Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Bogner Fish

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard Bogner Fish

    Er is wel heel weinig geschreven over de Bogner Fish, wat op zich niet vreemd is met een oplage van 250! Maar wat weten jullie ervan?
    Ik zit er namelijk naar te kijken, want binnenkort brengt Reinhold een nieuwe laatste oplage van de Fish uit!
    http://www.bogneramplification.com/c...ishPreInfo.php
    Wat zijn jullie gedachten over deze pre-amp?
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Er is wel heel weinig geschreven over de Bogner Fish, wat op zich niet vreemd is met een oplage van 250! Maar wat weten jullie ervan?
    Ik zit er namelijk naar te kijken, want binnenkort brengt Reinhold een nieuwe laatste oplage van de Fish uit!
    http://www.bogneramplification.com/c...ishPreInfo.php
    Wat zijn jullie gedachten over deze pre-amp?
    Hoort in rack gear, rjong999 heeft er een dacht ik.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Damn, my bad
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  4. #4
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    De nieuwe oplage was 75 stuks en ik denk dat die ondertussen al allemaal verkocht zijn.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  5. #5
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Deze gaat naar Rack Gear
    Gezocht: Ibanez DE7

  6. #6
    vinni
    Guest

    Standaard

    Allang uitverkocht.
    Er zijn er velen gegaan naar de boyz van HRI.

    Vinni

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Ik heb er idd eentje. Wat wil je weten ? Er doen nogal veel mythische verhalen de ronde, in de praktijk is het een hele goede preamp met een behoorlijk eigen geluid en een hele mooie voicing. Erg veel mogelijkheden. Ook wat vrij stomme ontwerpfoutjes, waar Reinholt zelf ook ruiterlijk voor uit komt, en waar hij je af en toe grappig antwoorden over stuurt, als je vraagt of je het niet beter anders zou kunnen doen. Denk bijv. aan het ongekoelde weerstandje dat de gloeispanning van 24 V naar 6,3 V moet verlagen, wat door de stoom van 8 buizen zó heet wordt dat je er een eitje op kunt bakken...of de dubbele input, ééntje voor en ééntje achter, die serieel lopen, met de voorste vlak naast de schakeldraad voor de netspanning...hè, wat bromt daar toch...?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Nou, ik zat eigenlijk naar alle top-preamps te kijken (Engl 580, CAE 3+SE, VHT GP3, H&K Access, Voodoo Lab Pre-amp, TriAxis enzo) en dan kom je automatisch terecht bij de legendarische Bogner Fish. Ik was benieuwd wat er van die mythische verhalen waar was. Van JC120 clean naar "Total Mayhem"?

    De inschrijflijst voor de beperkte 75 oplage is inderdaad na nader onderzoek al gesloten.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door minoin Bekijk bericht
    Nou, ik zat eigenlijk naar alle top-preamps te kijken (Engl 580, CAE 3+SE, VHT GP3, H&K Access, Voodoo Lab Pre-amp, TriAxis enzo) en dan kom je automatisch terecht bij de legendarische Bogner Fish. Ik was benieuwd wat er van die mythische verhalen waar was. Van JC120 clean naar "Total Mayhem"?

    De inschrijflijst voor de beperkte 75 oplage is inderdaad na nader onderzoek al gesloten.
    De JC120 clean klopt wel, ik vind het clean niet erg opwindend (met een 20/20 er achter weer wel, maar dan is het niet echt clean meer). De andere kanalen hebben erg verschillende voicings, en de brown channel is idd erg heftig. Maar total mayhem zou ik niet zeggen, ik heb een Bugera 333XL die veel verder gaat.

    Wat erg mooi is bij deze amp is de enorme mogelijkheden die je hebt met de toonregeling. Die doet namelijk, itt sommige andere amps, echt iets.

    Verder is het allemaal een kwestie van smaak. Het is een super preamp, top klasse materialen, glazen printplaten met 3mm koperbanen, alles perfect afgeschermd (behalve die ene input kabel dan ), prachtig gebouwd. Wel een beetje een verzamelaarsding, ik heb er ruim 1400 euro voor betaald en voor dat geld kun je ook prachtige andere preamps krijgen.

    Ik gebruik 'm voor bijna al mijn slaggitaarpartijen op mijn cd's. Zelfs de emg 81+85 combi in mijn flying V klinkt er levendig door

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 november 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.832

    Standaard

    Rob, je hebt toch ook een TriAxis? Hoe vergelijk je die met de Fish?
    En met welke poweramp gebruikt je de Fish? En welke buizen zitten erin? En waar vergelijk je kanalen ermee?
    Niet dat ik er ooit een in mijn rack zal hebben, maar toch ben ik benieuwd naar de sounds uit de mysterieuze pre-amp. Zelf ben ik nu op zoek naar een TriAxis, toch voor de echte Boogie scheur en een goed clean kanaal.
    PAS Custom Guitars, Music Man, Gibson, Schecter, Ibanez, Mesa Boogie, Engl, TC Electronic, Ultimate Ears, Fisher Amps
    Incoming: Siggery Custom Shop 7-string
    My band Panic Attack (DT Tribute): http://www.youtube.com/user/panicattackband

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top