Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 34
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.576

    Standaard

    Pinstripe. Nou moet ik zeggen dat een 16x16" floortom een crime is om een beetje kort te laten klinken. Hij blijft heel lang nagalmen. Liefst had ik een set met 10, 12 en 14" toms. Maar ja, dat kost ook weer...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #22
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht

    TAMA Tension Watch. Echt geweldig 'apparaat' om drums te stemmen zonder powWAAAAWflubberflubber terugslag.

    Loepzuivere toms en vette kicks! En zelfs een gitarist kan dan een kit stemmen (alsof drummers het zelf wel kunnen?)

    Eenmaal je kit goed gestemd met de tension watch de gekozen waardes opschrijven en dan kun met nieuwe (opgerekte) vellen van hetzelfde merk/type zo weer die ene gave klank terug krijgen.
    Ik heb eens en band binnen gehad die de grote prijs van Lutjebroek hadden gewonnen (geen geintje) en twee dagen mochten opnemen. Ik heb een Premier Genista drumstel en dat kan ik prima stemmen (ja ook met Ambassadors boven en resonant vellen onder Kim). Het klonk dan ook prima, maar die drummer haalde het hele kitje uit elkaar en ging met een Tension Watch dat even perfect stemmen. Toen hij daar mee klaar was werd de boel weer opgebouwd, maar helaas klonk het hele slagwerk als een lading oude natte kranten.

    Aan de andere kant ben ik nu met een echt goede drummer bezig en die gebruikt het ding ook en die krijgt het wel voor elkaar. Maar die heeft ook elke dag een ander geluid na het stemmen.

    Bottom line: ook met een Tension Watch moet je verstand hebben van drums stemmen, want trommels klinken maar goed op een paar tonen, zit je naast zo'n toon dan krijg je het ook met de Tension Watch niet goed.

    Ik stem puur op gehoor, dat doe ik met een gitaar, een piano en ook met drums.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Pinstripe. Nou moet ik zeggen dat een 16x16" floortom een crime is om een beetje kort te laten klinken. Hij blijft heel lang nagalmen. Liefst had ik een set met 10, 12 en 14" toms. Maar ja, dat kost ook weer...
    Ik heb er geen problemen mee, maar wellicht kunnen een paar klonten moongel je helpen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Bottom line: ook met een Tension Watch moet je verstand hebben van drums stemmen, want trommels klinken maar goed op een paar tonen, zit je naast zo'n toon dan krijg je het ook met de Tension Watch niet goed.
    Een tension watch is een 'tool', geen wondermiddel. Mijn ervaring is dat als je eenmaal een tom goed kunt laten klinken mbv zo'n tension watch, je het de volgende keer ook kunt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik heb er geen problemen mee, maar wellicht kunnen een paar klonten moongel je helpen.
    Moongel

    Vroeger had ik zo'n handje met een lange 'arm' er aan en die moest je nat maken en/of wat zeepsop op doen en dan bleef hij overal op plakken. Koste toen iets van 0,25 gulden ofzo?

    Weet je wat ze die domme drummers laten betalen voor een paar plakjes 'moongel'???

    En het verkoopt ook als een gek!

    Edit:
    Some drummers use them in place of inability to tune a drum to the sound they want.

  5. #25

    Standaard

    gitaar op gehoor stemmen voor een opname zou ik nooit doen, dat kan niet correct genoeg zijn. zeker als je nog es 2 ritmegitaren per kant gaat inspelen.

    drums is een ander verhaal natuurlijk, die tension watch is maar een hulpmiddel

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.576

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Ik heb eens en band binnen gehad die de grote prijs van Lutjebroek hadden gewonnen (geen geintje) en twee dagen mochten opnemen. Ik heb een Premier Genista drumstel en dat kan ik prima stemmen (ja ook met Ambassadors boven en resonant vellen onder Kim). ...
    Als ik het me goed herinner, heb jij ook een 14" floortom, of niet? En dat scheelt echt. De 12 en 13" toms krijg ik wel lekker vet, maar de floortom blijft nadreunen.

