Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 13 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 124
  1. #21

    Standaard

    Beetje offtopic; waar ga je spelen? Bij de popronde?

  2. #22

    Standaard

    Ik deed laatst een bruiloft waarbij ze in de zaal een lampje hadden staan die zou gaan knipperen boven de 90 db. Ook hadden ze er doodleuk zo'n systeempje aan gehangen om mijn stroom uit te schakelen als ik er boven zou zitten.

    Kreeg om de haverklap klachten over de slechte verstaanbaarheid van de zang. Dat lichtje stond de hele avond te knipperen, maar niemand had klachten over de hardheid van het volume. Men vond het eerder te zacht.

    90 db was al niet te doen, laat staan 85.

    Ik ga in elk geval nooit meer een bandje draaien op minder dan 100 db. Als mensen dat te hard vinden, huren ze maar een dj. (Die komen vaak al meer richting de 110, maar daar klaagt niemana over...)

  3. #23
    Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2008
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    55

    Standaard

    Njah in De hijgende hert. Ik denk dat wij met Gitarist Drummer zangeres er over heen zitten. De drumstel van de drummer is uitzich zelf al heel hard en hij ken er niet rustiger op spelen. Hij zegt dat hij in ze eentje er al over heen zit en dat geloof ik best.

  4. #24
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Hijgend Hert in Breda?
    Zo ja... is dat nog steeds grand-cafe-achtig? De tent waar ik nu aan denk was een jaar of 12 geleden al ronduit zeikerig over alles wat met live muziek te maken had.
    Ik geloof dat we ze dat ook 'ns duidelijk heb laten weten na ons optreden.... laatste optreden daar geloof ik .

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Wij spelen vrijwel altijd zonder problemen op een hoog volume. Maar een tijd terug, spelend op een gigantisch podium tijdens de zomerfeesten van Nijmegen, waar op iedere straathoek bands staan te spelen, van vroeg tot 's avonds laat, gedurende een VOLLE week, stonden de metertjes in de aanslag, om bij blijvend overtreden van de 85dB-norm, de stroom uit te schakelen, uit angst voor boze bewoners van nabij gelegen panden.
    Loze dreigementen?
    Nee dus.

    En zo sta je ineens je best te doen om ten overstaande van 1000 toeschouwers, de band trachten te profileren als een strakke, knalharde betonmolen. Niet bewust van het feit dat slechts de zang voorzichtig werd uitversterkt over het gigantische PA systeem.

    Het overgrote deel van het publiek heeft hier geen enkele notie van en beoordeelt de band op basis van wat het hoort (en vooral ook NIET hoort).
    Geloof me dat je je dan knap lullig voelt.

    Iedere slag op de snaredrum gaat over die 85dB heen.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    vorig weekend in de Unitas in Wageningen gespeeld, stond ook de hele tijd n meisje met een dB meter in de zaal, mocht niet boven de 95 uitkomen...
    zucht, normaal spelen we met pieken van 130 dB.

  7. #27
    Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2008
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    55

    Standaard

    Najaah weten jullie andere plekken in Breda waar je als ONBEKENDE Band kan optreden?

  8. #28
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ligt aan 't genre, maar de Catch22 was vroeger wel een goeie kroeg om te spelen. Genoeg zatlappen om 't gezellig te maken en geen gezeik over 85dB. Zal aan de ierse eigenaar hebben gelegen .
    Bestaat nog steeds zie ik (catch22breda.nl), maar ben er al jaaaaaaren niet meer geweest.

  9. #29
    Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2008
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    55

    Standaard

    Wij spelen rock. veel open podiums ken ik niet.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swan Bekijk bericht
    vorig weekend in de Unitas in Wageningen gespeeld, stond ook de hele tijd n meisje met een dB meter in de zaal, mocht niet boven de 95 uitkomen...
    zucht, normaal spelen we met pieken van 130 dB.

    130dB is echt krankzinnig. Dat is echt niet iets om trots op te zijn hoor! Zo verpest je je eigen oren en dat van het publiek. Als ik daarbij geluidstechnicus zou zijn dan mochten jullie kiezen of alles zachter zetten of weer lekker naar huis. 130dB is echt belachelijk!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top