Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 13 EersteEerste ... 3111213
Weergegeven resultaten: 121 t/m 124 van 124
  1. #121

    Standaard

    Ja dat hebben de meeste meters. Dat is geen probleem hoor. Alles boven de 15K zal het geluid niet echt harder maken.

  2. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ik heb 2 jaar geleden met m'n bandje een keer in het voorprogramma van de Golden Earring gespeeld en dat was zo hard dat er mensen gehoorbeschadigingen hebben opgelopen. Dat weet ik omdat er veel vrienden van de band bij waren.
    Ik ben een keer naar een concert van golden earring geweest in een zaal. (toen ik 12 jaar was ofzo) Ik stond bijna vooraan en toen was ik daarna ook bijna letterlijk doof, kon bijna niks meer horen... wel kut... heb nu piep in me rechter oor terwijl ik nooit de kroeg in ga en ongeveer 3 keer per jaar een concert bezoek, marja het kan ook in 1 keer gedaan zijn... ik ben nu achteraf wel boos dat het daar zo tyfus hard stond.. ik was ook maar 12 jaar en weetikveel echt niet normaal, en schel ook. Nja ik ga nu voortaan me oordoppen in doen!

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Berichten
    280

    Standaard

    Ik treed niet vaak op maar ik heb dus een paar weken geleden in Watt Rotterdam gestaan daar was het geluid gewoon goed geregeld. Monitors niet te hard maar je kon iedereen heel duidelijk horen spelen. Heb ook lang in de zaal gestaan maar ook dit geluid was niet te hard maar wel duidelijk en goed gemixt. Echt perfect. Zouden ze in meer zalen moeten hebben

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berolios Bekijk bericht
    p.s.2: lees DEZE thread eens door op een ander forum, dat geeft wel een goed eindruk van hoe de meeste geluidstechneuten in de hele discussie staan.
    Wat ik een beetje frappant vind aan dat draadje, is dat er COMPLEET over de 4e post (showband) van het topic heen geluld wordt...

    Het gaat warempel over een rockband, die in wezen hun geluidsman aangeven dat ze wat meer 'oomph' willen (jaja, ze zeggen volume, maar toch).
    Laat idd het laag wat meer pompen, zonder overall echt harder te gaan en wedden dat de band daar enthousiaster over is dan wanneer je simpelweg de masterfaders een stukkie verder schuift?

    Ok, natuurlijk moet het laag niet belachelijk gaan overheersen (zoals helaas heel vaak wél gebeurt, en ik ben nog wel bassist), maar de geluidsman in kwestie lijkt mij over te komen als iemand die dat niet doet. Dusja, laat het laag net een beetje meer pompen, werkt waarschijnlijk beter dan het volume omhoog
    Laatst gewijzigd door madman; 20 februari 2009 om 14:19

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top