    Ik kan mijn vellen trouwens prima stemmen zodat ze niet vals klinken, ook wel zonder tension watch. De truc is om de juiste toonhoogte te vinden die bij de ketel hoort, want wat Han ook al zegt, ook met perfect gestemde vellen kan een drumstel klote klinken.

    Ik heb vrij recent al mijn vellen laten vervangen, en dus ook laten stemmen. De hele kit klonk prima, behalve dat de toms vrij lang nagalmden en niet "vet" klonken. Dit is in die winkel opgelost met ducttape en een paar tissues. Ik ben nu wel redelijk tevreden, maar ik zit nog steeds te gassen op een mooi kitje met 14" floortom. Zo'n nieuwe vierdelige Gretsch bijvoorbeeld. Niels Duursma heeft dacht ik ook zo'n ding. Dat lijkt me echt een leuke set.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Vellen en stemmen inderdaad en ik heb al eens uitgelegd hoe je op een simpele manier drums kunt stemmen. Leg een vinger tegen het midden van het ondervel en tap langs de rand op het slagvel bij de stemschroeven. Je hoort de boventonen en die moeten bij elke schroef dezelfde hoogte hebben. Stem het ondervel iets hoger of lager voor een oplopende of aflopende decay.

    Goede vellen zijn essentieel en het proberen te stemmen van vellen met pitten is tevergeefse moeite, de rek is er uit.
    Bedankt! Onze drummer legt zijn vinger altijd op het midden van het slagvel, misschien dat dat uit maakt? Dat van de decay wist 'ie ook, maar ik heb de indruk dat het hele drumstel te laag gestemd staat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berolios Bekijk bericht
    Is dit een oud, of een nieuw Ludwig setje?

    Klinkt als OF niet kunnen stemmen OF waardeloze vellen OF beide natuurlijk ...

    Een Ludwig setje moet ZEKER heel goed kunnen klinken, ook de oude. De drummer moet alleen goed nadenken wat voor sound hij wil en dan de juiste vellen kiezen. En hij moet goed kunnen stemmen natuurlijk, maar dar kan ik vanuit hier niet beoordelen. Wil hij bijvoorbeeld een drogere sound, dan kan hij beter gecoate vellen nemen. Ook enkellaags of dubbellaags maakt zeer veel verschil. En dan de truc die al vaker genoemd is: de ondervellen worden vaak vergeten, maar deze zijn net zo belangrijk als de slagvellen voor de juiste klank... ondervellen kun je in veruit de meeste gevallen het beste clear enkellaags vellen nemen van goede kwaliteit (Remo/ Evans bijvoorbeeld)...

    Een superkit met slechte vellen klinkt NERGENS naar... goedkoop is duurkoop wat dat betreft.

    Hopelijk heb je hier iets aan.

    Adios!
    Hier heb ik zeker iets aan! Het gaat om een recente kit, een van de goedkoopste Ludwigs (tenminste, goedkoop... 2000 euri ofzo). Ik geloof dat zowel de drummer als ik meer van een drogere sound houden.

    Huidige vellen:
    Bovenvellen zijn allen Powerstroke 4's. (maten: snare 14", tom1 12", tom2 13" en floor 16"). Allen clear, behalve de snare. Geloof dat enkele ondervellen nog de fabrieksvellen zijn (Chinese Remo's?).

    Het is zeker ook een kwestie van moeite met stemmen, maar ik heb het vermoeden dat er ook een en ander aan de vellen kan liggen.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS Bekijk bericht
    Onze drummer heeft een Ludwig setje en die tjoiiiinkt als een gek. Waar moeten we het zoeken? Stemming? Merk/type vellen? Is er ergens op internet een duidelijke stem-guide trouwens? Kom zo 1, 2, 3 niks beknopts tegen.
    http://home.earthlink.net/~prof.sound/

    Als je niks van stemmen weet, is dit je site. Neem de tijd om het door te lezen!

  9. #29
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    @Kim W. Ik heb een 16" floor.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  10. #30
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Moongel

    Weet je wat ze die domme drummers laten betalen voor een paar plakjes 'moongel'???

    En het verkoopt ook als een gek!
    Weet je wat een Tension Watch kost?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top