijn zou ik'm zeker eens proberen.

  8. #28

    Standaard

    SM7 is vreselijk duur. Zijn betere opties imo.

  9. #29

    Standaard

    Ja inderdaad, Rene had 'm bij Beef bij zich laatst en dat klonk inderdaad erg vet, zelf nooit uit kunnen proberen, zo'n SM7. Er zijn genoeg techneuten die zweren bij een broadcast-mic in de kick... maar da's weer een andere discussie.

    Mooie thread, met die geluidsfragmenten, die ga ik zeker nog even beluisteren. Ik heb wel even kort gezocht, maar op de een of andere manier die thread niet gezien.

  10. #30

    Standaard

    Ik gebruik een 441 voor het het felle en een 414 voor diepte en warmte. Live zou ik er geen seconde over twijfelen om die niet in te zetten. Veel te bang, ik heb een m260 ribbon die ik nog steeds moet uitproberen en wil nu ook een M88 (mijn dank :rolleyes: ).

    EIgenlijk vind ik het verbazend hoe goed een sm57 het live doet, zeler gezien het feit dat ie meestal gewoon ervoor word geramd zonder verder na te denken. ik heb er twee, en een week of drie gezocht naar een goed geluid, maar het kon me niet bekoren.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top