Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 13 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 124
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2008
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    55

    Standaard Kom ik met mijn Band boven de 85 dB uit.

    Er is zo een open podium in Breda waar je kan spelen tot 85 dB. Ik speel met mijn bandje Nickelback, Green Day enzovoorts. Ik dat wij zeker over de 85 dB komen. Is dat zo??
    Laatst gewijzigd door Miyagi6; 6 februari 2009 om 19:16

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.569

    Standaard

    Ligt eraan waar er gemeten wordt. Misschien bedoelen ze dat je niet boven de 85 dB mag komen gemeten aan de gevel van het dichtstbijzijnde woonhuis. En dan kom je er waarschijnlijk niet aan.

    Dit zijn vaak van die lekker bureaucratische maatregelen die bedacht zijn door ambtenaren die geen idee hebben waar ze over praten. Je kunt niet een maximum van een aantal dB's opgeven zonder verdere uitgangspunten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Onmogelijk vraag imho, dat is natuurlijk afhankelijk van hoe hard jullie spelen Het uiteindelijke volume wordt uiteindelijk vooral bepaald door de geluidsman...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Klinkt inderdaad als een klok en klepel verhaal

    De waarde van 85 dB(A) komt namelijk uit de arbo en is de grenswaarde waar een werknemer op een werkdag gemiddeld maximaal aan bloot mag staan zonder verplicht gehoorbeschermende middelen te dragen. Heeft dus niets met muziek- en buitengeluid te maken.

    Dus toch maar even navragen wat ze daar dan precies mee bedoelen.
    Laatst gewijzigd door Rutger; 21 oktober 2008 om 16:02
    -

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2008
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    55

    Standaard

    Okej dan zal ik dat maar doen. Njah volgens mij gewoon 85 dB dat wij samen mogen spelen daar zitten wij dan max over heen denk. Maarjah dat kunnen jullie ook niet zo makkelijk zeggen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bl44t44p Bekijk bericht
    [...] Het uiteindelijke volume wordt uiteindelijk vooral bepaald door de geluidsman...
    In zo'n klein k@tzaaltje? Vrees dat je het niet helemaal bij het rechte eind hebt vriend... podiumvolume bepaalt uiteindelijke hoeveelheid lawaai in dit soort gevallen.

    verder @TS:
    Vraag hoe er gemeten wordt en waar er gemeten wordt. Wil je flink gaan rocken en wordt er op de dansvloer gemeten, dan heeft spelen eigenlijk geen zin... zeker niet als ze een 'snelle' meting doen... drums zijn al MAKKELIJK 90-95 dB op een metertje of 4/5 afstand... zeker in een akoestisch niet echt optimale ruimte en zeker als de drummer een beetje doorhakt... dan heb ik het nog niet over gitaren en daar nog een keer de zang overheen leggen... zeer twijfelachtige geluidslimiet zou ik zeggen...

    Als je toch graag wilt spelen op dat open podium, zou ik vantevoren de drummer goed instrueren belachelijk zacht te spelen... of hem met hotrods laten spelen... eventueel kun je ook een aantal akoestische versies instuderen... dat komt in zo'n geval tenminste een beetje goed over... want als je rockmuziek moet gaan spelen op klein-klein-kleutertje-volume komt dat meestal niet echt over.

    Succes ermee!

  7. #7

    Standaard

    En zorg dat niemand verkouden is. Eén keer hard niezen en je bent de sigaar...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Een stel oude kousen/sokken/lompen rond die decibelmeter wikkelen wil wel eens helpen
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Miyagi6 Bekijk bericht
    Er is zo een open podium in Breda waar je kan spelen tot 85 dB. Ik speel met mijn bandje Nickelback, Green Day enzovoorts. Ik dat wij zeker over de 85 dB komen. Is dat zo??

    MVG Shailesh
    Kijk trouwens goed uit dat dit niet zo'n kinderachtige tent is waar de backline-spanning er automatisch af gaat als je over een bepaald volume heen speelt... Niet echt lekker voor evt buizenversterkers etc.

    Voor mij is zo'n systeem een echte 'no go' en dan ook een van de weinige redenen om resoluut om te draaien wat mij betreft... maar goed... dat is weer een totaal andere discussie...

    Let hier in ieder geval even goed op!

  10. #10

    Standaard

    zijn er zalen die zo'n systeem hebben? Is het misschien een idee om daar een lijstje van te maken?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top