Hallo allemaal,

Eerst even de context schetsen, ik speel akoestische gitaar in een "balkanband", om mij heen staan drummer, zangeres, bassist, accordeonist en enkele blazers. Graag wil ik mezelf dan nog kunnen horen en zonder al te veel trots mag ik ook zeggen dat het publiek mij ook wel eens wil horen.
Met optredens blijven er dingen misgaan in het versterken van de gitaar, dus nu zoek ik naar een betrouwbare oplossing.

Mijn gitaar heeft een piëzo, als het lukt neem ik zelf een versterker mee daarvoor en gebruik ik die als monitor (versterkers die "al in de zaal staan" heb ik geen heel goede ervaringen mee), maar dan nog kunnen mijn bandgenoten mij niet horen. Verder heb ik een clip-on microfoontje, dit geeft naar mijn idee het mooiste geluid en wordt bij voorkeur gebruikt voor het zaalgeluid. Dat ding is zo gevoelig dat ie niet over de monitors kan, want dan gaat het meteen rondzingen (wellicht icm een aantal andere condensator-microfoontjes die we gebruiken).

Van wat ik heb begrepen is het zaalgeluid over het algemeen goed, maar op het podium zelf ben ik slecht te horen.

Zijn er manieren van versterken waar ik niet aan gedacht heb? Versterker(tje) met microfoon gaf tot nu toe het fijnste geluid, maar was het ook nog niet helemaal en ik heb niet altijd de mogelijkheid om die versterker mee te nemen.

Iets met DI, of iets 19-incherigs? Het liefst zo simpel mogelijk en een beetje draagbaar (nee, geen feedbackbuster). Of misschien iets om het microfoontje "af te schermen" dat het echt alleen het gitaargeluid oppikt.

Het is een beetje een vaag verhaal geworden, maar ik ben gewoon heel simpel op zoek naar een manier om mijn gitaar te versterken zodat ik boven een accordeon en wat toeters uit kan komen zonder rond te gaan zingen .

Janne