Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 104 1231151101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 1037
  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard Wat zijn je ervaringen met geluidsmensen?

    Je hebt een optreden ergens en je bent een beetje gespannen. Zoals gewoonlijk loopt het programma niet op tijd en er gaat van alles mis. De mensen van het geluid kunnen je helpen in deze moeilijke tijden, maar doen ze dat ook of helpen ze je nog verder in de stress, wat zijn je ervaringen hiermee?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    Harmelen
    Berichten
    2.646

    Standaard

    verschillend,


    heb er gehad die mij uit mijn concentratie hielden en heb er ook meegemaakt die mij hielpen om goed te zijn!

    Meerendeels was het niet wat je hoopt maar toch.... ( noem geen namen )
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    "Wat zijn je ervaringen met geluidsmensen?"

    Het zijn nare, misschien zelfs kwaadaardige mensen, die je de grond in willen werken.
    Laatst gewijzigd door Thundermane; 19 oktober 2008 om 13:41 Reden: misspelling

  4. #4

    Standaard

    Mijn ervaring met geluidsmensen:

    Om 7 uur komen we aan, spullen uit de auto sjouwen blablabla. Draaien die kerels van die zenuwmuziek, van die jazz muziek met een 1000 noten per minuut saxofonist, van die strofes van 2 minuten die abrupt eindigen, van die ja, en knetterknetterhard. Met elkaar praten is uitgesloten. Erg vervelend. Goed, soundcheck. Alleen de zang, de contrabas slap, en af en toe de gitaar worden door de PA gegooid. Geen onmogelijke opgave deze goed op elkaar af te stemmen, lijkt me. Valt toch tegen. Gevolg:

    Na de eerste twee nummers begint het publiek te schreeuwen dat de gitaar niet hard genoeg staat, ze de bas niet horen of weet ik veel. Gdvrdegdvr. En die gasten houden meer aan zo'n avondje over dan wij. En je staat de hele avond niet zeker te spelen. Of je hebt het gevoel dat je niet goed doorkomt, dus sta je als een onbehouwen pummel veel en veel te hard te rammen,wat je spel niet ten goede komt. Aan de volumeknop van je versterker zitten na de soundcheck is uitgesloten. Ga je daaraan beginnen, wil niemand nog voor je het geluid doen. Moeilijk soms, maar bijzonder belangrijk. Als de boel eenmaal ingesteld staat, blijf met je fikken ervan af.

    Andere ergernis: Toen het onze beurt was op te treden zette ik m'n rommel op, versterker aan, volumeknoppen, equalizer afstellen blabla, hoor ik over de monitor op een geergerde toon " Jan, vind je niet dat je veel te hard staat" . Via de monitors op het podium klinkt het toch altijd anders dan in het publiek dus ik zo vragen van " OK, hoeveel % moet ik het terugdraaien dan? " zegt die klootzak, over de speakers, iedereen kon het horen, "100% als het aan mij ligt" . Ik had hem bijna uit z'n PA eilandje gesleurt, en alle hoeken van het podium laten
    zien. Wat een zak.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane Bekijk bericht
    [...] Het zijn nare, misschien zelfs kwaadaardige mensen, die je de grond in willen werken.
    Shit, er zijn dus toch mensen die ons doorhebben !! Er is inderdaad een geheim genootschap waar alle geluidstechneuten verplicht lid van zijn, die als hoogste doel heeft het compleet om zeep helpen van de live-muziek...

    Verder bedankt voor deze nuttige bijdrage

    @ de rest:
    Gezien de recente discussies in een andere thread vind ik dit een erg goed onderwerp !!
    Laatst gewijzigd door berolios; 19 oktober 2008 om 15:39

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berolios Bekijk bericht
    Shit, er zijn dus toch mensen die ons doorhebben !! Er is inderdaad een geheim genootschap waar alle geluidstechneuten verplicht lid van zijn, die als hoogste doel heeft het compleet om zeep helpen van de live-muziek...

    Verder bedankt voor deze nuttige bijdrage

    @ de rest:
    Gezien de recente discussies in een andere thread vind ik dit een erg goed onderwerp !!
    1 het was sarcasme, 2 jou opmerking is niet veel beter :P

    Anyway serieus dan, ja geluidsmensen, daar distantieer ik me van, ik heb t al druk met me versterker goed aan de praat krijgen xD

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    Er zijn geluidsmensen die bijna altijd te laat klaar zijn met het opzetten van hun spul, waardoor de muzikanten weer langer moeten wachten met het op het podium gooien van hun spullen en moeten wachten met soundchecken. Waardoor er weer een kortere soundcheck kan plaatsvinden.

    Sommige geluidstechnici gaan de soundcheck op een laag volume doen, en wanneer het feestje begint, gaan ze het volume dusdanig omhoog gooien dat de podiummix (die eerst oke was) een brij wordt. Zaalgeluid komt naar je toe.

    Maar vaak hebben we prima mensen die het geluid goed voor elkaar krijgen. Hulde!
    wie heeft er nog een groene Cyclone-gitaar te liggen mét handvat?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thundermane Bekijk bericht
    1 het was sarcasme, 2 jou opmerking is niet veel beter :P

    Anyway serieus dan, ja geluidsmensen, daar distantieer ik me van, ik heb t al druk met me versterker goed aan de praat krijgen xD
    Goede geluidsmensen kunnen je daar ook mee helpen.........
    Als ik bij beginnende bandjes het geluid moet doen, en ze klooien met de versterker of het klinkt echt nergens naar stap ik er gewoon op af.
    Ik leg uit dat het niet zo goed klinkt en stel voor om er samen even naar te kijken/luisteren en te zorgen dat het beter klinkt.
    Ik vraag wat voor sound ie zoekt en help 'm dat te bereiken.

    Soms komt het ook voor dat ze dat niet willen en dat het hun sound is blabla.
    OK even goede vrienden, ik doe alsnog m'n best om er wat van te maken met een EQ, maar hij staat voor lul met een kutgeluid.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wiegersma Bekijk bericht

    Sommige geluidstechnici gaan de soundcheck op een laag volume doen, en wanneer het feestje begint, gaan ze het volume dusdanig omhoog gooien dat de podiummix (die eerst oke was) een brij wordt. Zaalgeluid komt naar je toe.
    Dat valt mij idd ook op bij sommige collega's. Ik ga bij de soundcheck altijd iets harder dan ik bij de show doe. Zo hou ik voor de show wat ruimte over als het echt feest is nog iets harder te kunnen gaan naarmate de show vordert. Nooit gelijk je kruit verschieten.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    Harmelen
    Berichten
    2.646

    Standaard

    ik heb t al druk met me versterker goed aan de praat krijgen xD





    ....... klinkt als geluidstechnieker die gitarist probeert te worden!!
    Het leven is wel leuk! Make your own point.. to point!!
    www.giablo.nl Modificaties en onderhoud.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top