Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 104 van 104 EersteEerste ... 45494102103104
Weergegeven resultaten: 1.031 t/m 1.037 van 1037
  1. #1031
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Een XLR is meestal mic level en dat is nogal wat minder dan line level. Die piezo elementjes voor een bas zijn meestal redelijk rampzalig en het bizarre is dat ik er een paar heb waarvan de goedkoopste de meeste dure elementen ruim overtreft. Ik heb het over een elementje van even in de 30 euro die de honderden euro's kostende elementen naar huis stuurt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #1032

    Standaard

    Ik weet niet wat voor pickups de bassist precies heeft. Wel een aparte voor de slap, zal wel een piezo zijn. Vaak gaat de bas direct de tafel in, en in andere venues klonk het echt veel beter. Hier hoor je, zelfs door die brakke microfoon dat de equalizer gewoon niet goed staat. Op het filmpje speel ik trouwens over een Marshall 4x12 greenback cab, niet via DI. Hehe, voor 4 biertjes onze geluidsman worden, wat een grapjas.
    Mijn band op Myspace

    If this is your reality, what must your nightmares look like

  3. #1033
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Zou een buffertje misschien kunnen helpen?
    Gewoon zo'n simpele variant die je zelf in elkaar kan kloten met zo'n 3 euro aan onderdelen en een 9v-batterij...

    Then again... je zegt dat 't in andere tenten wel beter klonk...
    Alpha Robot ... Brass Happy Punk Rock.
    https://alpha-robot.nl

    thought 14: “Poor octopus — eight arms, but no hands. F— you, God!” (Matt Spencer)

  4. #1034

    Standaard

    Ik moest van de week een amateur bandje van geluid voorzien, maar merkte op dat de toetsenist tijdens het optreden steeds harder en harder ging spelen, waardoor ik klachten kreeg. Na verschillende pogingen van mij om aan te geven dat ie zachter moest heb ik em uiteindelijk helemaal uit de mix gegooid, maar toen stond ie nog veel te hard. Vervolgens heb ik de rest er hard ingedraaid, maar toen ging de boel tegen feedbacken aan.

    Hoe lossen jullie dit het beste op? Bandmembers die gewoon veel te hard staan ?

  5. #1035
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Toetsenisten kunnen heel erg zijn, grote volumeverschillen tussen hun geluiden. Bijvoorbeeld de piano zes keer zo hard als de strings. En dat kunnen ze allemaal zelf programmeren hoor.

    Zet voor je gaat soundchecken hun volumeregelaars op die keyboards op bijna maximaal, kunnen ze het allen nog maar zachter zetten.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  6. #1036

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Toetsenisten kunnen heel erg zijn, grote volumeverschillen tussen hun geluiden. Bijvoorbeeld de piano zes keer zo hard als de strings. En dat kunnen ze allemaal zelf programmeren hoor.

    Zet voor je gaat soundchecken hun volumeregelaars op die keyboards op bijna maximaal, kunnen ze het allen nog maar zachter zetten.
    Oke dat is een goede tip!

  7. #1037

    Standaard

    als er een universele ergernis is voor mij. Is het slecht hoorbare toetsenpartijen. Op een of andere manier moeten de gitaren hard en de toetsen met veel galm en stereoeffecten "als tapijt" in de mix. Terwijl tegenwoordig meestal gewoon piano/rhodes/hammond/clav enz gebruikt worden. Zelden dikke strings en pads.

    Als je een toetsenist hebt die zijn eigen volume niet kan bepalen. (meestal door monitoring die niet de zelfde weergave heeft als de zaalstack) Dan los je dat het beste op met:
    -alle toetsenborden op een auxgroep plaatsen.
    -daar dan een compressor/limiter op zetten.
    -Meestal al op de kanaalschuif wat laagaf. Zeker sublaag. (Behalve bij dance-dingen en soundeffectkanalen. Maar een piano/hammond/clav doos een beetje in de EQ begranzen helpt vaak al veel.)

    Als toetsenisten in-ears gebruiken is meestal het volumeverschil stukken kleiner. Omdat zijn monitoring dan full range is. Het volume van je linkerhand inschatten aan de hand van een normale floormonitor of keyboardversterker gaat zowat niet.
    Laatst gewijzigd door showband; 30 oktober 2012 om 17:09
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top