Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 58 van 58

Discussie: Bas en hook

  1. #51
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard



    Ja hoor.. "Ik kan alleen werken met Vox en Fender"

    ????

    Dat vind ik nogal RAAR. Zal niet best wezen dat ik een keer ergens kom met mn spulletjes en zo'n geluidstech zegt: "Ja sorry man.. Ik kan alleen met Mesa en Bad Cat werken." Ik denk dat ik vrij veilig kan zeggen dat t wel heel terecht is dat die gast weggestuurd is. beter hij weg dan je Hook, onieda?

    Grt R!

  2. #52

    Standaard

    Ik ken de situatie en de ernst ervan niet, maar toch vind ik dat er iets te zeggen is voor het standpunt van de geluidstechneut.

    Als band zijnde wil je iemand die 100% voor kwaliteit gaat. Zo iemand wil dan ook een sound neerzetten waar hij achter kan staan --> Immers, als het ruk klinkt, is het de schuld van de geluidsman; als het goed klinkt, is het een geweldige band... zo wordt er gewoon over gedacht !!

    Als je als band dan iemand hebt die helemaal voor de sound gaat, kan het dus inderdaad voorkomen dat hij zich weigert te schikken in een bepaald geluid, omdat hij er gewoonweg niet de (kwaliteit) sound mee kan maken die hij wil. Verbreken van de samenwerking is dan een logische stap.

    Of dat aan smaak of onkunde ligt, dat laat ik in het midden... hoewel ook ik wel eens bijna ben gestopt bij een band, omdat ik mij niet meer kon verenigen met de muzikale aanpak tijdens optredens (gebruik van heel slechte backing tracks etc)... daar was live bijna niks meer van te maken...
    Laatst gewijzigd door berolios; 26 oktober 2008 om 21:53

  3. #53

    Standaard

    Ik geloof dat TS toch wel alles gedaan heeft om aan de kritiek van de tech tegemoet te komen. Standaard, clips laten horen, hier een hele discussie. En dan komt die gast met 'Ik werk alleen met Fender en Vox.' Tja, op een zeker moment houd het op. Jammer, maar het klinkt als een goeie beslissing.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Ik geloof dat TS toch wel alles gedaan heeft om aan de kritiek van de tech tegemoet te komen. Standaard, clips laten horen, hier een hele discussie. En dan komt die gast met 'Ik werk alleen met Fender en Vox.' Tja, op een zeker moment houd het op. Jammer, maar het klinkt als een goeie beslissing.
    Dat denk ik ook wel... maar ik ben er niet bij geweest en wil dus ook geen oordeel vellen... wilde alleen even advocaat van de duivel spelen... aangezien ik vind dat een goede geluidstech zeker zijn mening kenbaar mag maken wanneer het om sound van bepaalde instrumenten gaat...

    Maar inderdaad: TS: waarschijnlijk de juiste beslissing gemaakt

  5. #55
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Wink

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k Bekijk bericht
    Ik geloof dat TS toch wel alles gedaan heeft om aan de kritiek van de tech tegemoet te komen. Standaard, clips laten horen, hier een hele discussie. En dan komt die gast met 'Ik werk alleen met Fender en Vox.' Tja, op een zeker moment houd het op. Jammer, maar het klinkt als een goeie beslissing.
    Of zou die Hook misschien toch stuk zijn ofzo?
    KAN natuurlijk he...













    <--------- Zie smiley!!

  6. #56

    Standaard

    En die hook...

    die blijft, geweldige versterker. Niet anders dan complimenten over de sound op één persoon na dan.

  7. #57
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Klinkt inderdaad meer als iemand die met zijn ogen luistert dan met zijn oren Alsof Fenders en Vox'en niet ruim in hun laag kunnen zitten! Vervelend dat het zo is gelopen, maar hopelijk doet de verandering jullie uiteindelijk goed.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.059

    Standaard

    Ik vind dat je gewoon een Fender FM65R had moeten kopen voor de optredens waarin je te maken hebt met die geluidsman. Die heeft zeker niet teveel bas, integendeel! Het scheelt je ook nog eens veel sjouwwerk en iedereen is tevreden

    EDIT: Dit staat natuurlijk niet meer in Off topic. Ik vind het nogal vaag dat je geluidsman alleen met Fender en Vox kan werken. Nu moet je alleen op zoek naar een andere geluidsman en dat kan ook nog een probleem worden. Of heb je wel een backup?
    Laatst gewijzigd door Bernd Veenema; 27 oktober 2008 om 10:10
    Te koop aangeboden:
    - Danelectro Transparent overdrive V1 voor €50,-
    - SE Electronics SE2200A Microfoon voor €150,-
    - Midiplus Origin 65 midi-keyboard voor €75,-

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top