Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58

Discussie: Bas en hook

  1. #1

    Standaard Bas en hook

    Mensen,

    Ik zit met een klagende geluidsman. Sinds ik met hook el34 heb zit hij te klagen over de enorme hoeveelheid bas die dat ding produceert. Ik vind het wel vet, de rest van de band ook. Maar ook al draai ik de bas terug naar 1, hij vind het toch te veel.

    Nu zijn de spanningen flink opgelopen. Hij zegt dat ik zijn geluid verziek enzo. Moet ik hem eruit flikkeren of zouden er nog andere suggesties hier zijn.

    De zaal geeft alleen maar complimenten.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb em verkeerd gezet, kan deze naar offtopic??

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Geluidsman eruit flikkeren en nog een Hook kopen!

    Je zou iemand anders ns op je Hook moeten laten spelen terwijl jij samen met je geluidsman in de zaal staat te luisteren. Meestal maakt dat een hoop duidelijk! Misschien kan hij uitleggen wat hij bedoelt, en jij kunt met je eigen oren inschatten of je hem nou serieus moet nemen of niet.
    Laatst gewijzigd door Rutger; 15 oktober 2008 om 12:04
    -

  4. #4

    Standaard

    Hiervoor had ik een Vox ac30 en die vond hij schitterend. Maar ja nu knalt het geluid van het podium af. Ik vind het ook een zeikerd.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    1.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick trodat
    Maar ja nu knalt het geluid van het podium af.
    Dan sta je dus te hard.
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Ik heb met mijn Hook absoluut geen last van teveel bas, als je te erg van het podium af knalt kan je natuurlijk ook zachter gaan, of een plexiglas scherm voor je cab neer zetten.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    1.334

    Standaard

    Ik heb zelf atijd de presence knop achterop uitgetrokken, dus meer bas. Ik vind het erg lekker. Maar ik werk veel samen met een drummer, die ook producer is (en bandleider), en die vind het helemaal niks, toen we in de studio zaten zei hij "of je haalt het er nu uit of ik haal het er straks met editten uit" en live heeft hij liever ook dat ik minder bas erin heb zitten. Ik vind het trouwens niet te veel, ik hou wel van lekker laag

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Teveel laag is idd funest voor je mix. Bas is voor de drums en de basgitaar. Bas in je gitaarsound is idd heerlijk, als je alleen speelt of op je zolderkamertje, maar in een band is het echt kut. Maakt je bandmix alleen maar rommelig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9

    Standaard

    Nou ik sta niet te hard, dat is het probleem niet. Hij klaagt inderdaad over de bas.

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    31 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.313

    Standaard

    Misschien kun je in je cab 1 andere, schellere, speaker zetten die hij dan miced. Dan heb jij een lekker geluid op t podium en hij heeft een lekker geluid voor zn mix. Wel rekening houden met de impedantie dan.

    Grt R!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top