Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Epiphone mm 50

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    265

    Standaard Epiphone mm 50

    Ik speel een tijdje mandoline en ben vanplan een epiphone mm 50 tekopen heeft iemand ervaring met deze mandoline?
    Laatst gewijzigd door hendrix2; 27 oktober 2008 om 12:18 Reden: schrijffoutje uit titel gehaald

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Wat is je budget?

    Uit ervaring weet ik dat F-style mandolines in de goedkopere prijscategorie niet top zijn. Ik heb zelf de fender FM63s (zie mijn profiel) en hoewel het een prachtig instrument is had ik achteraf liever een A style in die prijsklasse gekocht.

    Als je toch een F-style wil, zou ik aanraden om naar een Eastman uit te kijken. Dat zijn echt top instrumenten!
    Kentucky maakt ook redelijke F mandolines. Van epiphone of fender zou ik eerder wegblijven. (hoewel het ook degelijke instrumenten zijn hoor, er is alleen zoveel meer te krijgen voor dezelfde prijs).
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die epiphone is zo verkeerd nog niet hoor kenneth, ze is iig beter als de Fender mandolines.


    (geheel offtopic)
    Trouwens, in de "strings 'n things" hadden ze 2 mandocello's binnen, wat een klank !
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    265

    Standaard

    Ja ik heb de Eastman MD 515 gezien deze 850 euro dat vind ik redelijk prijzig maar misschien ergens 2dehands

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Die epiphone is zo verkeerd nog niet hoor kenneth, ze is iig beter als de Fender mandolines.


    (geheel offtopic)
    Trouwens, in de "strings 'n things" hadden ze 2 mandocello's binnen, wat een klank !
    De fender FM63S en Epiphone MM50 vind ik 2 vrij gelijkende instrumenten. Mocht ik weten wat ik nu weet, zou ik geen van beide kopen (hoewel ik erg graag op mijn fender speel, speelgemak is echt super, klank iets minder, vooral weinig volume)
    Mijn volgende zal wss een Eastman worden...

    Mandocello staat ook op m'n verlanglijstje, maar dat zou ik het liefst laten bouwen...

    Edit: Hét belangrijkste om een goede mandoline te hebben is uiteindelijk wel de afstelling. Juiste positie van de brug, hoogte brug, hoogte topkam, frets.
    Die afstelling durft wel eens te ontbreken bij instrumenten als de fenders en epiphones en phoenix en wat is het nog allemaal.
    Beste is dat je een goede technieker zoekt die je eens kan voor tonen hoe je een mandoline goed afsteld.

    Persoonlijk neig ik tegenwoordig trouwens naar mandolines met een klankgat (en niet 2 f-gaten), ik vind de vollere klank wat leuker, maar da's dan weer niet ideaal voor bluegrass.
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    265

    Standaard

    Nouja misschien is dan een Eastman een beter idee alleen vergeleken met de epiphone wel een stuk duurder maarja...

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PT1989 Bekijk bericht
    Nouja misschien is dan een Eastman een beter idee alleen vergeleken met de epiphone wel een stuk duurder maarja...
    Goh, een beter idee, het is natuurlijk ook gebaseerd op mijn mening. Dat ik eastman beter vind wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat jij dat ook moet vinden

    Probleem is wss dat je een F-style wilt? Dan betaal je sowieso redelijk wat voor de complexere afwerking. Voor pakweg 500 euro heb je al een klasse A-style mandoline, maar wil je echte kwaliteit voor een F-style, dan moet je redelijk wat meer neerleggen. Mandolines zijn dure instrumenten (over het algemeen pakken duurder dan gitaren, kijk maar eens naar wat gibson mandolines)

    Misschien moet je even zoeken naar een winkel waar je wat verschillende merken kan vergelijken. (al vind je zulke winkels niet gauw). Ik zou moest ik van jou zijn enkele Kentuckys, de EpiMM50, de FenderFM63S en wat eastmans naast elkaar proberen te testen. Ik weet niet van waar je bent, maar mijn fm63 mag je altijd eens komen uitproberen. Er zijn wss merken die betere prijs-kwaliteit verhouding zullen leveren, maar die zal je helaas niet vinden in belgie/nederland... er is een heel kleine markt voor mandolines.
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    The batcave
    Berichten
    172

    Standaard

    Kwaliteit blijft altijd kwaliteit. Geef gerust iets meer aan een instrument dan kan je het eventueel nadien voor een redelijke prijs verkopen. Een degelijk instrument kan een motivatie zijn om beter en meer te spelen.
    Zoek eventueel iets 2dehands en vraag een mening op het forum.

    Succes
    The master of the Dutch Texas Swing: Bobbejaan Schoepen

    Santa Cruz Vintage Artist

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    265

    Standaard

    Iemand enig idee waar de Epihpone MM 50 kan kopen in Nederland ?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PT1989 Bekijk bericht
    Iemand enig idee waar de Epihpone MM 50 kan kopen in Nederland ?
    Denk niet dat er veel winkels zijn die mandolines op voorraad hebben. Je kunt misschien een in Duitsland kopen en laten bezorgen. De grote zaken hebben allemaal een 30 dagen niet goed geld terug garantie. Tonika heeft de MM50 wel op de site staan maar vast niet op voorraad. Je kunt altijd even met hen bellen.
    http://www.tonika.nl/shop/Default3.a...%20en%20violen
    Vote for Pedro!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top