Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen76 Bekijk bericht
    Het grappigste wat ik zelf ooit meemaakte was het smoel wat de geluidsman trok toen ik na het spelen hem even kwam bedanken. De beste man had dat nog nooit meegemaakt. hihi

    En dan vraag ik me af: is dat nou zo vreemd dan?

    Jeroen
    Absoluut niet, ik vind het niet meer dan normaal. Als ik monitors doe dan lopen ze bij het afgaan altijd langs me, en 9 van de 10 bands bedankt me dan. Als ik FOH doe dan komen ze meestal als ze weer weggaan even bedanken en gedag zeggen. Dat is gewoon netjes...net als dat je als geluidstechnicus je je altijd even voorstelt als de band binnenkomt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Ik heb niks te vertellen over mijn eigen ervaringen (daar heb ik te weinig podiumervaring voor), maar wel wat 'gespot'. Het meest extreme tot nu toe:

    Geluidsman die tijdens het optreden (tijdens een nummer zelfs) op het podium klom om een gitaarversterker zachter te zetten. En de gitaar was al niet hoorbaar over de PA, alleen vooraan naast het podium.

    Later de gitarist gesproken die enorm kwaad geworden was op de geluidsman. De beste man vond namelijk dat de versterker niet zo'n mooie tone had, dus besloot 'ie het maar weg te draaien: "beter geen geluid dan slecht geluid" (letterlijk zijn woorden!).
    Nee, het was geen wereldse gitaarsound (cheapo ibanez en marshall dsl50), maar zo slecht klonk het zeker niet!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2008
    Locatie
    Hardenberg
    Berichten
    290

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Ik heb niks te vertellen over mijn eigen ervaringen (daar heb ik te weinig podiumervaring voor), maar wel wat 'gespot'. Het meest extreme tot nu toe:

    Geluidsman die tijdens het optreden (tijdens een nummer zelfs) op het podium klom om een gitaarversterker zachter te zetten. En de gitaar was al niet hoorbaar over de PA, alleen vooraan naast het podium.

    Later de gitarist gesproken die enorm kwaad geworden was op de geluidsman. De beste man vond namelijk dat de versterker niet zo'n mooie tone had, dus besloot 'ie het maar weg te draaien: "beter geen geluid dan slecht geluid" (letterlijk zijn woorden!).
    Nee, het was geen wereldse gitaarsound (cheapo ibanez en marshall dsl50), maar zo slecht klonk het zeker niet!
    Och ik had die aardig geluidsman waarschijnlijk even "geholpen"met het podium afkomen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    en jij bent....?

    Gear Acquiring Syndrom - "t lijkt nooit te stoppen......

    ---
    Samick - akoestisch
    Jim Harley SG - Elektrisch
    Ibanez 450S - Elektrisch

    ---
    Fender FM100H + FM412
    Fender Princeton 112plus


    Digitech RP-6
    BossOD-1

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen76 Bekijk bericht
    Och ik had die aardig geluidsman waarschijnlijk even "geholpen"met het podium afkomen.
    Dat zijn geen geluidstechnici, dat zijn prutsers.....

  5. #15

    Standaard

    Ja, geluidsmensen moeten met hun fikken van jouw spullen afblijven (zonder toestemming dan), en andersom.

    Jim Heath heeft trouwens een interessant stuk over geluidsmensen .

    http://reverendhortonheat.com/rev_updates/07_01_19.php

    Er staan nog meer van die blogjes op de website

    http://reverendhortonheat.com/revupdates.php

    http://reverendhortonheat.com/revupdates_past.php

  6. #16
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Een geluidsman die zonder overleg aan iemands apparatuur zit is geen geluidsman maar een PA boer en die horen in een museum als rariteit, maar niet meer op een podium.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2008
    Locatie
    Hardenberg
    Berichten
    290

    Amp !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Een geluidsman die zonder overleg aan iemands apparatuur zit is geen geluidsman maar een PA boer en die horen in een museum als rariteit, maar niet meer op een podium.
    Dat geld trouwens andersom ook hè? Ik ken gitaristen zat die de technicus van dienst wel ff helpe. En daarme de totale mix zo draaien dat zij alleen nog hoorbaar zijn.
    Ik blijf er bij, van te voren effe een praatje maken en uitleggen wat je wilt en nadien effe bedanken voor de moeite. De eerstvolgende keer zul je merken dat ze alles voor je willen doen. En dan is een mooie mix dus bijna gegarandeerd
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    en jij bent....?

    Gear Acquiring Syndrom - "t lijkt nooit te stoppen......

    ---
    Samick - akoestisch
    Jim Harley SG - Elektrisch
    Ibanez 450S - Elektrisch

    ---
    Fender FM100H + FM412
    Fender Princeton 112plus


    Digitech RP-6
    BossOD-1

  8. #18
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Een mix is een zeer kwetsbaar iets en als een gitarist zijn versterker harder zet op het podium dan heb je kans dat je de hele zaal mix in een klap volledig naar de kloten helpt en de FOH tech het niet meer goed krijgt.

    In de studio kun je nog proberen om met ander microfoons nog wat te bereiken, maar on stage heb je die kans niet. Het is dus altijd verstandig om de gitaar en vooral ook de bas op een podium binnen de perken de houden. Dat kun je doen door het spul zodanig neder te planten dat je de eigen speaker goed kunt horen. Man, ik kan daar uren over doorgaan, maar ik moet nu even een onwillig effectapparaat reanimeren, of voor altijd het zwijgen opleggen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.578

    Standaard

    Ik zou voor de laatste optie gaan, ben je lekker snel klaar!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik zou voor de laatste optie gaan, ben je lekker snel klaar!
    Ik heb het over een ART Proverb Hans, een multi effect processor uit de jaren 80 en het was mijn eerste mooie effectenbak. Hij heeft het meer dan 20 jaar perfect gedaan maar nu komt er alleen nog wat zacht gepiep uit met een kraakje. Ik heb hem open gemaakt en daar zie je een grote print welke helemaal vol zit met kleinere en grotere IC's. Ik heb ze niet geteld maar het zijn er wel honderd. Verder de gebruikelijke voedings artikelen en supplementen als diodes en power torretjes en hier en daar wat weerstandjes en condensatortjes.

    Ik vrees dat hij echt overleden is en ik moet even nadenken over cremeren of begraven. Na 20 jaar ben je toch gehecht aan zo'n ding, vooral als het je eerste is. Hij kostte indertijd 1340 harde guldens en nu koop je een veel betere voor 100 euro.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top